search
menu

جاذبه های طبیعتگردی شهرکرد

[ پنهان کردن ]
جاذبه های طبیعت گردی شهرکرد
آبشار زرد لیمه
آبشار آتشگاه
چشمه کوهرنگ
آبشار عشق
تـالاب چـغاخـور
غار سراب

جاذبه های طبیعت گردی شهرکرد


استان چهار محال و بختیاری یکی از سرسبزترین استان های کشورمان ایران است که جاهای دیدنی زیادی دارد. همانطور که می دانید شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای شهرکرد را دارید، بهتر است بدانید که شهرکرد یکی از شهرهای جالب است بدانید که پیشینه تاریخی استان چهار محال بختیاری متعلق به دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان است. همچنین شهر کرد که مرکز استان چهارمحال بختیاری مرتفع ‌ترین مرکز استان ایران است.

آبشار زرد لیمه


آبشار زرد لیمه یا بوینه در انتهای دره زرد لیمه در منطقه دیناران شهرستان اردل واقع شده است. آبشار زرد لیمه که از جاذبه های طبیعت گردی شهرکرد است؛ دارای عرض تاج ۶۵ متر و ارتفاع ۴۰ متر است. قرار گرفتن آبشار زرد لیمه در کنار طبیعت جنگل های بلوط زاگرس، مراتع سرسبز یکی از ویژگی های مهم آبشار محسوب می شود. جالب است بدانید که آثار باستانی از جمله: پل خدا آفرین، ایل راه باستانی، سنگ حجاری شده ۶۰۰۰ ساله که حدود ۷۳ پله از آن باقی مانده، آبشار زرد لیمه را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری ناشناخته ایران مبدل کرده است.
جاذبه های طبیعتگردی شهرکرد

آبشار آتشگاه


آبشار آتشگاه یکی از جاذبه های طبیعت گردی شهر کرد است که نسبت به آبشار دره عشق از مرکز استان فاصله بیشتری دارد و در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد قرار گرفته است. اگر شما به تماشا آبشار های باشکوه و صدای جوش و خروش آبشارها علاقه دارید بهتر است بدانید که در مسیر آبشار آتشگاه از روستا های زیبا میلاس و سردشت که در دره ای چشم نواز و باریک قرار دارند، عبور خواهید کرد. آبشار آتشگاه در دره ای به ارتفاع ۳ کیلومتر به پایین می ریزد، در این مسیر پستی و بلندی های دره آبشارهای کوچک زیادی را شکل داده که زیبایی و جذابیت آبشار را دو چندان کرده است.

چشمه کوهرنگ


چشمه زیبا و طلبیعی کو هرنگ از جاذبه های طبیعت گردی شهرکرد در شهرستان کوهرنگ واقع شده است. چشمه کوهرنگ از دامنه های زرد کوه با سرعت بسیار زیادی سرچشمه می گیرد. بعد از عبور از راه های پرپیچ و خم به دریاچه سد کوهرنگ می رسد و از آنجا وارد زاینده رود می شود. جالب است بدانید که در اطراف چشمه کوهرنگ چشم اندازهای زیبای طبیعی و عشایری وجود دارند که چشم هر بیننده را محو تماشاو خیره بخود می کنند.
جاذبه های طبیعتگردی شهرکرد

آبشار عشق


آبشار عشق در شهرستان اردل در ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. آبشار عشق که یکی دیگر از جاذبه های طبیعت گردی شهرکرد است، شکوه و جذابیت منحصر بفرد و خاصی دارد. جالب است بدانید که آبشار عشق از دل کوهی بیرون می آیدو با ارتفاع ۱۰۰ متری با سرعت به طبیعت بکر سرازیر می شود. بهتر است بدانید که جریان رودخانه کارون و شالیزار ها و باغ های اطراف و قدم زدن در انارستان های حس حال فوق العاده ای را به انسان القا خواهد کرد. بطوری که تمام خستگی روح و جسم را فراموش خواهید کرد.
جاذبه های طبیعتگردی شهرکرد

تـالاب چـغاخـور


از دیگر جاذبه های طبیعت گردی شهرکرد تالاب چغاخور است. تالاب چغاخور در راه شهر کرد – ایذه بعد از اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از شهرکرد دور شدید به یکی از زیباترین تالاب های ایران خواهید رسید. تالاب چغاخور که در ارتفاعات برآفتاب و کلار واقع شده است، هر سال از پرندگان بومی و مهاجر زیادی مثل لک لک سفید، حواصیل، انواع مرغابی پذیرایی می کند. آب و هوای بی نظیر، آب تمیز تالاب، کوه های پس زمینه، آسمان آبی و توده های ابر همگی چند نمونه از ریبایی های شگفت انگیز تالاب چغاخو هستند. مطمئنا شما با رفتن به این تالاب لحظات ناب را تجربه خواهید کرد.
جاذبه های طبیعتگردی شهرکرد

غار سراب


غار سراب از جاذبه های طبیعت گردی شهرکرد در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد قرار دارد. مسیر رفتن به غار سراب دره ای زیبا و آسفالت است. بعد از طی کردن این مسیر بهتر است از ماشین پیاده شوید و تا رسیدن به غار حدود ۱۵ دققیه پیاده روی کنید. جالب است بدانید که غار سراب دو دهانه دارد. دلیل جدابیت و تماشایی بودن غار سراب جاری بودن آبی خروشان از یکی از دهانه ها است. در دالان های غار سراب قندیل های بسیار زیبایی وجود دارند همچنین در بعضی قسمت ها ارتفاع غار به متر می رسد. به دلیل اینکه موانع طبیعی زیادی در غار سراب وجود دارد فقط حدود ۶۰۰ متر از غار می توان دسترسی داشت.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است