search
menu

همه چیز درباره فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان

[ پنهان کردن ]
فرودگاه کرمان و هر چه باید درباره آن بدانیم
موقعیت فرودگاه بین‌المللی کرمان
ترمینال‌های فرودگاه کرمان
پروازهای فرودگاه بین‌المللی کرمان
اطلاعات فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان
راه‌های دسترسی به فرودگاه بین‌المللی کرمان

فرودگاه کرمان و هر چه باید درباره آن بدانیم


کرمان یکی از بهترین و پرطرفدارترین شهرهای گردشگری ایران است و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی کشور را در خود جای داده است. فرودگاه بین‌المللی کرمان در تمامی طول سال پذیرای مسافران داخلی و خارجی است که با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر کرده‌اند.
کرمان بزرگترین استان کشور است و در قسمت جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. استان کرمان ۱۱ درصد از وسعت کل کشور را به خود اختصاص داده است. در این شهر بیش از ۶۰۰ اثر ملی و ۵ اثر جهانی یونسکو ثبت شده است. می‌توان گفت کرمان شهری غنی از آثار تاریخی، باستانی و طبیعی است. استان کرمان دارای فرودگاه‌هایی در شهرستان‌های بم، سیرجان، رفسنجان و جیرفت است. با این حال بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه این استان در شهر کرمان واقع شده است.
این فرودگاه از مراکز مهم حمل و نقل هوایی در کشور ایران است که به طور میانگین ۱۱۶ پرواز خارجی و داخلی در طول هفته در آن صورت می‌گیرد.
اگر قصد سفر به کرمان از طریق هواپیما و تور کرمان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
در این مقاله به معرفی فرودگاه کرمان و بررسی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. شناختن فرودگاه مقصد در سفرهایی که با هواپیما صورت می‌گیرد موضوع بسیار مهمی است.
همه چیز درباره فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان

موقعیت فرودگاه بین‌المللی کرمان


فرودگاه کرمان داخل شهر و در انتهای بلوار جمهوری اسلامی واقع شده است. به این فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان (Ayatollah Rafsanjani Airport) نیز گفته می‌شود. همان‌طور که پیشتر گفته شد، این فرودگاه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی ایران محسوب می‌شود.
مطالعات اولیه درباره احداث این فرودگاه از سال ۱۳۰۴ آغاز شد. مهندسین داخلی و خارجی بسیار زیادی در طراحی و ساخت این فرودگاه مشارکت کرده‌اند. سرانجام ساخت باند هواپیما و ساختمان و بنای این فرودگاه از سال ۱۳۳۵ آغاز شد و پس از گذشت چند سال ساخت آن به اتمام رسید.
پروازهای مسافربری، حمل و نقل بار و پروازهای تجاری از سال ۱۳۵۰ در این فرودگاه به طور کامل آغاز شد. در سال‌های اولیه تنها دو پرواز در طول هفته در این فرودگاه صورت می‌گرفت. توسعه و گسترش این فرودگاه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب آغاز شد. امروزه پروازهای بسیار زیادی از فرودگاه بین‌المللی کرمان صورت می‌گیرد.

ترمینال‌های فرودگاه کرمان


در سال ۱۳۶۶ ترمینال‌های این فرودگاه توسعه پیدا کردند و مساحت آن‌ها ۱۸۰۰ مترمربع افرایش یافت. در سال ۱۳۶۹ نیز بار دیگر مساحت این ترمینال‌ها جمعاً ۲۶۰۰ متر مربع افزایش پیدا کرد.
این ترمینال‌ها در طول سال‌ها در حال توسعه بودند و همین موضوع سبب شده است تا فرودگاه کرمان به یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران تبدیل شود.
یکی از مهمترین نکاتی که همواره درباره این فرودگاه مطرح می‌شود، این است که سرکشیک برج مراقبت این فرودگاه اولین شخصی بود که در فرودگاه بم از طریق فرکانس‌های رادیویی توانست وقوع زلزله را اعلام کند. این فرد هم از وقوع ضایعه‌ای بزرگ‌تر جلوگیری کرد و هم نقش بسیار مهمی در امدادرسانی و خبررسانی پس از وقوع زلزله ایفا کرد.
این فرودگاه دارای یک ترمینال خارجی و یک ترمینال داخلی است که حدوداً ۷۳۰ هزار مسافر ایرانی و خارجی تاکنون از امکانات و خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.
ترمینال جداگانه‌ای برای انجام پروازهای مخصوص مکه و استفاده حجاج در این فرودگاه وجود دارد. فرودگاه بین المللی کرمان همانند سایر فرودگاه‌ها به امکانات رفاهی زیادی مجهز شده است. از امکانات رفاهی این فرودگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛
1. اتاق مادر و کودک
2. خدمات بار و بسته بندی
3. کابین مخصوص سیگار
4. بوفه، رستوران و کافی شاپ
5. غرفه‌های سوغاتی کرمان و فروشگاه
6. بخش اشیا گمشده
7. شعب بانکی
8. خودپرداز
9. ارسال بار هوایی
10. اینترنت رایگان
11. میز خدمت (Help Desk)
12. سرویس بهداشتی
13. سالن CIP
14. غرفه پست
15. نمازخانه
در فرودگاه بین‌المللی کرمان می‌توانید از امکانات اپراتورهای خطوط ایرانسل و همراه اول و دیگر اپراتورها استفاده کنید. علاوه‌بر این آژانس‌های هواپیمایی مختلفی همچون ماهان و ... داخل این فرودگاه نمایندگی‌هایی دارند. از خدمات پلیس و دیگر امکانات خاص نیز می‌توانید در این فرودگاه استفاده کنید.
با توجه به بین المللی بودن این فرودگاه، بد نیست مقاله مربوط به ارز مسافرتی را از بلاگ سفرمارکت مطالعه کنید تا در هزینه‌های سفرتان، صرفه‌جویی شود.

پروازهای فرودگاه بین‌المللی کرمان


ایرلاین‌های زاگرس، شرکت هواپیمایی ماهان ایر، ایران ایر، آسمان، قشم ایر، کیش ایر و ... در این فرودگاه پرواز دارند. از مقاصد مختلفی در طول سال به این فرودگاه پروازهای متعدد انجام می‌شود.
به عنوان مثال پروازهایی از مشهد، تهران، بندرعباس، شیراز، زاهدان، اصفهان، نجف، بغداد، تبریز، مدینه، دبی، زابل، کیش و ... در این فرودگاه انجام می‌شود و می‌توانید بلیط هواپیما به این مقاصد خریداری کنید.
لازم به ذکر است که اجرا و ساخت باند دوم فرودگاه بين‌المللی آيت الله هاشمی رفسنجانی كرمان آغاز شده است.
همه چیز درباره فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان

اطلاعات فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان


• نام فرودگاه: Kerman International Airport
• کد ایکائو: OIKK
• کد یاتا: KER
• نوع فرودگاه: همگانی
• ترمینال‌ها: دو ترمینال کاملاً مجزا
• ارتفاع از سطح دریا: 1750 متر
• وب‌سایت رسمی فرودگاه: kerman.airport.ir
• تلفن فرودگاه: ۳۲۱۱۰۰۳۱_۰۳۴

راه‌های دسترسی به فرودگاه بین‌المللی کرمان


این فرودگاه داخل شهر و در بلوار جمهوری کرمان واقع شده است. برای رسیدن به این فرودگاه راه‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید. این فرودگاه به پارکینگ‌های وسیعی مجهز شده است که می‌توانید خودروی خود را با خیال راحت در آن پارک کنید.
از تاکسی و اتوبوس‌های شهری نیز می‌توانید برای رسیدن به این فرودگاه استفاده کنید. داخل فرودگاه ایستگاه‌های مخصوص تاکسی وجود دارد که استفاده از خدمات آن برای عموم آزاد است.

سخن پایانی


کرمان شهری وسیع و بسیار دیدنی است. اگر می‌خواهید سفری هیجان انگیز و به یاد ماندنی تجربه کنید، سفر به کرمان پیشنهاد بسیار خوبی برای شما است. برای رسیدن به کرمان می‌توانید از خودروی شخصی، قطار و اتوبوس استفاده کنید. راحت‌ترین راه برای رسیدن به این شهر استفاده از هواپیما است. برای خرید بلیط هواپیما به کرمان می‎توانید از سایت سفرمارکت اقدام کنید.
این استان دارای چندین فرودگاه مجزا است و می‌توانید به راحتی به جای جای این استان راه پیدا کنید. اما بهترین فرودگاه این استان، فرودگاه بین‌المللی هاشمی رفسنجانی کرمان است. فرودگاه کرمان یکی از پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران است. فاصله هوایی تهران تا کرمان معادل ۸۰۰ کیلومتر و مدت زمان آن برابر با ۹۰ دقیقه است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر خود به کرمان حتما اطلاعات کاملی در مورد این شهر کسب کنید و برای این منظور می‌توانید مقاله راهنمای سفر به کرمان را در همین وبسایت مطالعه کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است