search
menu

معرفی بهترین رستوران های قزوین

[ پنهان کردن ]
با بهترین رستوران‌های قزوین آشنا شویم: از آرمانی تا اقبالی
آشنایی با لذیذترین غذاهای قزوینی‌ها
رستوران نمونه قزوین
رستوران اقبالی قزوین
رستوران کرمانی قزوین
رستوران مدیترانه قزوین
رستوران شانی قزوین
رستوران آرمانی قزوین
رستوران تیروژ قزوین
پیتزا پله قزوینی‌ها
رستوران چاق کباب قزوین
رستوران عتیق قزوین
رستوران خانجون قزوین
رستوران کته خورشید قزوین
رستوران پلاک شعبه قزوین

با بهترین رستوران‌های قزوین آشنا شویم: از آرمانی تا اقبالی


بهترین رستوران‌های قزوین در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت ارائه شده تا ایرانگردانی که رهسپار پایتخت خوشنویسی ایران می‌شوند، با مقصدهای شکم‌گردی پایتخت پنجاه و هفت ساله صفویان آشنا شده و در فرصت گشت‌زنی در یکی از جذا‌ب‌ترین مراکز تاریخی و هنری کشور، طعم و مزه لذیذ غذاهای خوشمزه قزوینی را نیز تجربه کنند. دیار چهل ستون و سرای سعدالسلطنه و ویترین معماری قاجار، بی‌شک از کم‌تر شناخته‌شده‌ترین مقصدهای توریستی ایران و نزدیک پایتخت است که امیدواریم در ایران عصر ۱۴۰۰ بیش‌تر و بهتر به آن پرداخته شود.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت برای اطلاع آن دسته از قزوین‌گردهای آینده، شماری از وسوسه‌انگیزترین غذاهای سنتی و بومی دروازه بهشت ایران اسلامی را نیز معرفی کردیم تا اگر مسافر این مکان دیدنی و توریستی هستید، از طعام خوش‌رنگ و خوش‌طعم و مقوی استان نیز مطلع باشید.
توجه داشته باشید که با خرید اینترنتی تور مسافرتی سفرمارکت به قزوین و سایر استان‌های کشور عزیزمان، ایرانگردی متفاوت را تجربه کنید.
اگر شما مخاطب گرامی، تجربه سفر به قزوین را دارید و از روستاها و شهرستان‌های این استان بازدید کردید یا تجربه خوردن یا نوشیدن غذاهای محلی استان را در کارنامه ایرانگردی خود دارید، لطفاً نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. امیدواریم فرودگاه قزوین نیز افتتاح گردد و شاهد پروازهای ملی و بین‌المللی در این فرودگاه باشیم.
با رستوران‌گردی ما در پایتخت تاریخی و یادگار صفویه در سال‌های نه چندان دور همراه باشید.
معرفی بهترین رستوران های قزوین

آشنایی با لذیذترین غذاهای قزوینی‌ها


اگر قصد قزوین‌گردی را دارید، توصیه می‌کنیم از غذاهای سنتی و بومی و محلی این دیار فرهنگ‌دوست و پرافتخار در تاریخ ایران زمین استفاده کنید و غذاهای این خطه از ایران عزیز را نیز به فهرست شکم‌گردی خود اضافه کنید. با چشیدن و مزه کردن غذاها و نوشیدنی‌های سنتی و بومی قزوینی‌ها، در جریان سبک زندگی دوست‌داشتنی مردمان مهمان‌نواز و خونگرم قزوین قرار خواهیم گرفت و درک بهتر و شایسته‌تری از فرهنگ این مردم اصیل خواهیم داشت که موضوع بسیاری مهمی برای آشنایی با اقوام ایران زمین است.
قزوین هم مثل اصفهان، یزد، گیلان، مازندران، کردستان، لرستان، خوزستان، آذربایجان و دیگر استان‌های کشور، کلکسیونی از غذاها و نوشیدنی‌ها و نان‌ها است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، به شماری از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها و غذاکده‌های قزوین و شهرستان‌ها به خصوص خانه‌های روستایی، می‌توان طعم لذیذ غذاهای محبوب این استان را تجربه کرد. تجربه‌ای استثنایی برای ایرانگردهای خودمانی که عاشق فرهنگ و هنر و سبک زندگی ایرانیان هستند.
دیار قیمه نثار، کلکسیونی از غذاهای خوشمزه دارد. جایی که بیش از نیم قرن پایتخت ایران بود، یکی از نزدیک‌ترین استان‌ها به پایتخت دویست و اندی ساله ایران (تهران) است و روزگاری، یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های تجاری و اقتصادی ایران زمین بود، آنقدر غذاهای خوشمزه دارد که می‌توان در وصف آن کتاب‌ها نوشت.
شروع بحث ما با معرفی قیمه نثار است. غذایی رنگارنگ شبیه مرصع پلو که در بسیاری از رستوران‌های قزوین، در اختیار قزوین‌گردهای علاقه‌مند به فرهنگ و غذای بومی استان قرار دارد.
قیمه نثار؛ برند غذای قزوینی‌ها: یکی از معروف‌ترین غذای قزوینی‌ها است. طعامی لذیذ، مقوی و خوش‌رنگ و خوش‌طعم و لعاب که معمولاً در مهمانی‌های سطح بالا در خانه‌های ایرانیان، زینت‌بخش سفره‌های ایرانیان است. قیمه نثار، غذای اعیانی قزوینی‌ها است. همان‌طور که گفتیم، شباهت بسیاری به مرصع پلو دارد. غذای گرانی است. بهترین ادویه‌های کشور در طبخ قیمه نثار قزوینی‌ها به کار می‌رود.
قیمه نثار قزوینی‌ها در روزگار دلار گران و گوشت کیلویی چند صدهزارتومانی، حتماً در فهرست غذاهای گران ایران است. اما به‌هرحال اگر خواستید این غذای واقعاً خوشمزه را در خانه تهیه کنید، بایستی از گوشت تازه گوسفندی، برنج اعلاء ایرانی، زعفران، خلال بادام و پسته، خلال پرتقال و شکر و آب‌گوشت استفاده کنید.
به این مخلفات، بایستی مقداری پیاز داغ و رب گوجه تازه نیز اضافه کرد. گوشت گوسفندی پخته شده بایستی لای برنج قرار گرفته و روی غذا همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، با خلال‌های رنگارنگ تزیین شود. معمولاً قزوینی‌ها، قیمه نثار را با سبزی خوردن سرو می‌کنند. گاها از ادویه مخصوصی هم برای طعم دار کردن قیمه نثار استفاده می‌شود.
قیمه نثار یعنی قیمه هدیه. طعامی که در روزگار قدیم از این غذا برای مجالس عروسی استفاده می‌شد. خلاصه در سفر به قزوین، سعی کنید در رستوران‌های این شهر، یک بار هم که شده، قیمه نثار را امتحان کنید.
معرفی بهترین رستوران های قزوین

کوکوی شیرین قزوینی: از غذاهای واقعاً خوشمزه قزوینی‌ها که بعضاً در فهرست غذاهای خیابانی و کترینگ‌های قزوین قرار می‌گیرد و سابقه طبخ هفتگی آن توسط کدبانوهای قزوینی در غذاگردی اینستاگرامی دیده می‌شود، کوکوی شیرین قزوینی است. کوکو در ایران، غذایی لذیذ و پرمخاطب و البته ارزان و آسان است. غذایی محبوب که به آسانی تهیه و مخاطبان زیادی دارد.
کوکوی شیرین قزوینی، مثل کوکو سیب زمینی لذیذ است و در مایه کوکو، از ماست و آرد و شکر و گلاب و پودر هل و زعفران استفاده می‌شود. قزوینی‌ها، کوکوی شیرین را بعضاً با هویج پلو صرف می‌کنند. همراهی کوکوی شیرین قزوینی با سبزی خوردن تازه یا ترشی هفت بیجار نیز، همراه وسوسه‌انگیز این غذای خوش‌طعم قزوین است.
کوکو شیرین قزوینی شبیه شیرینی‌های کوچک قالبی یا باقلو است. لذا برای علاقه‌مندان به مهمانی‌های رمانتیک و عاشقان غذاهای کوچک و قالبی و فینگرفودی، کوکو شیرین قزوینی، انتخاب خوبی برای سفره‌آرایی رنگارنگ و هیجان‌انگیز در وعده‌های سبک نهار و شام است.
برای طبخ کوکو شیرین قزوینی، ابتدا سیب زمینی را بپزید، آن را ریز ریز رنده کرده و تخم مرغ را در ظرفی جداگانه شکسته و بهم بزنید و دو قاشق شکر هم به آن اضافه کنید. سپس مخلوط شکر و تخم مرغ هم زده را به پوره سیب زمینی اضافه کرده و کمی نمک هم به آن اضافه کنید تا مخلوط شوند.
به منظور تهیه شربت کوکو شیرین قزوینی، بایستی داخل قابلمه، شکر و آب و زعفران و گلاب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس شربت را روی کوکو ریخته و اجازه بدهید که با حرارت کم، شربت به خورد کوکو برود. روی کوکو را معمولاً با پودر پسته و گل محمدی تزیین می‌کنند تا ظاهری وسوسه‌انگیز شبیه شیرینی پیدا کند.
از غذای کوکو شیرین قزوینی می‌توان به عنوان غذای سبک در وعده افطار و پیش‌غذا نیز استفاده کرد. حتی انتخاب خوبی برای کترینگ‌های ایران هم هست.
اگر قصد داشتید تا سفری ارزان و امن و آسوده را به مقصدهای شکم‌گردی شمال، جنوب و شرق و غرب کشور با قطار تجربه نمایید، از خدمات خرید اینترنتی بلیط قطار سفرمارکت استفاده کنید.
شیرین پلو قزوینی: از دیگر غذاهای خوشمزه قزوینی‌ها که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم، شیرین پلو قزوینی است. شیرین پلو از آن دسته غذاهایی است که در سراسر ایران طبخ شده و هر شهر، روش ویژه‌ای و مخصوص به خود را دارد. در تهیه این غذا، قزوینی‌ها گاها تکه‌های مرغ یا گوشت را به صورت لایه لایه روی هم قرار داده و برای تزیین از انواع خلال پسته و بادام و خلال پوست پرتقال و نارنج استفاده می‌کنند.
احتمالاً شما هم با ما هم‌نظر باشید که شیرین پلو قزوینی، تفاوت چشمگیری با دیگر شیرین پلوهایی که در ۳۰ استان کشور طبخ می‌شود، ندارد.
معرفی بهترین رستوران های قزوین

دیماج قزوین: از غذاهای خوشمزه قزوین است. دیماج را یکی از وعده‌های اصلی غذایی در این شهر می‌دانند. گاها به عنوان میان وعده نیز صرف می‌شود. برای تهیه دیماج قزوینی‌ها، بایستی ترکیبی از خیار و گردو و پیاز داغ و زردچوبه و سبزی خوردن و پنیر را مخلوط کنید.
تبریزی‌ها هم دیماج دارند. تفاوت در این است که به منظور تهیه دیماج قزوین، به مخلوط مذکور نان لواش خشک اضافه می‌شود. بعد از خیس کردن محدود نان خشک‌ها، مواد مخلوط را لای نان قرار می‌دهند. به منظور سهولت در خوردن دیماج قزوین، آن را لقمه کرده و مثل پشمک کاشان آن را قالب‌بندی می‌کنند.
دیماج قزوین در تابستان به همراه هندوانه و انگور گاها در برخی از کافه و رستوران‌های قزوین سرو می‌شود. دیماج یا دوْیمَج نوعی عصرانه سنتی قزوین مخصوص فصول گرم سال است.
کله جوش قزوینی: کله جوش یا کال جوش، از دیگر غذاهای محبوب این دیار شگفت‌انگیز تاریخی و هنری کشور است. این غذا مثل بسیاری از خورشت‌های ایران طبخ شده و غذای ساده‌ای است و با نان خشک قزوینی سرو می‌شود. به منظور تهیه کال جوش قزوینی، بایستی پیاز و نعناع را سرخ کرده و به آن لپه و برنج پخته شده اضافه کنید. سپس پودر گردو و کشک تازه نیز اضافه و نوش جان کنید.اگر به دنبال غذایی سبک و ساده در وعده‌های غذایی هستید، کال جوش را در نظر داشته باشید.
قیمه آب دار قزوینی: قیمه آب دار قزوینی، از غذاهای خوشمزه این دیار است. شباهت زیادی به قیمه‌های لذیذ و خوش آب و رنگی دارد که به عنوان نذری در تاسوعا و عاشورای حسینی طبخ و توزیع می‌شود. طرز تهیه قیمه آب دار قزوین کاملاً فرق دارد. در طبخ دم کباب، از ادویه مثل تخم گشنیز و دارچین و هل و گاها زنجبیل استفاده می‌شود. آب خورشت قیمه قزوینی نیز کمی بیش‌تر از قیمه معمولی است. به قیمه آب دار قزوینی، دم کباب هم گفته می‌شود.
مشکوفی: یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و مقوی قزوینی‌ها که ردپای آن در سایر نقاط کشور نیز دیده می‌شود، غذایی به نام مکشوفی است. در میان مازنی‌ها نیز طرفداران بسیار دارد. بافت این دسر خوشمزه، ژله‌ای مانند است و در طبخ آن از نشاسته استفاده می‌شود.
از دیگر مواد به کار رفته در مشکوفی، می‌توان به وانیل، شکر، گلاب، زعفران، شیر نیز اشاره داشت. به منظور تهیه مکشوفی، پس از حرارت دادن مواد، آن‌ها را داخل ظرفی بریزید و مدتی صبر کنید تا مخلوط خنک شود. حال داخل یخچال بگذارید تا مدتی خود را بگیرد. به منظور تزیین مشکوفی، می‌توان از خلال بادام و پسته یا گل محمدی خشک شده نیز استفاده نمود. مشکوفی شبیه شله زرد بوده که غذای محبوب نذری در میان اقوام ایرانی به خصوص در سوگواری‌ها است.
آش ماش: قزوین هم مثل بسیاری از استان‌های کشور، آش و نان و حلوای مخصوص به خود را دارد. آش ماش پیازو، از غذاهای خوشمزه این دیار تاریخی است و در طبخ آن از گوشت ریش ریش و پیاز و دارچین و هل و لوبیا و عدس و لوبیا چشم بلبلی استفاده می‌کنند. ماش پیازو، بدون سبزی طبخ شده و در پخت آن از سبزی استفاده نمی‌شود. این غذا یک شام قوی و مقوی و حتی یک عصرانه خیلی خوب است.
اگر قصد سفر به قزوین یا سایر نقاط ایران و جهان دارید، از خدمات رزرو آنلاین هتل سفرمارکت استفاده کنید تا سفری ارزان و آسوده را به همراه خانواده و دوستان و آشنایان تجربه کنید.
معرفی بهترین رستوران های قزوین

آش دوغ قزوینی: آش دوغ در بسیاری از شهرهای ایران طبخ می‌شود. به خصوص در شهرهای ترک‌زبان ایران. اما آش دوغ قزوینی با دیگر آش‌ها اندکی متفاوت است. در تهیه آش دوغ قزوینی، سیر اضافه شده و به گوشت، قلم و آب و ماست تازه افزوده می‌شود. این غذا آشی خوشمزه و مقوی است و می‌توان به عنوان میان وعده نیز میل کرد. به این غذاهای لذیذ باید انواع نان قزوینی، نان چای و شیرینی‌های خوشمزه نیز اضافه کرد. نان لواش تنوری قزوینی شهره خاص و عام است.

رستوران نمونه قزوین


از جمله معروف‌ترین رستوران‌های این دیار دیدنی نزدیک تهران است. رستوران نمونه همان‌طور که از نامش پیداست، از رستوران‌های معروف شهر قزوین است. چند شعبه هم دارد. قیمه نثار قزوینی‌ها که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی کردیم، در فهرست منوی این رستوران قرار دارد و می‌توانید طعم لذیذش را تجربه کنید.
رستوران نمونه، منوی متنوعی دارد. هم برای کباب‌خورها و هم جوجه خورها. کباب ماستی و کباب لاری و کباب تکه‌ای از جمله غذاهایی است که در منوی رستوران نمونه در دسترس شکم‌گردهای قزوین‌گرد قرار دارد.
رستوران نمونه قزوین در سال پنجاه و هفت تأسیس شده و بیش از چهل سال است که میزبان شایسته قزوین‌گردها برای تجربه کردن خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی این دیار و طعام لذیذ سایر استان‌های کشور است. دوغ‌های خوشمزه دست‌ساز رستوران نمونه قزوین و مشکوفی آن معروف است.
از جمله غذاهایی که در رستوران نمونه قزوین سرو می‌شود، باید به این موارد اشاره کرد: قیمه نثار، چنجه حاج حسین، کباب لاری، فیله کباب، جرمن استیک، کباب تیکه ماستی.
رستوران نمونه قزوین با کلکسیونی از غذاهای سنتی قزوینی، غذاهای سنتی ایرانی و غذای فرنگی، پاسخ‌گوی سلایق گوناگون مشتریان و قزوین‌گردهای مشکل‌پسند با بهترین متریال و کیفیت است. رستوران نمونه قزوین، کباب تکه‌ای ماستی معروفی دارد که اگر راهی آنجا شدید، بد نیست در فهرست انتخاب‌های شما قرار بگیرد.
در این رستوران، نوشیدنی‌های طبیعی و کوکتل میوه و شیرینی خانگی و انواع دسر نیز طبخ می‌شود و مهمانان ارجمند با منوی متنوعی روبرو هستند.
روی دیوارهای رستوران، تصاویری از قزوین قدیم به چشم می‌خورد. ماست خیار رستوران نمونه، با کشمش و ماست محلی آماده می‌شود که در کنار سوپ جو، گزینه خوبی برای پیش‌غذا است.
معرفی بهترین رستوران های قزوین

بعضی از فودبلاگرهای ایرانی معتقد هستند که قیمه نثار این رستوران یکی از بهترین قیمه نثارها در میان رستوران‌های مطرح شهر قزوین محسوب می‌شود.
- آدرس شعبه اول رستوران نمونه قزوین: قزوین، خیابان بوعلی، چهار راه فردوسی، روبروی ساختمان پزشکان
- تلفن شعبه اول رستوران نمونه قزوین: ۲۸۳۳۳۳۶۵۵۶
- آدرس شعبه دوم رستوران نمونه قزوین: قزوین خیابان فردوسی شمالی، مجتمع نارون، طبقه ی اول، رستوران نمونه قزوین
- تلفن شعبه دوم رستوران نمونه قزوین: ۰۲۸۳۳۳۶۸۹۸۹


رستوران اقبالی قزوین


از دیگر رستوران‌های قزوین که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن می‌پردازیم، رستوران اقبالی است. رستوران اقبالی قزوین، شماری از غذاهای مطرح قزوین و سایر نقاط کشور را طبخ می‌شود. علاوه بر قیمه نثار که پای ثابت منو غذاکده‌های معروف و غیرمعروف قزوین است، در منوی رستوران اقبالی، این غذاهای خوشمزه و لذیذ و خاطره‌انگیز دیده می‌شوند: کباب هندی، باقالی پلو با مرغ، چلو جوجه‌کباب مخصوص، چلوکباب وزیری، چلو شیشلیک بدون استخوان، چلو جوجه، کباب ماستی، شیرین پلو قزوینی با گوشت گردن، کوکو شیرین قزوینی، فیله کباب درباری، خوراک کباب دنده مخصوص و خوراک ماهی.
رستوران اقبالی در همه روزهای هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و عصرها از ساعت ۱۹ تا ۲۳ پذیرای بازدید قزوین‌گردهای گرامی است.
در رستوران اقبالی قزوین، ماست موسیر و ماست خیار با گل محمدی و موسیر آماده شده و معمولاً نیز با مقداری کشمش همراه می‌شود. شیرین پلو و کوکو شیرین رستوران اقبالی قزوین با استقبال تیسترها و شماری از فودبلاگرهای خوش‌ذائقه نیز مواجه شده که بد نیست در فهرست انتخاب‌های شما در سفر به این دیار تاریخی قرار بگیرد. خلاصه نیم قرن تجربه رستوران اقبالی، در خدمت شکم‌گردهای مشکل‌پسند قزوین‌گرد است.
رستوران اقبالی قزوین به دلیل ارائه غذایی باکیفیت و مدیریت خوب مجموعه در فهرست برترین رستوران‌های قزوین قرار گرفته است. رستوران اقبالی قزوین از قدیمی‌ترین رستوران‌های قزوین است و سابقه خدمت‌رسانی به هم‌وطنان قزوینی و گردشگران از قبل از انقلاب تاکنون دارد.
پیش‌غذاهای هوس‌انگیز رستوران اقبالی قزوین عبارت‌اند از: ماست موسیر، ماست خیار، ماست بورانی، دوغ کوزه‌ای، زیتون پرورده، نوشیدنی مالت.
کباب برگ شصت سانتی اقبالی، فیله کباب درباری اقبالی، شاندیز، شیشلیک شاندیز، کباب وزیری، کباب لاری، کباب بختیاری. جوجه ران، جوجه رولی، جوجه ماستی، جوجه با استخوان، کوبیده زعفرانی، کباب بنات از پرفروش‌ترین طعام این رستوران معرفی شده است.
- آدرس رستوران اقبالی قزوین: قزوین، خیابان طالقانی، نرسیده به سه راه خیام
- تلفن رستوران اقبالی قزوین: ۲۸۳۳۲۲۳۳۴۷
معرفی بهترین رستوران های قزوین

رستوران کرمانی قزوین


از رستوران‌های معروف قزوین، رستوران کرمانی است. نامی شناخته شده در شهر قزوین که بیش از چهل سال سابقه فعالیت در این شهر را دارد. این رستوران فضایی عالی برای حضور تورهای قزوین‌گردی دارد و کیفیت عالی و حجم مناسب غذاهای رنگارنگ آن موجب شده است که رستوران کرمانی قزوین به نامی معروف در این دیار تاریخی مبدل گردد.
در فهرست منوی این رستوران غذاهایی نظیر باقالی پلو، جوجه کباب مخصوص، قیمه نثار، چلو جوجه کباب معمولی، قیمه نثار مخصوص، زرشک پلو، مرغ ویژه، باقالی پلو با ماهیچه گوساله مخصوص، چلوکباب کوبیده مراکشی ویژه، چلوکباب ترش ویژه، کوفه و خوراک سلطانی مخصوص کرمانی دیده می‌شود. حتماً قیمه نثار و کباب‌های مخصوص کرمانی را امتحان کنید که از نظر قیمت و کیفیت ارزشمند است.
رستوران کرمانی قزوین هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۵ و عصرها از ساعت ۸ تا ۲۳ آماده پذیرایی از قزوین‌گردهای عزیز است.
چلوکباب مراکشی ویژه، چلوکباب بختیاری ویژه، چلوکباب برگ ویژه، چلوکباب چنجه ترش ویژه، شنیسل ماهی قزل آلا ویژه و باقالی پلو با گردن گوسفندی ویژه رستوران کرمانی قزوین، با استقبال مشتریان و نظرات شکم‌گردهای اینستاگرام مواجه شده است.
رستوران کرمانی قزوین در زمان تنظیم این گزارش، شعبه‌ای در سایر شهرستان‌های استان قزوین نداشت.
- آدرس رستوران کرمانی قزوین: قزوین، چهار راه ولی عصر. ابتدای خیابان شاهد
- تلفن رستوران کرمانی قزوین: ۲۸۳۳۲۲۸۹۶۲
معرفی بهترین رستوران های قزوین

رستوران مدیترانه قزوین


رستوران مدیترانه قزوین، از دیگر رستوران‌های مطرح شهر قزوین است. اگر قصد دارید تا در زمان قزوین‌گردی، طعمی متفاوت و لذت‌بخش را تجربه کنید، رستوران مدیترانه یکی از گزینه‌های پیش رو خواهد بود. این رستوران جذاب، غذای لبنانی سرو می‌کند و خبری از غذاهای سنتی قزوینی و ایرانی نیست. برخی از پرسنل این رستوران نیز لبنانی هستند. برخی از غذاهایی که در رستوران مدیترانه قزوین سرو می‌شود عبارت‌اند از:
پک لبنانی، شاورما مرغ، میکس مدیترانه، میت میلت گوشت، سالادهای مدیترانه‌ای، پیش‌غذاهای متنوع و نوشیدنی‌های دست‌ساز خوش طعم و عطر.
توجه داشته باشید که پک لبنانی در رستوران مدیترانه‌ای قزوین، از بهترین گزینه‌های ممکن در این غذاکده است. اگر اطلاعی درباره غذای لبنانی ندارید و قصد دارید تا طعم و مزه این غذاهای لذیذ عربی را بچشید، کافی است که پک لبنانی را سفارش داده تا پاسخ گوی کنجکاوی شما شده و شماری از غذاهای لبنانی را در اختیار داشته باشید.
جزییات برخی از غذاهای مطرح رستوران مدیترانه‌ای لبنانی قزوین به شرح زیر است:
شاورما مرغ عربی: قطعات معروف شاورما با ادویه مدیترانه‌ای لای نان ویژه مدیترانه‌ای که پخت چندمرحله‌ای دارد. سس مخصوص سیر مدیترانه‌ای معمولاً با شاورما مرغ عربی سرو می‌شود.
شاورما اکسترا: شاورما با موزارلا و قارچ است.
فطایر پنیر با سیاه دانه: قطر بیست سانتی‌متری دارد.
شش طاوق: قطعات مرغ گریل با سالاد است.
- آدرس رستوران مدیترانه‌ای قزوین: قزوین، خیابان دهخدا، روبروی پمپ بنزین، مرکز خرید نارون
- تلفن رستوران مدیترانه‌ای قزوین: ۲۸۳۳۳۳۵۷۱۸
معرفی بهترین رستوران های قزوین

رستوران شانی قزوین


رستوران شانی لبنان، از بهترین رستوران‌های قزوین است؛ انتخاب فود بلاگرها و بسیاری از تورهایی که عازم پایتخت خوشنویسی ایران می‌شوند. حدود یک دهه از فعالیت رستوران شانی قزوین می‌گذرد و توانسته با بهترین شیشلیک‌ها و کباب‌ها و جوجه‌ها، پذیرای بازدید قزوین‌گردهای گرامی‌ شود. رستوران شانی فضایی دل‌نشین و دکوارسیون شیک و مدرنی دارد. بیش‌تر عاشقان شیشلیک در این رستوران می‌توانند انتخاب‌های وسوسه‌انگیزی داشته و مزه غذاهایی را که در حسین شیلیکی شاندیز مشهد تجربه کردند، در اختیار داشته باشند.
توجه داشته باشید که اگر عاشقان غذاهای خوشمزه شاندیز مشهد هستید، از خدمات ارزانترین بلیط هواپیما مشهد سفرمارکت استفاده کنید تا سفری ارزان و امن و آسوده را به دیار سلطان خراسان تجربه کنید.
تنوع غذای این رستوران می‌تواند سلایق بسیاری از هم‌وطنان قزوین‌گرد را پوشش داده تا این رستوران، در فهرست انتخاب آن‌ها به خصوص کباب‌خورها قرار بگیرد.
شماری از غذاهایی که در منوی رستوران شانی در این روزها به چشم می‌خورد و در اینستاگرامش نیز به آن اشاره کرده به شرح زیر است:
چلوکباب شیشلیک بی استخوان شانی، چلوکباب شیشلیک شاندیز شانی، چلوکباب مصری شانی، خوراک کباب سلطانی گوسفندی شانی، خوراک کباب کوبیده نگینی شانی، خوراک گردن گوسفندی شانی، باقالی پلو با ماهیچه گوسفندی شانی، چلو خورشت فسنجان با مرغ شانی، هاوایی گریل شانی، چیکن گریل مغولی.
در این رستوران، انواع و اقسام پیش‌غذا نیز سرو می‌شود، اما خبری از غذاهای محلی قزوینی که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن اشاره کردیم نیست. رستوران شانی شاندیز، پارکینگ رایگان و غذای بیرون بر نیز داشته و رزرو تلفنی نیز امکان‌پذیر است.
رستوران شانی شاندیز در هر روز هفته از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵ و عصرها از ساعت ۱۸ تا ۲۳ پذیرای بازدید مهمانان گرامی بوده و در خیابان فلسطین واقع شده است. اخیراً به فهرست منوی این رستوران، قیمه نثار ممتاز شانی نیز اضافه شده و می‌توان حتی چلو زرشک با مرغ سرخ شده نیز سفارش داد.
- آدرس رستوران شانی قزوین: قزوین، خیابان فلسطین، حد فاصل چهار راه فلسطین و چهار راه عمران مجتمع داریوش طبقه دوم
- تلفن رستوران شانی قزوین: ۲۸۳۳۳۳۰۵۵۲
معرفی بهترین رستوران های قزوین

رستوران آرمانی قزوین


قزوین هم رستورانی به نام آرمانی دارد. رستوران آرمانی قزوین یکی از بهترین رستوران‌های قزوین است که کیفیت غذاها و پرسنل آموزش دیده و محیطی شیک، از ویژگی‌های این غذاکده محسوب می‌شود. رستوران آرمانی قزوین، با سرآشپزی مریم صرافان که از کارشناسان مطرح آشپزی است در سال نود و سه کار خود را آغاز کرده است.
فهرستی از غذاهای اصیل ایرانی و سنتی قزوین در منوی رستوران آرمانی قزوین دیده می‌شود. البته غذاهای فرنگی و غذاهای خمیری نیز در قزوین طبخ و سرو می‌شود.
نکته جالب درباره برندینگ رستوران آرمانی قزوین آن است که برای افزایش مخاطبان و ارتباط با آن‌ها، مسابقاتی در طول ماه برگزار و نتایج در قالب استوری به فالوئرها نمایش داده می‌شود که تجربه جالبی برای برندینگ رستوران به شمار می‌رود.
در منوی رستوران آرمانی قزوین غذاهایی چون: قیمه نثار ویژه آرمانی، چلوکباب ویژه آرمانی، شیشلیک مخصوص آرمانی، چلو جوجه کباب مکزیکی آرمانی، چلو جوجه کباب فسنجانی آرمانی، کباب ویژه آرمانی، چلو ماهیچه ممتاز آرمانی، خوراک برگ گوساله ممتاز آرمانی و شیرین پلو قزوینی دیده می‌شود.
با پیش‌غذاهایی چون کشک بادمجان، میرزا قاسمی با انواع و اقسام ترشی و ماست و سالاد و دورچین نیز از مهمانان این غذاکده پذیرایی می‌شود.
اگر مشتری غذاهای خوش‌طعم و خوش‌رنگ آرمانی قزوین بودید، نظرات خود را درباره غذا و کیفیت آن از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به اشتراک بگذارید.
- آدرس رستوران آرمانی قزوین: قزوین، خیابان فلسطین غربی، چهار راه عمران بعد از جهاد کشاورزی استان قزوین
- تلفن رستوران آرمانی قزوین: ۲۸۳۳۳۳۲۱۰۳۰

رستوران تیروژ قزوین


رستوران تیروژ نیز از دیگر رستوران‌های خوب قزوین است. تنوع غذایی مطلوب دارد و کیفیت غذاها اکثراً با نظر مثبت مشتریانش همراه شده و به نظر می‌رسد که برای ایتالیایی‌ خورهای قزوینی، گزینه خوبی برای شکم‌گردی باشد. در رستوران تیروژ قزوین، خبری از قیمه نثار و شیشلیک و کباب نیست.
در اینجا می‌توان طعم لذیذ لازانیا و پاستا و انواع پیتزا و ساندویچ سوخاری و غذاهای فست فودی را تجربه کرد. اگر علاقه‌مند هستید تا غذاهای فست فودی و ایتالیایی را در یک محیط شیک و مدرن نوش جان کنید، رستوران تیروژ قزوین را توصیه می‌کنیم.
رستوران تیروژ قزوین را با رستوران تیروژ کیلومتر شش جاده چالوس اشتباه نگیرید!
- آدرس رستوران تیروژ قزوین: قزوین، خیابان فردوسی جنوبی، مجتمع تجاری فردوسی آبادگران
- تلفن رستوران تیروژ قزوین: ۲۸۲۲۲۳۵۳۵
معرفی بهترین رستوران های قزوین

پیتزا پله قزوینی‌ها


در قزوین، یکی دوجین فست فودی خوب در دسترس گردشگران است. پیتزا پله در خیابان فردوسی شمالی یکی از آن‌‌ها محسوب می‌شود. پیتزا پله، کلکسیونی از غذاهای فست فودی خوشمزه و خوش‌طعم و لذیذ را در اختیار گردشگران قرار داده و انواع پیتزا، استیک، پاستا، ساندویچ سوخاری، سالاد و پیش‌غذا را با بهترین متریال در دسترس مشتریانش قرار می‌دهد.
پپرونی نرمال پله، پیتزا مخصوص پله، پیتزا گوشت و قارچ پله، پیتزا مرغ و زبان خانواده پله، پیتزا فیلادلفیا خانواده، پیتزا گوشت و پنیر نرمال پله، همبرگر کلاسیک، ساندویچ رست بیف، پاستا چیکن پارمزان، اسپاگتی با میگو پله، شاه میگو پفکی، فیش اند چیپس، مرغ سوخاری ارگانیک پله از جمله انتخاب‌های هیجان‌انگیز برای فست فود خورهای قزوین‌گرد است.
پیتزا پله همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۳ آماده پذیرایی از گردشگران محترم است.
- آدرس پیتزا پله قزوین: قزوین خیابان فردوسی شمالی جنب کوی هجدهم
- تلفن پیتزا پله قزوین: ۲۸۳۳۳۳۸۶۸۹

رستوران چاق کباب قزوین


رستوران چاق کباب قزوین رستورانی است که انواع و اقسام غذاهای کبابی و اصیل ایرانی در آن طبخ و سرو می‌شود. قیمه نثار مخصوص رستوران چاق کباب قزوین، بهترین متریال را برای سرو غذای محبوب قزوینی‌ها در ظروف مسی در اختیار مشتری قرار می دهد. رستوران چاق کباب قزوین، محیط بازی هم برای کودکان فراهم کرده تا خاطره خوب و خوشی خانواده‌ها از شکم‌گردی در چاق کباب داشته باشند. پیش‌غذاها رستوران عبارت‌اند از: انواع زیتون و ماست محلی و بورانی بادمجان و سالاد فصل و سالاد شیرازی و سوپ جو.
اگر به چاق کباب رفتید، چلو بختیاری رستوران چاق کباب قزوین را در نظر داشته باشید که مشتریان زیادی دارد. این هم داخل ظروف مسی بزرگ سرو می‌شود.
- آدرس رستوران چاق کباب: قزوین، سه راه خیام جنب بانک مسکن
- تلفن رستوران چاق کباب: ۲۸۳۳۲۴۲۰۵۲/ ۲۸۳۳۲۳۳۰۷۳
معرفی بهترین رستوران های قزوین

رستوران عتیق قزوین


رستوران عتیق قزوین نیز از رستوران‌های خوب این شهر است. محیط ساده‌ای دارد و برای صرف غذاهای اصیل ایرانی توصیه می‌شود.
- آدرس رستوران عتیق قزوین: چهار راه پادگان
- تلفن رستوران عتیق قزوین: ۲۸۳۳۳۴۶۶۶۶

رستوران خانجون قزوین


از رستوران‌های مطرح قزوین با پیک رایگان، رستوران خانجون قزوین است. رستوران خانجون، جایی برای تجربه غذاهای لذیذ سنتی و اصیل ایرانی در محیطی شیک و ساده است. اسامی غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود عبارت‌اند از:
پلو کباب کوبیده ویژه خانجون، زرشک پلو مخصوص خانجون، جوجه کباب مخصوص خانجون، دیزی مخصوص خانجون، ماهی قزل آلا خانجون و انواع و اقسام کباب و البته قیمه نثار ویژه قزوینی‌ها.
در خانجون می‌توانید صبحانه نیز نوش جان کنید.
- آدرس رستوران خانجون قزوین: قزوین، نوروزیان، حکمت پنجاه و دوم
- تلفن رستوران خانجون قزوین: ۲۸۳۳۶۸۵۸۶۱

رستوران کته خورشید قزوین


رستوران کته خورشید قزوین برای علاقه‌مندان به غذاهایی با طعم و مزه خانگی، گزینه خوبی است تا طعم غذاهای سنتی و اصیل را بچشند.
- آدرس رستوران کته خورشید قزوین: خیابان دانشگاه بین کوی بیست و پنجم و کوی بیست و هفتم
- تلفن رستوران کته خورشید قزوین: ۲۸۳۳۶۷۷۳۶۱
معرفی بهترین رستوران های قزوین

رستوران پلاک شعبه قزوین


رستوران پلاک شعبه قزوین نیز جایی برای فست فودخورهای قزوین‌گرد است تا طعم و مزه انواع و اقسام سوخاری و پیتزا و فست فود را در خیابان فردوسی شمالی تجربه کنند.
- آدرس رستوران پلاک قزوین: فردوسی شمالی روبروی پمپ بنزین مرکز خرید نارون طبقه سوم فود کورت نارون
- تلفن رستوران پلاک قزوین: ۲۸۳۳۳۷۰۴۱۳

مخاطب گرامی
قزوین، دیار خانه‌های قدیمی کشور و یکی از مقصدهای دیدنی گردشگری و تفریحی و شکم‌گردی ایران است که درباره آن اطلاعات زیادی در رسانه‌ها و مستندات تلویزیونی دیده نمی‌شود. لذا برای تماشای ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان که ۱۱ درصد آثار ملی ثبت شده ایران را در اختیار دارد، قزوین‌گردی را در برنامه ایرانگردی امسال خود قرار دهید.
اگر تجربه خوردن یکی از غذاهای معرفی شده در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت را داشتید، نظرات و دیدگا‌ه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید تا از تجارب شکم‌گردی و قزوین‌گردی شما، خوانندگان مجله نیز بهره‌مند شوند.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید و آن را نیز در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی به اشتراک بگذارید تا به اطلاع عاشقان غذاهای سنتی و اصیل قزوینی و ایرانی برسد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است