search
menu

مراکز خرید سرعین

[ پنهان کردن ]
سوغات سرعین
سوغاتی های سرعین را از کجا بخریم؟
مرکز خرید مانائوس
مرکز خرید آدنا مال سرعین
مرکز خرید اوراپارک
بازار اطلس سرعین
مرکز خرید آتا
مرکز خرید لاله سرعین
مرکز خرید مهستان
بازار قدیمی سرعین
سرعین یک شهر کوچک و توریستی است که در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل واقع شده است. این شهر چشمه های آب گرم بسیار زیادی دارد. بخش بزرگی از شهرت آن به دلیل وجود همین چشمه ها است. سرعین معروف ترین منطقه گردشگری در اردبیل محسوب می شود.
سرعین از واژه ترکی سریین به معنای منطقه خنک گرفته شده است. در فرهنگ لغات عربی نیز سرعین به معنای سرچشمه است. به همین دلیل این منطقه با این نام شناخته شده است.
علاوه بر چشمه آب گرم، جاهای دیدنی سرعین متعدد هستند و تماشای آن ها خالی از لطف نیست. جاذبه های گردشگری و چشمه های آب گرم سرعین که علاوه بر جنبه تفریحی، جنبه درمانی نیز دارند، سبب شده است تا گردشگران زیادی همه ساله به خصوص در فصل تابستان به این شهر سفر کنند. در فصل زمستان نیز پیست اسکی آلوراس در سرعین مملو از گردشگرانی است که از شهرهای دور و نزدیک به سرعین سفر کرده اند.
با تهیه بلیط هواپیما اردبیل و اتوبوس می توان به اردبیل و پس از آن به سرعین سفر کرد.
اردبیل و سرعین دارای سوغاتی های منحصر به فردی است این سوغاتی های متنوع را می توان از مراکز خرید سرعین خریداری کرد. سرعین پاساژها و مجتمع های تجاری مختلفی دارد که مراکز خوبی جهت خرید انواع لوازم و سوغاتی هستند.
مراکز خرید سرعین

سوغات سرعین


سرعین دارای سوغاتی های متنوعی است که می توانید آن ها را از تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید سرعین تهیه کنید. محصولات زیر از مشهورترین سوغاتی های سرعین هستند.
• عسل سرعین
طبیعت سرعین به گونه ای است که بیشترین میزان عسل و کندوها در آن قرار گرفته است. این عسل ها دارای انواع مختلفی هستند و در طعم های گوناگونی عرضه می شوند. عسل گون، گشنیز، آفتابگردان، آویشن و ... مشهورترین این عسل ها هستند. عسل سرعین را می توانید از تمامی فروشگاه های سطح شهر خریداری کنید.
• کره و سرشیر
کره و سرشیر در سرعین یک صبحانه عالی و منحصر به فرد است. این محصولات را نیز می توانید به عنوان سوغات خریداری کنید اما توجه کنید که نگه داری آن ها برای مدت طولانی ممکن است سبب فاسد شدن آن بشود.
• رسته
رسته یک نوع شکلات محلی این شهر است و در اغلب روستاهای سرعین یافت می شود. این محصول طعم منحصر به فردی دارد . رسته از شیر، شکر، خامه، گلوکز، مغز گردو و .... تهیه شده است.
• حلوا سیاه
قره حلوا یکی از خوراکی های محلی سرعین است. مواد اصلی این حلوا کره و عسل است. این سوغات در اردبیل نیز یافت می شود. در فروشگاه های سطح شهر و پاساژهای سرعین می توانید حلوای سیاه را با بسته بندی های شیک جهت سوغاتی خریداری کنید.
• مسگری سرعین
اردبیل دارای تاریخچه قدیمی در صنعت مسگری است. انواع ظروف، ابزار، بدلیجات و دیگر محصولات مسی در این شهر به فروش می رسد. یکی از جذاب ترین سوغاتی های این شهر خرید محصولات مسی است. طروف مسی را می توانید از بازارهای قدیمی سرعین خریداری کنید. بدلیجات شیک مسی را نیز می توانید از پاساژها و مراکز خرید سرعین خریداری کنید.
• گلیم و ورنی
در روستاهای این شهر گلیم های زیبایی بافته می شود. توریست های خارجی به این مدل سوغاتی علاقه زیادی نشان می دهند. نقشه کشتی نوح یکی از معروف ترین طرح های فرش در سرعین است. ورنی هم از دیگر سوغاتی های این شهر است کهبیشتر توسط رنان عشایر در سرعین بافته می شود. گلیم و ورنی را می توانید از مراکز خرید در سرعین خریداری کنید. در بیشتر فروشگاه های سطح شهر سوغاتی های خوراکی به فروش می رسد.

سوغاتی های سرعین را از کجا بخریم؟


بیشتر مغازه های عسل، کره، سرشیر فروشی و در کل خوراکی های سرعین در خیابان های اصلی سرعین هم چون خیابان ولیعصر و دور میدان واقع شده اند. مغازه هایی که به فروش صنایع دستی، جاجیم و گلیم، ورنی و محصولات چرمی می پردازند اغلب داخل پاساژها و مراکز خرید سرعین قرار گرفته اند.
در ادامه به معرفی برخی از مراکز خرید سرعین خواهیم پرداخت.
مراکز خرید سرعین

مرکز خرید مانائوس


این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین ساختمان های تجاری در سرعین است و دسترسی آسانی دارد. تمامی اجناس مورد نیاز خود اعم از پوشاک، خوراک، دکوری، بدلیجات، ظرف و ... را می توانید از این مرکز تجاری خریداری کنید. تنوع فروشگاه های مرکز خرید مانائوس به گونه ای است که می توانید تمامی محصولات سوغاتی سرعین را از آن خریداری کنید. واژه مانائوس از یک شهر در برزیل با همین نام گرفته شده است.

مرکز خرید آدنا مال سرعین


مرکز خرید آدنامال در میدانی به نام سیمرغ در شهر سرعین واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی به مراکزی هم چون بازار اطلس و مجتمع آب درمانی مدرن دره لرسویی نزدیک است. تهیه غذا یاعلی و آژانس سرعین نیز در نزدیکی این محموعه واقع شده اند. این مجتمع تجاری دارای بخش های بسیار گوناگونی است و به یکی از مراکز تفریحی و گردشگری در سرعین تبدیل شده است. این مجتمع از بخش هایی هم چون سالن ورزشی و بیلیارد، فروشگاه های متعدد، سرزمین حیوانات (زوفان)، شهربازی، فودکورت، مارکت بزرگ و .... تشکیل شده است.
اگر قصد دارید برای دوستان و آشنایان خود سوغات بخرید، پیشنهاد می شود که حتماً یه این مرکز خرید سر بزنید.
مرکز خرید آدنا یکی از بهترین پاساژهای موجود در سرعین است و انواع و اقسام فروشگاه ها در آن وجود دارد.
این مرکز خرید اغلب اوقات شلوغ و پر رفت و آمد است.
مراکز خرید سرعین

مرکز خرید اوراپارک


مرکز خرید اوراپارک متشکل از فروشگاه هایی است که می توانید در آن ها خوراکی های مشهور سرعین را خریداری کنید. عسل با طعم چهل گیاه، سرشیر، رسته، قره حلوا، انواع تخمه، آب نبات و ... از مشهورترین سوغاتی های خوراکی سرعین هستند که می توانید آن ها را از این پاساژ خریداری کنید.
دسترسی به این مرکز خرید ساده است و به کمک آژانس و یا تاکسی های سرعین می توان به این پاساژ رسید.

بازار اطلس سرعین


یکی از مراکز خریدی که اغلب توریست ها به آن مراجعه می کنند، مرکز خرید اطلس سرعین است. این بازار در میدان گامیشگلی و محله ولیعصر سرعین واقع شده است. این پاساژ دارای مغازه هایی هم چون بدلیحات، پوشاک، کیف و کفش، ظرف و کریستال، فروشگاه های دکوری و ... است. از نظر موقعیت جغرافیایی، بازار اطلس سرعین به هتل هایی هم چون لاله، ارشاد، گاومیش گلی و هتل رویال پارک سرعیت نزدیک است.

مرکز خرید آتا


یکی دیگر از پاساژهایی که جهت خرید سوغات می توانید به آن مراجعه کنید، مرکز خرید آتا در شهر سرعین است. از نظر موقعیت حغرافیایی، این مرکز خرید در نزدیکی مرکز بهداشت شبانه روزی سرعین و کترینگ شکم پر قرار گرفته است. هتل آیلار نیز در نزدیکی این مجموعه واقع شده است.

مرکز خرید لاله سرعین


مجتمع تجاری و خدماتی لاله یکی از مشهورترین و قدیمی ترین پاساژهای سرعین است. این پاساژ توقفگاه مسافران و توریست هایی است که به این شهر سفر می کنند. این مجموعه وسعت چندانی ندارد اما فروشگاه های آن بسیار متنوع هستند. می توانید انواع سوغاتی های خوراکی و صنایع دستی سرعین را از این پاساژ خریداری کنید. از مشهورترین فروشگاه های این مجموعه می توان به فروشگاه مربوط به زیورآلات نقره و فروشگاهی با دکوری های از جنس سنگ مرمر اشاره کرد. مجتمع تجاری و خدماتی لاله سرعین، در میدان ولیعصر و جنب مجتمع آب درمانی سبلان واقع شده است.
مراکز خرید سرعین

مرکز خرید مهستان


این مجتمع تجاری که در خیابان شریعتی در محله ولیعصر سرعین واقع شده است، از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک مرکز خرید لاله، گاومیش گلی و هتل رویال سرعین واقع شده است.

بازار قدیمی سرعین


یکی از معروف ترین بازارهای سرعین، بازار قدیمی است که ساخت و احداث آن به دوره صفویه باز می گردد. این بازار یک نمای تاریخی نیز به حساب می آید. طاق های جناغی و گنبدهای ساده این بازار بسیار دیدنی هستند. لازم به ذکر است که بخشی از این بازار قدیمی به علت بافت فرسوده تخریب شده است. سنگ نوشته های قدیمی در این بازار موجود است که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. این بازار در خیابان امام خمینی سرعین واقع شده است.
سخن پایانی
سرعین شهر چشمه های آب گرم است. این چشمه ها خواص درمانی زیادی دارند و بسیار دیدنی هستند زیرا از دل زمین می جوشند. همین امر سبب شده است تا همه ساله گردشگران خارجی و داخلی به این شهر سفر کنند.
در واقع اصلی ترین جاذبه های گردشگری سرعین، همین چشمه های آب گرم و طبیعت زیبای آن است که اصلی ترین عامل جذب توریست به این منطقه محسوب می شود.
علاوه بر این جاذبه های دیدنی شهر سرعین نیز بسیار مشهور هستند. تابستان های سرعین بسیار پر جنب و جوش و دیدنی است. تمام خیابان های این شهر مملو از مغازه های کوچک و بزرگ است که به فروش اجناس سنتی، خوراکی های محلی و دیگر اقلام می پردازند. برای خرید سوغاتی می توانید به این بازارهای کوچک و محلی مراجعه کنید اما بهتر است سری هم به پاساژها و مراکز تجاری سرعین بزنید.
مسافران و گردشگران می توانند با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر کنند. بلیط برای شهر اردبیل وجود دارد. پس از رسیدن به اردبیل به کمک اتوبوس و تاکسی های برون شهری می توانید به سرعین سفر کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است