search
menu

آبشار لاتون آستارا

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آبشار لاتون تالش پیشنهاد می شود؟
پوشش گیاهی و جانوری آبشار لاتون
درباره آبشار لاتون تالش گیلان
سرچشمه آبشار لاتون
در مسیر آبشار لاتون
صخره نوردی در آبشار لاتون
فصل مناسب برای بازدید از آبشار لاتون تالش چه زمانی است؟
چگونه به آبشار لاتون تالش برویم؟
در نزدیکی آبشار لاتون از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی آبشار لاتون برای اقامت وجود دارد؟
همه ما بدون شک در زندگی گاهی اوقات دچار کلافگی و سردرگمی شده ایم و دلمان خواسته همه چیز زندگی شهری را بی خیال شده و به دل طبیعت و جنگل بزنیم تا بلکه ذهنمان کمی آزاد و روحمان کمی آرامش پیدا کند. شاید به همین دلیل است که طبیعت گردی توانسته بین بسیاری از افراد محبوبیت داشته باشد به دلیل آرامشی که سرسبزی طبیعت و صدای پرندگان همراه دارد، به دلیل همین دوری از مردم و زندگی پر هیاهوی شهری. گرچه در گوشه و کنار مقاصد مختلف طبیعت گردی وجود دارد که تنها لازمه سفرش خرید بلیط هواپیما است اما چرا راه دور برویم وقتی طبیعت زیبایی مثل جنگل های شمال و جاذبه طبیعی مثل آبشار لاتون تالش در همین کشور داریم.
آبشار لاتون آستارا

چرا بازدید از آبشار لاتون تالش پیشنهاد می شود؟


جزو بهترین گزینه های طبیعت گردی است.
فضایی مناسب کمپینگ است.
جزو تماشایی ترین جاذبه های طبیعی است.
بلندترین آبشار ایران است.

پوشش گیاهی و جانوری آبشار لاتون


لاتون الماس گران بهایی است که در قلب یاقوت های زمردین شمال کشور قرار گرفته و اطراف آن را درختان بلوط، آلوچه، زالزالک وحشی، سیب، ازگیل، افرا، گردو، لیلکی، فندق و غیره گرفته است. جنگل اطراف آبشار لاتون ۹ ماه از سال را سرسبز و شاداب است به همین دلیل کمپینگ و طبیعت گردی اطراف آبشار پیشنهاد می شود چرا که بدون شک تجربه خاطره انگیزی خواهد شد. البته هنگام طبیعت گردی و کمپینگ این را هم باید در نظر داشته باشید که آبشار در دل جنگل های لاتون قرار دارد و ممکن است با جانوران مختلفی مواجه شوید. پوشش جانوری اطراف آبشار شامل جوجه تیغی، اسب، گرگ، گراز، خرس و گوسفند است.

درباره آبشار لاتون تالش گیلان


آبشار لاتون در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا قرار گرفته و برای رسیدن به آن حدود ۶ کیلومتر مسیر پیاده روی را باید طی کنید. جذابیت آبشار علاوه بر سرسبزی محیطش به چهار فصل بودن آن نیز هست‌. لاتون در هر فصل از سال چهره متفاوتی به خود می‌ گیرد و با دین که در برخی از فصول میزان آب کمی پایین می آید اما هیچ گاه مقدار آن صفر نمی شود و آبشار همیشه زنده است.

سرچشمه آبشار لاتون


سرچشمه آبشار را می توان در کوه مرتفع اسپیناس که بلندترین کوه منطقه (با ۲۱۰۵متر ارتفاع) است پیدا کرد‌. آبی از این کوه سرریز می شود، تا به لاتون برسد ۳ حوض طبیعی و ۳ آبشار را سیراب کرده و در نهایت به لاتون بلند بالا می رسد. اما آبشار لاتون پایان کار نیست و پس از لاتون رودخانه لوندیل میزبان آب کوه های اسپیناس است که پس از طی مسیر پر فراز و نشیب ۱۷ کیلومتری به آب های دریای خزر می رسد.

در مسیر آبشار لاتون


مسیر آبشار لاتون مسیری سرسبز و مسحور کننده است. در ابتدای این مسیر هیجان انگیز چشمه آب گرمی وجود دارد که به آن آب گرم کوته کومه می گویند و از جمله جاذبه های طبیعی لاتون به شمار می رود. معمولا گردشگران و طبیعت گردان اتومبیل های خود را نزدیک این آب گرم پارک کرده و پیاده روی خود به سمت آبشار را آغاز می کنند‌. ایستگاه دوم پس از آب گرم، روستایی کوچک به نام آسیو واشون قرار دارد که نیم بیشتر ساکنانش کوچ کرده و روستا به حالت نیمه متروکه در آمده با این حال درب قهوه خانه نورمحمد روستا به روی طبیعت گردان و گردشگران باز است تا کمی خستگی در کرده و از گوشیدن فنجانی چای در قلب طبیعت لذت ببرند. پس از روستای آسیو واشون حدود ۸۰۰ متر پیاده روی خواهید داشت تا به قهوه خانه دیگری برسید که درب های خود را به روی گردشگران و طبیعت گردان باز کرده است. پس از این قهوه خانه نیز کمی پیاده روی خواهید داشت تا به دوراهی برسید. مسیر سمت راست دوراهی شما را به سمت آبشار هدایت خواهد کرد. در طول این مسیر نیز قلعه ای به نام قلعه اسپیناس به چشم خواهد خورد که گفته می شود متعلق به بابک خرم دین بوده است.س از قلعه به جایی به نام خلف سو می رسید که چند چشمه و کلبه در آن وجود دارد. رسیدن به خلف سو به این معناست که تا آبشار حدود ۱۳۰۰ متر مانده است. بعد از خلف سو و لذت بردن از زیبایی های مسیر به زیبایی نهایی یعنی آبشار لاتون خواهید رسید.

صخره نوردی در آبشار لاتون


آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۵متر لقب بلندترین آبشار ایران را به خود اختصاص داده است. ارتفاع آبشار و محیط اطراف آن فضا را برای صخره نوردی و کوه نوردی فراهم کرده است و ماجراجویان صخره نوردی کم نظیری را نزدیک آبشار تجربه خواهند کرد.
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از آبشار لاتون چقدر است؟
برای بازدید از آبشار لاتون هزینه ای صرف نخواهید کرد مگر آنکه شخصا هزینه هایی را صرف راهنما و خوراک و غیره کنید. بازدید از آبشار لاتون وقت نسبتا زیادی، تقریبا یک روز کامل، را از شما خواهد گرفت. این را در نظر داشته باشید که تنها حدود ۴ ساعت پیاده روی برای رسیدن به آبشار دارید در نتیجه وسیله های مورد نیا برای اقامت و سپری کردن شب را محض احتیاط همراه داشته باشید. بد نیست بدانید که تنها گزینه اقامتی به جز کمپینگ در کنار آبشار، مجتمع خدماتی آبگرم کوته کومه است پس بهتر است سفرتان به آبشار را طوری تنظیم کنید که قبل از تاریکی به این مجتمع برسید.
آبشار لاتون آستارا

فصل مناسب برای بازدید از آبشار لاتون تالش چه زمانی است؟


منطقه ای که آبشار لاتون در آن قرار گرفته معمولا آب و هوایی گرم و شرجی دارد به همین دلیل سفر به آبشار در ایام تابستان به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. فصل پاییز تا اواسط زمستان نیز به دلیل نامساعد بودن هوا و مسیر پیشنهاد نمی شود. بهترین فصل و زمان مناسب سفر به آبشار لاتون اواخر زمستان تا اوایل بهار است که هوا نه سرمای برنده و نه گرمای کشنده را دارد.

چگونه به آبشار لاتون تالش برویم؟


آبشار لاتون در فاصله ای ۱۵ کیلومتری از جنوب غرب آستارا قرار دارد و برای رفتن به آبشار باید ابتدا خود را به روستای کوته کومه برسانید. پس از کوته کومه حدود ۶۰ کیلومتر تا آبشار فاصله خواهید داشت.

در نزدیکی آبشار لاتون از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


دریاچه سوها
آبگرم کوته کومه
قلعه لاتون

چه هتل هایی در نزدیکی آبشار لاتون برای اقامت وجود دارد؟


روستای کوته کومه
مجتمع خدماتی کوته کومه
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است