search
menu

دریاچه چورت ساری

[ پنهان کردن ]
درباره دریاچه چورت
چرا از دریاچه چورت بازدید کنیم؟
طبیعت و منظره دریاچه چورت
بهترین زمان بازدید از دریاچه چورت
چگونه به دریاچه چورت برویم؟
در نزدیکی دریاچه چورت چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی دریاچه چورت چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی دریاچه چورت چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره دریاچه چورت


یکی از زیباترین دریاچه های ایران که تماشای آن آرامش و لذت خاصی دارد، دریاچه چورت (Churat Lake) در استان مازندران است. در کنار این دریاچه برای ساعتی هم که باشد از تمام دغدغه ها و مغله های زندگی روزمره دور می شوید. وجود دریاچه ها در هر منطقه به آب و هوا و طراوات آن تاثیر مثبت زیادی دارند. دریاچه چورت مازندران با وجود کم سن و سال بودن توانسته در جذابیت منطقه تاثیر افزون داشته باشد.
دریاچه چورت ساری
این منظره بی نظیر و تماشایی میان درختان سرسبز محصور مانده و اکوسیستم فوق العاده ای به وجود آورده است. دریاچه چورت که به "میانشه" نیز معروف است، ۲.۵ هکتار مساحت دارد و در ۱۰ کیلومتری روستای چورت واقع شده است. جالب است بدانید این دریاچه در سال ۱۳۱۸ شمسی بر اثر زمین لرزه و مدود شدن آب چشمه ای در کنار همین دریاچه شکل گرفته است. پدید آمدن این دریاچه در میان جنگل های سرسبز و انبوه باعث به وجود آمدن اکوسیستم زیبا و دیدنی شده و محل مناسبی برای اسکان و تفریح گردشگران شده است. گردشگرانی که بلیط هواپیما ساری خریداری می کنند، معمولا در تورهای طبیعت گردی به بازدید از دریاچه چورت می روند.

چرا از دریاچه چورت بازدید کنیم؟


دریاچه چورت فضایی آرام، دلنشین، پر از هوای پاکیزه، سرسبز و دلنشین دارد و قطعا برای گذراندن یک روز در طبیعت مکان فوق العاده ای است. در سفر به استان مازندران، از جاذبه های طبیعی زیادی می توان بازدید کرد، اما یکی از محبوب ترین و جذاب ترین جاذبه های مازندران دریاچه چورت است که حتما باید از آن بازدید کرد. سپری کردن یک روز در کنار دریاچه همراه دوستان و عزیزان بسیار خاطره انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود.
دریاچه چورت ساری
همانطور که گفتیم داستان شکل گیری دریاچه چورت بسیار جالب و شگفت انگیز است اما یک نکته جالب دیگری هم وجود دارد که آن هم وجود ماهی ها در این دریاچه است. در بازدید از دریاچه چورت شاهد شنای ماهیان گوناگون در آن خواهید شد. این ماهی ها را روستاییان درون دریاچه ریخته اند و برخی نیز با جابجایی تخم ماهیان توسط پرندگان به وجود آمده اند. پرندگان اغلب وقتی به روی آب می نشینند، تخم ماهیان لای پر و بال هایشان می ماند و هنگام نشستن روی آب دریاچه تخم ها را به آن جا منتقل می کنند. بدین گونه در دریاچه چورت ماهیان زیادی وجود دارند و طی سالیان با تولید مثل های فراوان به جمعیتشان افزوده شده است.
دریاچه چورت ساری

طبیعت و منظره دریاچه چورت


نام اصلی دریاچه چورت "میانشه" است اما به دلیل قرار گرفتن در روستایی به نام چورت، بیشتر با همین نام خوانده و شناخته می شود. شکل دریاچه چورت بیضی است و با توجه به میزان بارش سالانه آب آن تغییر می کند. در صورتی که با دقت سطح دریاچه را نگاه کنید، تنه های به جا مانده از درختان قدیمی را می توانید ببینید. هوای دریاچه چورت معمولا مه آلود است و جاده خاکی که به آن می رسد سکوتی مرموز داشته و از میان درختان و گیاهان خوش عطر و بویی چون ازگیل، گردو، پونه و آویشن عبور می کند. در اطراف دریاچه درختان سرسبز، صدای پرندگان و حیوانات و صلح و آرامشی که بر فضا حاکم است، به شما احساس آرامش، سرزندگی و نشاط می دهد. به قدری در آرامش دریاچه چورت احساس خوبی پیدا خواهید کرد که هنگام ترک آن تنها چیزی که برایتان می ماند، یک حال خوب خواهد بود. حتما برای سلامت اعصاب و آرامش از دریاچه چورت بازدید کنید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه چورت


بهترین زمان بازدید از دریاچه چورت بهار، تابستان و پاییز است. در فصل زمستان نیز اگر بتوانید سرمای هوا و سختی های مسیر دسترسی را تحمل کنید، منظره دریاچه چورت بسیار متفاوت و منحصر به فرد است و حال و هوای دیگری دارد.
دریاچه چورت ساری

چگونه به دریاچه چورت برویم؟


برای دسترسی به دریاچه چورت از جاده ساری- کیاسر به سمت روستای چورت حرکت کنید. فاصله این مسیر از تهران حدود ۳۵۰ کیلومتر است. پس از رسیدن به روستای چورت یک مسیر خاکی حدود ۱۰ کیلومتر خواهید داشت. برای دسترسی آسانتر حتما از افراد محلی در روستای چورت راهنمایی بگیرید. چنان چه قصد دارید در دریاچه بمانید حتما چادر، پتو و وسایل گرمایشی همراه خود داشته باشید. همچنین، در دریاچه چورت امکان ماهی گیری وجود دارد اما یادتان باشد که شنا در منطقه چندان امن نیست و ممکن است خطراتی داشته باشد.

در نزدیکی دریاچه چورت چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


روستای چورت: ۹.۷ کیلومتر
جتگل کیاسر: ۲۹.۵ کیلومتر
چشمه های باداب سورت: ۸۷.۷ کیلومتر

در نزدیکی دریاچه چورت چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل آپارتمان قربانی: ۷۱.۸ کیلومتر
هتل زرین: ۱۵۷ کیلومتر
هتل سمنگان: ۲۷۸ کیلومتر
هتل پارسیان آزادی: ۳۰۵ کیلومتر

در نزدیکی دریاچه چورت چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران آوینا: ۸۶ کیلومتر
رستوران حوریا: ۱۰۵ کیلومتر
رستوران حاج محسن: ۱۳۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است