search
menu

عمارت شهرداری قزوین

[ پنهان کردن ]
درباره عمارت شهرداری قزوین
چرا بازدید از عمارت شهرداری قزوین پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه عمارت شهرداری قزوین
معماری عمارت شهرداری قزوین
در عمارت شهرداری قزوین از چه چیزهایی می‌توان دیدن کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از عمارت شهرداری قزوین چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از عمارت شهرداری قزوین چه زمانی است؟
چگونه به عمارت شهرداری قزوین برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل‌هایی در نزدیکی عمارت شهرداری قزوین برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران‌ها و غذاخوری‌‎هایی نزدیک به عمارت شهرداری قزوین هستند؟

درباره عمارت شهرداری قزوین


در شهر قزوین می‌توان بناهای بسیار قدیمی و تاریخی متعددی را پیدا کرد که هر کدام جذابیت خاص خودشان را دارند. در واقع قزوین پر از عمارت‌های قدیمی، آب‌انبارها و مساجد کهن است که نظر بسیاری از معماران، مورخان تاریخی و باستان‌شناسان را به سوی خودش جلب می‌کند. در طی قرن‌های گذشته اتفاق‌های بسیار مهمی در این شهر رخ داده و به واسطه پایتخت بودنش در زمان‌های دور و دراز تحولات اساسی در آن شکل گرفته و شاهد اولین رخدادهای مهم تاریخ بوده است.
برای مثال اولین خیابانی که در ایران به طور رسمی ثبت شد خیابان سپه قزوین بود علاوه بر این اولین شهرداری ایران نیز مربوط به شهر قزوین است که به عنوان عمارت شهرداری آن را می‌شناسیم. عمارت شهرداری قزوین بناییست که توسط روس‌ها در ایران بنا شده و ما قصد داریم در این مطلب اولین شهرداری ایران را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.
عمارت شهرداری قزوین

چرا بازدید از عمارت شهرداری قزوین پیشنهاد می‌شود؟


یکی از آثار بی‌نظیر معمارییست که به دست روس‌ها ساخته شده است.
شما با یکی از عمارت‌ها زیبای دوران قاجار آشنا خواهید شد.
عمارت شهرداری قزوین، اولین شهرداری ایران است که از دیدن خواهید کرد.
از یک موزه بسیار جذاب به نام موزه بلدیه بازدید خواهید کرد که در آن آثار تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

تاریخچه عمارت شهرداری قزوین


همانطور که توضیح دادیم این عمارت اولین شهرداری ایران است که حدود ۹۳ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۰۶ توسط یک شرکت روسی در شهر قزوین ساخته شد. نام این شرکت شوسه بود که در آن زمان یک جاده (قزوین-تهران) نیز احداث کرده بود. اما در واقع عمارت شهرداری قزوین در آن زمان محل اقامت و برگزاری برخی مراسم روس‌ها بود که آنجا را برای خودشان ساخته بودند. گفته می‌‎شود که این محل بسیار اعیانی، مخصوص سپری کرد اوقاتشان در ایران بود.
عمارت شهرداری قزوین
بعدها بعد از اتمام جنگ روس‌ها مجبور شدند غرامتی را به ایران بپردازند که دست‌آخر این بنا را به عنوان غرامت، تمام کمال در اختیار مقامات کشورمان قرار دادند و خاکمان را ترک کردند. پس از آنکه عمارت شهرداری قزوین به مقامات ایرانی واگذار شد، تغییر و تحولات و تعمیرهایی در آن شکل گرفت که گفته می‌شود تغییرات زیادی در این بنا به دلیل مرمت و بازسازی ایجاد شد.
پس از گذشت زمان این عمارت که باید به نحو احسن از آن استفاده می‌شد در اختیار شهرداری وقت قزوین قرار گرفت و به فعالیت‌های خود ادامه داد.
در واقع این اولین شهرداری رسمی بود که در ایران شروع به فعالیت می‌کرد و پس از آن همین رویکرد موجب ایجاد شهرداری‌های دیگر در شهرهای متعدد ایران گشت. این بنای جذاب و قجری پس از سپری کردن عمری مفید و پر فراز و نشیب، هم تبدیل به یک موزه و هم در اختیار شهرداری استان قزوین قرار گرفت. یک موزه آثار تاریخی تمام عیار که در آن میراث گران‌بهای گذشتگان و تاریخ آن زمان به طور مکتوب باقیست و می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. بسیاری از کسانی که به مطالعات تاریخی و یا تاریخ ایران علاقه زیادی دارند، با بررسی این آثار نفیس می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را گرداوری کنند. برای مثال می‌توان دریافت که در آن زمان نامه‌نگاری‌های اداری به چه سبک و سیاقی نوشته می‌شدند و یا کهن‌ترین سند‌ها مربوط به چه بناهایی بودند و ...
عمارت شهرداری قزوین

معماری عمارت شهرداری قزوین


عمارت شهرداری قزوین نمایی بسیار جذاب و زیبا دارد و در همان نگاه اول نظر ما را به خودش جلب می‌کند. با اینکه به نظر می‌رسد ۶ ستونی که برای این عمارت ساخته شده ظاهری کاملا ایرانی ندارند، اما آجرکاری‌ها و گچ‌بری‌های سردر عمارت کاملا به سبک سنتی و اصیل ایرانی ساخته شده‌اند و جذابیت منحصربه‌فرد خودشان را دارند. فضای اطراف عمارت شهرداری قزوین را سنگ‌فرش‌های بسیار زیبا احاطه کرده و هنگام ورود در آنجا چند پله سنگی و جذاب مشاهده می‌کنیم. فضای داخل عمارت شهرداری نیز بسیار ساده بوده و تغییرات فاحشی که بخواهد به اصالت کهن این بنا آسیب وارد کند نیز اعمال نشده. یک اتاق بسیار بزرگ در ابعاد ۱۰ در ۱۹ متر هم در آنجا وجود دارد که جلسات بسیار مهم شهرداری قزوین در آنجا برگزار می‌شود.

در عمارت شهرداری قزوین از چه چیزهایی می‌توان دیدن کرد؟


عمارت شهرداری قزوین در یک محیطی بسیار زیبا و جذاب ساخته شده است. شما می‌توانید روی سنگفرش‌های زیبای آن قدم گذاشته و محو تماشای فضای سرسبز آنجا شوید. چرا که فضای اطراف عمارت شهرداری قزوین پر از درختان سرسبز و قدبرافراشته بوده و با یک نفس عمیق می‌توانید اکسیژن خالص را به ریه‌هایتان هدیه ببخشید. اما نمای خود عمارت بسیار چشم‌نواز بوده و وقتی به این قضیه فکر می‌کنیم که چنین بنای فاخری حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شده بسیار شگفت‌زده و متعجب می‌شویم و دوست داریم هرچه بیشتر این عمارت منحصربه‌فرد را تماشا کنیم. فضای داخل عمارت شهرداری نیز دست کمی از نمای خارجی آن ندارد و می‌توانید تمام اشیای قدیمی که در موزه بلدیه به نمایش گذاشته شده را تماشا کنید. پس اگر شوق و اشتیاق دیدن این همه زیبایی از نزدیک در شما شکل گرفته هم اکنون برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به سایت سفرمارکت بروید تا ارزانترین بلیط‌ها را ببینید.
عمارت شهرداری قزوین

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از عمارت شهرداری قزوین چقدر است؟


عمارت شهرداری قزوین به جز روزهای تعطیل و یا مناسبت‌هایی که ادارات به طور رسمی تعطیل هستند باز بوده و می‌توانید از آن دیدن کنید. هزینه بازدید از این عمارت جذاب کاملا رایگان بوده و می‌توانید از فضای زیبای آن نهایت لذت را ببرید. به طور کلی حدود ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان برای بازدید از کل عمارت شهرداری قزوین نیاز است. شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما قزوین به این شهر تاریخی و جذاب سفر کرده و در ساعات اداری از آنجا دیدن کنید.

فصل مناسب برای بازدید از عمارت شهرداری قزوین چه زمانی است؟


با اینکه هیچ گونه محدودیتی در زمان سفر به قزوین و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن وجود ندارد، اما اگر فصل مناسب (بسته به سلیقه شخصی‌تان) را انتخاب کنید بسیار بهتر خواهد بود. برای مثال ممکن است فصل تابستان هوا بسیار گرم و یا فصل زمستان هوای سرد شما را اذیت کرده و مجال بازدید با خیال راحت از این عمارت جذاب را به شما ندهد. اما در فصل بهار و مخصوصا در تعطیلات نوروزی اماکن گردشگری در قزوین بسیار پررونق‌تر شده و می‌توانید از راهنمایی تورلیدرها و کارشناسان آثار ملی‌مان نیز بهره‌مند شوید.

چگونه به عمارت شهرداری قزوین برویم؟


شما می‌توانید با پیدا کرده چهارراه ولیعصر (عج) به راحتی به عمارت شهرداری قزوین بروید. بدین صورت که کافیست از چهارراه ولیعصر (عج) مستقیم حرکت کرده و به سمت بلوار آیت‌الله طالقانی (مستقیم) بروید. پس از اینکه به این بلوار رسدید سمت راست پیچیده و همان مسیر را مستقیم ادامه بدهید تا به عمارت شهرداری قزوین برسید که در سمت چپتان قرار خواهد داشت.

از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


مقبره حمدالله مستوفی: ۱ کیلومتر
سرای سعدالسلطنه: ۱.۵ کیلومتر
خانه تاریخی سردار مفخم: ۲ کیلومتر
کاروانسرای موسی وزیر: ۲ کیلومتر

چه هتل‌هایی در نزدیکی عمارت شهرداری قزوین برای اقامت وجود دارند؟


هتل مرمر: ۱.۵ کیلومتر
اقامتگاه سنتی خانه بهروزی:۲ کیلومتر
هتل سفیر: ۲ کیلومتر
هتل سینا: ۳ کیلومتر
هتل نسیم شمال: ۳ کیلومتر

چه رستوران‌ها و غذاخوری‌‎هایی نزدیک به عمارت شهرداری قزوین هستند؟


رستوران یاس: ۹۰۰ متر
رستوران اقبالی: ۱ کیلومتر
رستوران کرمانی: ۱ کیلومتر
رستوران پرستو: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است