search
menu

روستای ورسک سوادکوه

[ پنهان کردن ]
روستای ورسک سوادکوه کجاست؟
وجه تسمیه روستای ورسک سوادکوه چیست؟
زیبایی های روستای ورسک سوادکوه
چه فصلی به روستای ورسک سوادکوه سفر کنیم؟
چگونه به روستای ورسک سوادکوه برویم؟
اگر در وانفسای زندگی شهری و دود و ازدحام، هوس کردید به یک کنج دنج بروید و لابلای درختان توسکا، روحی تازه کنید، روستای ورسک سوادکوه، یک انتخاب مناسب برای شماست.

روستای ورسک سوادکوه کجاست؟


چنانچه ساکن پایتخت هستید و یک روز گرم تابستانی را سپری می‌کنید، خوب است بدانید که اگر به قول جوان‌ترها ماشین را آتش کنید و در جاده فیروزکوه حرکت کنید، حدود سه ساعت بعد می‌توانید از خنکای نسیم ییلاقی روستای ورسک سوادکوه، لذت ببرید.
ورسک ۱۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و مسافت آن تا فیروزکوه ۳۵ کیلومتر است.
در شمال ورسک، روستای اوریم قرار گرفته است و در جنوب آن، دوگل واقع شده، ورسک از شرق و غرب در آغوش رشته کوه‌های البرز قرار دارد.
روستای ورسک سوادکوه

وجه تسمیه روستای ورسک سوادکوه چیست؟


ورسک را در قدیم با عنوان عباس آباد می‌شناختند. پس از ساخت پل تاریخی ورسک در سال ۱۳۱۵ این منطقه ییلاقی به روستای ورسک سوادکوه معروف شد.
این پل از شاهکارهای مهندسی است که راه‌آهن سراسری تهران شمال را به هم متصل می‌کند.
وجه تسمیه روستا علاوه بر مجاورت با پل ورسک، پوشش گیاهی منطقه که پر از درختچه‌های ورس است نیز می‌تواند باشد.

زیبایی های روستای ورسک سوادکوه


روستای ورسک، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال کشور است که گزینه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعددی را در برابر گردشگران قرار می‌دهد.
پوشش گیاهی ورسک
از زیباترین ویژگی‌های طبیعی روستاهای مازندران، باید به درختان و پوشش گیاهی آن‌ها اشاره کرد‌.
در ورسک می‌توانید درختان توسکا، اوجا، راش، بلوط و اسپیدر را ببینید و از موسیقی باد لابلای شاخ و برگ این درختان حظ کنید.
البته در روستای ورسک سوادکوه فقط با درختان زیبا و سر به فلک کشیده مواجه نمی‌شوید، بلکه درخت میوه هم سر راهتان کم نخواهد بود و اگر در فصل برداشت به این منطقه سفر کنید، چه بسا بتوانید از گردو، سیب یا گیلاس درختان بچینید و دلی تازه کنید.
حیات وحش ورسک
اگر علاقمند به حیوانات و حیات وحش هستید هم بد نیست بدانید که روستای ورسک سوادکوه، زیستگاه جوجه تیغی، گرگ، گراز، خرس و َشغال است، بنابراین آمادگی کامل داشته باشید که در صورت مواجهه با حیوانات وحشی، پا به فرار بگذارید!
پل تاریخی ورسک
تماشای پل تاریخی ورسک و قدم زدن روی آن، خالی از لطف نیست. این پل یکی از زیباترین و بلندترین پل‌های کشورمان است که بیانگر نبوغ مهندسان ایرانی است.
ممکن است حس و حال توام تعجب و ترس بر شما غلبه کند، اگر بشنوید که پل ورسک بدون سازه فلزی است و فقط با شن و سیمان و ملات ساخته است!
بله! پل تاریخی روستای ورسک سوادکوه که حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد، لوکوموتیوها را راهی می‌کند و هم‌چنان با صلابت ایستاده است.
اگر عکاس خوبی باشید، مسیر ریلی پل ورسک، جان می‌دهد برای ثبت تصاویر هنری. از همان تصاویری که شاید در فیلم‌های خارجی از ایستگاه راه‌آهن و جاده‌های ریلی در ذهن دارید. یک طرف کوه و دره، یک طرف جنگل و ریل و تونل. همه چیز برای یک قدم زدن شاعرانه فراهم است.
خب فکرش را بکنید که پل ورسک و ایستگاه راه‌آهن جذابش را ببینید، اما سوار قطاری نشوید که از تونل‌های زیبا و جاده‌های سبز می‌گذرد.
پیشنهاد می‌کنیم حتما در یکی از همان ایستگاه‌های اطراف، سوار قطار شوید و لذت مسیر را تجربه کنید.
بافت سنتی روستای ورسک
شما با سفر به روستای ورسک سوادکوه، یک روستای واقعی را شاهد خواهید بود که در عصر اتم و تکنولوژی، بافت زیبای اصیل و سنتی خودش را حفظ کرده است و با قدم زدن در کوچه‌های باریکی که لای خانه‌های خشت و سنگی قرار گرفته است، می‌توانید برای ساعاتی آرامش را زندگی کنید.
آبشار چشمه علی
حیف است که تا روستای ورسک سوادکوه بیایید و آبشار چشمه علی را نبینید. این آبشار دقیقا زیر پل ورسک قرار دارد، با ارتفاع ۲۰ متر که در دره‌ای نیمه عمیق سرازیر می‌شود.
قلعه‌های ورسک
اگر اهل قلعه گردی هستید، قلعه مازیار و قلعه قلاع گردن، برایتان جذاب خواهند بود. ضمن اینکه خوب است بدانید فردوسی، هنگامی که به مازندران سفر کرده بود، در قلعه قلاع گردن اقامت داشت.
طبق آنچه قدما می‌گویند و در اسناد تاریخی که با افسانه و اساطیر گره خورده است آمده، این قلعه‌ها محل زندگی دیوها بوده‌اند.
جنگل عباس‌آباد
اگر شما هم یکی از میلیون‌ها نفری هستید که هدفشان از سفر به شمال، تماشای جنگل‌های انبوه است، جنگل‌های عباس آباد در تزدیکی روستای ورسک سوادکوه گزینه مناسبی برای گردش و طبیعت‌گردی شماست.

چه فصلی به روستای ورسک سوادکوه سفر کنیم؟


با توجه به ییلاقی بودن روستا، بهترین فصل برای گردش در این طبیعت بکر، بهار و تابستان است. در این دو فصل، آبشار، منظره زیباتری دارد و خنکای هوا، دلپذیرتر است.
فکرش را بکنید، هر وقت که از آلودگی و گرما و ترافیک تهران خسته می‌شوید، می‌توانید راه روستای ورسک سوادکوه را در پیش بگیرید و به قول جوان‌های امروزی ریلکس کنید.
ناگفته نماند که نمی‌توان از پاییز رنگارنگ این روستای سنتی نیز به سادگی گذشت. جاده ریلی در فصل پاییز و زیر نم باران، جلوه‌ای دو چندان دارد.
چنانچه قصد برپایی کمپ دارید، با توجه به آب و هوای مرطوب و سرد منطقه، تجهیزات کافی به همراه داشته باشید. اگر هم به دنبال محل اقامت می‌گردید، در روستای ورسک به راحتی می‌توانید، خانه اجاره کنید.
روستای ورسک سوادکوه

چگونه به روستای ورسک سوادکوه برویم؟


اگر در هر کدام از استان‌های کشورمان به غیر از پایتخت زندگی می‌کنید، خرید آنلاین بلیط هواپیما و عزیمت به تهران یا مازندران بهترین گزینه برای شماست.
با سفر هوایی کم‌تر خسته می‌شوید و توان خود را برای گردش و تفریح، ذخیره می‌کنید.
ضمنا برای خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌توانید از طریق سفر مارکت هم اقدام کنید.
چنانچه قصد دارید با ماشین شخصی به سمت روستای ورسک سوادکوه بروید، اگر از سمت تهران حرکت کرده‌اید، وارد جاده فیروزکوه شوید و اگر در مازندران هستید، مسیر قایم‌شهر را پیش بگیرید.
البته شما از سمت سمنان و جاده خطیرکوه هم می‌توانید به سوی ورسک حرکت کنید.
و اما اخرین مسیر دسترسی که زیباترین راه رسیدن به روستای ورسک سوادکوه نیز هست، مسیر ریلی است. راه‌آهن ورسک به راه‌آهن سراسری متصل است.
بنابراین اگر در هر کدام از شهرهای ایران زندگی می‌کنید که به قطار دسترسی دارید، می‌توانید بلیط مازندران و سوادکوه را تهیه کنید و پل تاریخی ورسک را از نزدیک ببینید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است