search
menu
خرمشهر keyboard_arrow_down close

خرمشهر

hotel
هتل های خرمشهر ۳

درباره خرمشهر

خرمشهر یکی از شهرهای جنوبی ایران و استان خوزستان است که به سبب قرار گرفتن اروند رود و کارون، تبدیل به شهری زیبا با موقعیتی ویژه شده است. اینکه خرمشهر به این نام شناخته می‌شود به سبب خرمی و سرسبزی آن است که به سبب آب رودخانه‌ها و خاک حاصلخیز آبرفت آنها پدید آمده است. هر چند امروزه، خرمشهر هنوز زخم‌های جنگ ایران و عراق را بر خود دارد. با این وجود هنوز خرمشهر شهری زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان برای کسانی است که علاقه دارند شهرهای جنوب ایران را کاوش کنند.
خرمشهر

تاریخچه خرمشهر


خرمشهر از جمله کهن‌ترین مناطق در جنوب شرقی ایران است که نخستین تمدن‌ها منطقه میان‌رودان در آن پدید آمده و گسترش یافتند. در دوران اسلامی، امپراتوری عثمانی برای تحت تسلط گرفتن این شهر تلاش زیادی کرد. بخشی از انگیزه جنگ ایران و عراق نیز، تلاش صدام برای در اختیار گرفتن آن بود. تبدیل شدن خرمشهر به یک بندر تجاری، در حدود یک قرن پیش، نقطه آغاز پویایی اقتصادی این شهر بود. هنوز هم بندر خرمشهر از بنادر مهم ایران در خلیج فارس به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی خرمشهر


خرمشهر به سبب همسایگی با رودهای زیبای اروند رود و کارون، دارای مناظر زیبایی در پیرامون این رودهاست. همچنین به سبب موقعیت ویژه و استثنایی که این شهر داشته است، ساختمان‌ها و مراکز تاریخی متعددی در آن به جا مانده است. همچنین موزه جنگ و بازمانده‌های جنگ تحمیلی، برای گروهی دیگر از علاقه‌مندان جذاب است. بازار سنتی ماهی فروشان، پل های بر روی کارون و چشم اندازهای طبیعی پیرامون شهر، از جمله جاهای دیدنی خرمشهر هستند.
خرمشهر

آب و هوای خرمشهر


خرمشهر از جمله مناطق گرمسیر ایران است که به سبب نزدیکی به خلیج فارس رطوبت بالایی نیز دارد. به همین دلیل مثل بسیاری دیگر از شهرهای حاشیه خلیج فارس، نیمه دوم سال و زمستان فصل مناسبی برای سفر به خرمشهر به شمار می‌رود.