search
menu

ارز مسافرتی ۱۴۰۳ | راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی

[ پنهان کردن ]
ارز مسافرتی چیست؟ (همه چیز درباره ارز مسافرتی)
مبلغ ارز مسافرتی برای هر مسافر در ۱۴۰۳ چقدر است؟
قیمت ارز مسافرتی ۱۴۰۳ چقدر است؟
چه کسانی مشمول دریافت ارز مسافرتی نیستند؟
مدارک لازم برای دریافت ارز مسافرتی
تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد
فرایند و نحوه دریافت ارز مسافرتی از طریق بانک
درخواست ارز مسافرتی اینترنتی از طریق نرم افزار بله
کدام فرودگاه ها ارز مسافرتی را ارائه می‌دهند؟
شرایط دریافت ارز مسافرتی ۱۴۰۳ چگونه است؟
مزایای دریافت ارز مسافرتی
چند نکته طلایی در مورد ارز مسافرتی بانک ملی
شرایط دریافت ارز اربعین
ارز مسافرتی حجاج ۱۴۰۳
نحوه دریافت ارز مسافرتی به‌صورت آنلاین
چند نکته برای دریافت ارز مسافرتی از طریق پیام‌رسان بله
چگونه می‌توان در بانک ملی حساب ارزی باز کرد؟
تفاوت ارز مسافرتی با ارز سهمیه‌ای چیست؟
سوالات متداول درباره ارز مسافرتی
اگر تا به حال با خرید بلیط هواپیما به کشورهای خارجی سفر کرده باشید، حتما نام ارز مسافرتی به گوشتان خورده است. ارزی که توسط بانک مرکزی برای مسافران سفرهای خارجی در نظر گرفته شده است و توسط بعضی شعب بانک‌ها برای پوشش بخشی از هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که ارز مسافرتی چیست و برای اخذ آن باید چه مراحلی را طی کرد. اگر شما هم در این باره سوالاتی در ذهنتان دارید، توصیه می‌کنیم برای یافتن پاسخ در ادامه همراه ما باشید.

ارز مسافرتی چیست؟ (همه چیز درباره ارز مسافرتی)


مسافرانی که قصد دارند از طریق مرزهای هوایی از ایران خارج شوند، می‌توانند برای کاهش هزینه‌های خود ارز مسافرتی دریافت کنند. این نوع ارز توسط بانک مرکزی پرداخت می‌شود. قیمت ارز مسافرتی از قیمت ارز در بازار آزاد کم‌تر است؛ بااین‌حال قیمت ثابتی ندارد و به دلیل نوسانات قیمت ارز، قیمت ارز مسافرتی از قبل مشخص نیست. بسته به قیمت روز دلار و یورو تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد امروز را مشاهده خواهید کرد.
این نکته را در ذهن داشته باشید که هر فرد تنها یک‌بار در سال می‌تواند ارز مسافرتی را دریافت کند.
ارز مسافرتی ۱۴۰۳ | راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی

مبلغ ارز مسافرتی برای هر مسافر در ۱۴۰۳ چقدر است؟


میزان ارز مسافرتی ۱۴۰۳ برای هر مسافر در سال به‌صورت زیر است:
• برای سفرهای هوایی به کشورهای خارجی: ۵۰۰ یورو یا معادل آن در ارزهای دیگر
• برای سفرهای ریلی و زمینی به کشورهای خارجی: ۳۰۰ یورو یا معادل آن در ارزهای دیگر
طبق قوانین جدید فرقی نمی‌کند که برای سفرتان به ویزا نیاز دارید یا خیر؛ میزان ارز مسافرتیِ تخصیص یافته شده برای شما یکسان است؛ تنها نکته‌ی مهم، روش خارج شدن شما از کشور است.
تنها برای سفرهای هوایی می‌توان ارز مسافرتی دریافت کرد؛ چراکه بلیط هواپیما یکی از مدارک مهم برای دریافت ارز مسافرتی است. همچنین تنها می‌توان از برخی از فرودگاه‌های کشور مبلغ ارز مسافرتی را به‌صورت نقدی دریافت کرد و در راه‌آهن یا جاده‌های کشور نمی‌توانید ارز مسافرتی تهیه کنید.
نکته 1: میزان ارز مسافرتی حجاج 500 یورو یا معادل آن به پول کشور عربستان است.
نکته 2: ارز مسافرتی زائران اربعین مبلغ 200 هزار دینار است.

قیمت ارز مسافرتی ۱۴۰۳ چقدر است؟


همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، قیمت ارز مسافرتی مبلغ مشخص و ثابتی نیست؛ نرخ ارز مسافرتی یا همان معادل ریالی که باید برای خرید آن پرداخت کنید، از طرف بانک مرکزی تعیین می‌شود و معمولاً ارزان‌تر از نرخ بازار آزاد است. تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد امروز نیز در هر لحظه تغییر می‌کند و ثابت نیست.

چه کسانی مشمول دریافت ارز مسافرتی نیستند؟


1. ابتدایی‌ترین شرط برای دریافت ارز مسافرتی این است که گذرنامه داشته باشید و مراحل خرید بلیط هواپیما را تکمیل کرده باشید. به‌بیان‌دیگر باید قصد و توان رفتن به خارج از کشور را داشته باشید.
2. هر فرد تنها یک بار در سال می‌تواند ارز مسافرتی دریافت کند. اگر امسال برای اولین بار اقدام به دریافت ارز مسافرتی کرده‌اید، می‌توانید ارز مسافرتی دریافت کنید؛ ولی اگر در سال جاری ارز مسافرتی گرفته‌اید نمی‌توانید دوباره برای دریافت آن اقدام کنید.
4. حداقل سن برای دریافت ارز مسافرتی ۵ سال است و به کودکان زیر ۵ سال تعلق نمی‌گیرد.
5. مسافرانی که گذرنامه خدمات یا سیاسی دارند، نمی‌توانند برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنند.
6. اگر علاوه‌بر ایران در یک کشور دیگر هم مقیم هستید یا به‌بیان‌دیگر دو تابعیتی به‌حساب می‌آیید، ارز مسافرتی به شما تعلق نمی‌گیرد.

مدارک لازم برای دریافت ارز مسافرتی


• اصل گذرنامه به همراه کپی (باید حداقل ۶ ماه از اعتبار گذرنامه باقی مانده باشد)
• اصل بلیط هواپیما با مهر آژانس هواپیمایی به همراه کپی یا رسید نسخه الکترونیکی (فرقی ندارد بلیط هواپیمای شما یک‌طرفه یا دوطرفه باشد.)
• رسید عوارض خروج از کشور
• ویزای کشور مقصد (در صورت نیاز)
بر خلاف گذشته دیگر نمی‌توانید ارز مسافرتی را از صرافی‌ها دریافت کنید و برای دریافت آن ابتدا باید از طریق شعب ارزی بانک ملی، ملت و سامان یا از طریق نرم‌افزار بله درخواست خود را ثبت کنید. سپس مبلغ آن را به‌صورت نقدی (اسکناس) از خودپرداز یا باجه‌های ارزی واقع در فرودگاه‌های امام خمینی، اصفهان، شیراز، ارومیه، تبریز و اهواز دریافت کنید.
شما می‌توانید با مطالعه مقاله‌ی عوارض خروج از کشور با جزئیات و نحوه دریافت این مدرک آشنا شوید.

تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد


یکی از مهم‌ترین مزایای ارز مسافرتی که مسافران را ترغیب می‌کنند تا به سراغ این ارز بروند، تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد است. به دلیل نوسانات قیمت ارز نمی‌توان به طور دقیق عددی را به‌عنوان قیمت ارز مسافرتی در نظر گرفت. بدین منظور می‌توانید پیش از خرید بلیط هواپیما خارجی با جستجو در اینترنت یا مراجعه به صرافی‌ها، قیمت ارز مسافرتی امروز بانک ملی را جویا شوید.
اختلاف قیمت ارز مسافرتی با ارز رایج در بازار آزاد در حد چند هزار تومان است؛ اما اگر بخواهید در مبالغ بالاتر، یعنی به‌اندازه‌ی ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی تهیه کنید، متوجه تفاوت قیمت ارز مسافرتی و آزاد امروز خواهید شد.
پیشنهاد می‌کنیم که برای سفرهای خارجی حتماً به سراغ دریافت این ارز بروید؛ چراکه علاوه بر بلیط هواپیما و هتل هزینه‌های مختلفی در مقصد سفر خواهید داشت و نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان دارید.

فرایند و نحوه دریافت ارز مسافرتی از طریق بانک


۱. مراجعه مسافر به همراه مدارک موردنیاز به شعبه‌های ارزی بانک ملی، بانک ملت یا سامان (مدارک موردنیاز: بلیط سفر، گذرنامه معتبر، ویزای کشور مقصد (در صورت نیاز) و عوارض خروج از کشور)
۲. بررسی مدارک توسط بانک ملی، بانک ملت یا سامان
۳. پرداخت مبلغ ریالی ارز توسط مسافر
۴. صدور رسید توسط بانک و ارائه به مسافر
۵. عبور از گیت فرودگاه و مراجعه به باجه ارزی
۶. ارائه رسید و دریافت اسکناس ارز
نکته ۱: اگر در بانک ملی، ملت یا سامان حساب ارزی ندارید، علاوه بر مدارک بالا باید کارت ملی و شناسنامه خود را برای افتتاح حساب به همراه داشته باشید.
نکته ۲: تنها بانک ملی امکانِ دریافتِ ارز مسافرتی را به‌صورت آنلاین برای مسافران فراهم کرده است.

درخواست ارز مسافرتی اینترنتی از طریق نرم افزار بله


مسافران سفرهای خارجی از یک هفته پیش از تاریخ پرواز می‌توانند با استفاده از نرم افزار بله، به‌صورت اینترنتی برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنند. در نظر داشته باشید که تنها پس از پرداخت عوارض خروج از کشور امکان ثبت درخواست برای دریافت ارز مسافرتی را دارید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. در قسمت خدمات نرم افزار بله گزینه‌ی ارز مسافرتی را انتخاب کنید.
۲. برای دریافت ارز مسافرتی باید اطلاعاتی از جمله تاریخ پرواز، کد ملی، شماره پاسپورت و … را وارد کنید.
۳. در نرم افزار بله مقدار ارز مسافرتی موردنظر را از بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار انتخاب کنید.
۴. پس از تعیین ارز درخواستی، به صفحه‌ی پرداخت منتقل می‌شوید. در پایان یک کد ۱۵ رقمی به شما داده می‌شود که برای دریافت ارز مسافرتی در فرودگاه به آن نیاز دارید.
۵. برای دریافت ارز مسافرتی کافی است پس از رفتن به فرودگاه برای خروج از کشور، با ارائه‌ی اطلاعاتی نظیر کد ۱۵ رقمی و پاسپورت، ارز مسافرتی خود را از باجه‌های مخصوص بانک ملی در فرودگاه دریافت کنید.

کدام فرودگاه ها ارز مسافرتی را ارائه می‌دهند؟


یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای دریافت ارز مسافرتی این است که فرودگاه مبدأ شما خودپردازهای مخصوص دریافت ارز را داشته باشند؛ در غیر این صورت نمی‌توانید ارز مسافرتی که خریداری کرده‌اید را به‌صورت نقدی دریافت کنید.
اگر پرواز رفت شما در یکی از فرودگاه‌های زیر انجام می‌شود، با خیال راحت می‌توانید قیمت ارز مسافرتی را پرداخت کنید و به سفر خارجی خود بروید:
• فرودگاه امام خمینی تهران
• فرودگاه اصفهان
• فرودگاه شیراز
• فرودگاه ارومیه
• فرودگاه تبریز
• فرودگاه اهواز

شرایط دریافت ارز مسافرتی ۱۴۰۳ چگونه است؟


ارز مسافرتی تنها سالی یک‌بار به افراد داده می‌شود.
• متقاضیان باید حتماً بیشتر از ۵ سال سن داشته باشند.
• باجه ارزی فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی تهران، اهواز، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز یا ارومیه پس از دریافت رسید صادرشده توسط بانک، اسکناس ارز را به مسافر ارائه می‌کنند.
• دریافت ارز در فرودگاه به یک ساعت زمان نیاز دارد.
• اگر قصد دارید برای تمام اعضای خانواده‌تان ارز مسافرتی بگیرید، در هنگام ارائه مدارک لازم است تمامی افراد در محل مربوطه حاضر باشند.
• افرادی که گذرنامه خدمات یا سیاسی دارند، نمی‌توانند ارز مسافرتی دریافت کنند.
ممکن است شرایط دریافت ارز مسافرتی هرازگاهی تغییر پیدا کند؛ لذا همواره توصیه ما این است که قبل از سفر اطلاعات دقیق را از بانک مرکزی دریافت کنید. فراموش نکنید که احراز هویت در زمان دریافت ارز امر مهمی است و باید مدارک شناسایی، حواله و پاسپورت خود را ارائه دهید. به خاطر بسپارید که ارز مسافرتی می‌تواند کمک مالی خوبی برایتان باشد و بخشی از هزینه‌های سفر شما و خانواده‌تان را کاهش دهد.

مزایای دریافت ارز مسافرتی


یکی از بزرگ‌ترین مزایای ارز مسافرتی این است که قیمت ارز مسافرتی نسبت به نرخ مصوب بازار کمتر است؛ این اختلاف قیمت می‌تواند در هزینه‌های کل سفر افراد اختلاف فاحشی ایجاد کند. در واقع شما با دریافت ارز مسافرتی از هزینه‌های سفرتان کم کرده و مخارج دیگر خود را کنترل می‌کنید؛ به همین دلیل همواره دریافت ارز مسافرتی را به مسافران پیشنهاد می‌کنیم.
ارز مسافرتی ۱۴۰۳ | راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی

چند نکته طلایی در مورد ارز مسافرتی بانک ملی


• اسکناس ارز مسافرتی پس از گیت خروجی فرودگاه توسط باجه بانک ملی یا بانک ملت و یا خودپردازهای موجود در فرودگاه تحویل می‌شود.
• توجه نمایید که برای خرید ارز مسافرتی جهت سفر زیارتی باید نام شما در سیستم سازمان حج و زیارت قابل‌مشاهده باشد.
• لازم به یادآوری است که ارز مسافرتی به مسافران کمتر از ۵ سال تعلق نمی‌گیرد.

شرایط دریافت ارز اربعین


اگر می‌خواهید در ایام اربعین به کشور عراق سفر کنید، این بخش را با دقت بخوانید:
• ارز تخصیص یافته شده به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار است.
• برای دریافت این ارز باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنید.
• حداقل سن متقاضی دریافت این ارز ۵ سال است و به کودکان زیر ۵ سال تعلق نمی‌گیرد.
• بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانید وارد پیام‌رسان بله شوید و خرید خود را از طریق این پیام‌رسان انجام دهید. سپس با دریافت کد رهگیری به بانک‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با مدارک یادشده به شعب مشخص‌شده بانک‌هایی که در ادامه گفته می‌شود مراجعه و با پرداخت مبلغ، دینار عراقی را خریداری کنید.
مدارک لازم برای دریافت ارز اربعین را در ادامه مشاهده می‌کنید:
• اصل کارت ملی
• گذرنامه یا برگ تردد اربعین

برای دریافت ارز می‌توانید به بانک‌های زیر مراجعه کنید:
• بانک ملی
• بانک تجارت
• بانک صادرات
• بانک سپه
• بانک ملت
• پست‌بانک

ارز مسافرتی حجاج ۱۴۰۳


اگر قصد دارید برای حج عمره یا حج تمتع به کشور عربستان سفر کنید، می‌توانید برای کمک هزینه سفر خود ارز مسافرتی دریافت کنید. قیمت ارز مسافرتی برای حجاج همانند ارز مسافرتی برای گردشگران دیگر است. میزان ارز مسافرتی برای حجاج معادل با ۵۰۰ یورو یا معادل ارزی آن به پول کشور عربستان است.

نحوه دریافت ارز مسافرتی به‌صورت آنلاین


یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید ارز مسافرتی دریافت کنید، پیام‌رسان بله است. برای دریافت ارز مسافرتی از این طریق لازم است که مراحل زیر را طی کنید:
1. پیام‌رسان بله را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.
2. وارد گزینه «بانک ما» شوید.
3. روی گزینه «ارز مسافرتی» کلیک کنید.
4. مشخصات فردی نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، کد پستی، شماره گذرنامه و تاریخ تولد را وارد کنید.
5. تعهدنامه را تأیید کنید.
6. تاریخ پرواز، نام فرودگاه، کشور مقصد، نوع ارز و مقدار ارز را مشخص کنید.
7. پرداخت را انجام دهید.
8. شناسه فروش را یادداشت کنید.
9. زمانی‌که به فرودگاه رفتید، با مراجعه به باجه بانک ملی ایران یا دستگاه دریافت ارز، ارز خود را دریافت کنید.

چند نکته برای دریافت ارز مسافرتی از طریق پیام‌رسان بله


• تنها در صورتی می‌توانید ارز مسافرتی را از طریق پیام‌رسان بله دریافت کنید که شماره تلفن حساب کاربری بله و صاحب حساب متعلق به یک کد ملی باشد.
• با هر شماره تلفن همراه تنها می‌توان یک‌بار برای دریافت ارز مسافرتی در پیام‌رسان بله درخواست داد.
• درصورتی‌که پس از تاریخ سفر، ارز خود را دریافت نکنید، می‌توانید تا ۱۰ روز بعد از تاریخ سفرتان نسبت به ابطال فروش ارز و استرداد وجه ریالی اقدام کنید.
• اگر مشخصات پرواز یا گذرنامه‌تان را در پیام‌رسان بله اشتباه وارد کنید، امکان ویرایش وجود ندارد و باید به شعب ارزی بانک ملی مراجعه کنید.
• برای مشاهده رسید تراکنش و اطلاعات خرید می‌توانید به بخش رسید یا «مشاهده جزئیات رسید» در قسمت «ارز مسافرتی» مراجعه کنید.
• شناسه‌ی فروش که در آخرین مرحله دریافت می‌کنید، یک کد ۱۵ رقمی بوده که برای دریافت اسکناس ارز در فرودگاه ضروری است.

چگونه می‌توان در بانک ملی حساب ارزی باز کرد؟


برای افتتاح حساب ارزی در بانک ملی می‌توانید به ۳ روش زیر اقدام کنید:
۱. روش اول مراجعه به بانک و ارائه مدارک موردنیاز مثل شناسنامه و کارت ملی است. ۲. روش دوم نصب اپلیکیشن «بام» بر روی گوشی هوشمندتان است. درصورتی‌که در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنید و حساب ریالی داشته باشید و اطلاعاتتان در سیستم ثبت‌شده باشد، به‌آسانی می‌توانید نسبت به افتتاح حساب ارزی خود نیز اقدام کنید.
۳. روش سوم نصب اپلیکیشن «ایوا» بر روی گوشی هوشمندتان است. درصورتی‌که در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنید و اطلاعاتتان را وارد کنید، می‌توانید حساب ارزی خود را در بانک ملی باز کنید.
ارز مسافرتی ۱۴۰۳ | راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی

تفاوت ارز مسافرتی با ارز سهمیه‌ای چیست؟


۱. نرخ دلار مسافرتی ارزان‌تر از دلار سهمیه‌ای و همچنین دلار در بازار آزاد است. ۲. سهمیه دلار با کارت ملی بیشتر از ارز مسافرتی است. برای دلار سهمیه‌ای شما می‌توانید تا ۲۰۰۰ دلار در سال خرید کنید؛ اما همان‌طور که گفتیم سهمیه ارز مسافرتی ۵۰۰ دلار یا یورو است.
۳. برای خرید دلار مسافرتی به ارائه مدارک سفر از قبیل گذرنامه، بلیط هواپیما، رسید عوارض خروج از کشور و ویزای کشور مقصد (در صورت نیاز) نیاز دارید؛ اما دریافت ارز سهمیه‌ای تنها با ارائه کارت ملی، کارت‌بانکی و سیم‌کارت که به‌نام شخص متقاضی است، امکان‌پذیر است.
هر ایرانی به دلایل مختلفی نظیر سفر، تحصیل یا درمان، می‌تواند سالی یک‌بار به همراه کارت ملی خود برای دریافت ارز سهمیه‌ای یا همان ارز دولتی اقدام کند. قیمت ارز سهمیه‌ای بیشتر از ارز مسافرتی و کم‌تر از قیمت ارز در بازار آزاد است. اگر فکر می‌کنید که مبلغ ارز مسافرتی پایین‌تر از میزان هزینه‌هایتان در خارج از کشور است، می‌توانید برای دریافت ارز دولتی اقدام کنید. به این نکته توجه کنید که در هر سال یا می‌توانید به سراغ ارز مسافرتی بروید یا ارز سهمیه‌ای.

سوالات متداول درباره ارز مسافرتی



قیمت ارز مسافرتی همانند ارز دولتی است؟


خیر؛ قیمت ارز دولتی با کارت ملی گران‌تر از ارز مسافرتی است. از طرفی قیمت ارز مسافرتی از ارز رایج در بازار نیز کم‌تر است؛ درنتیجه ارز مسافرتی ارزان‌ترین قیمت را در میان ارزهای مختلف دارد.

ارز مسافرتی را از کجا بگیریم؟


برای دریافت ارز مسافرتی ابتدا باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشید. سپس می¬توانید به دو صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. برای دریافت حضوری می‌توانید به شعب ارزی بانک ملی، ملت یا سامان بروید. برای دریافت آنلاین نیز می‌توانید از طریق اپلیکیشن بله و حساب ارزی خود در بانک ملی اقدام به دریافت ارز مسافرتی کنید. بعد از مراجعه به فرودگاه می‌توانید از باجه‌های مخصوص یا خودپردازهای مستقر در برخی از فرودگاه‌های کشور مبلغ ارز مسافرتی را به‌صورت نقدی دریافت کنید.

چند روز قبل از سفر می‌توانیم برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنیم؟


بعد از آنکه بلیط هواپیمای خود را خریداری کردید تا حداکثر 8 روز قبل از شروع پروازتان، می‌توانید برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنید؛ بنابراین با خرید بلیط هواپیمای لحظه آخری امکان دریافت ارز مسافرتی را از دست می¬دهید. بعد از ورود به کشور مقصد و بازگشت به ایران نیز دیگر نمی‌توانید ارز مسافرتی خود را دریافت کنید.

تفاوت ارز مسافرتی و ارز دانشجویی چیست؟


ارز دانشجویی با نرخ دولتی محاسبه می‌شود و به افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا را در خارج از کشور دارند، ارائه می‌شود. این ارز به بر اساس کشور مقصد به‌صورت دلار، یورو، پوند یا ارزهای دیگر ارائه می‌گردد. در نتیجه قیمت ارز مسافرتی از ارز دانشجویی کم‌تر است و مشمولین شرایطِ دریافتِ ارز مسافرتی نیز با مشمولین دریافت ارز دانشجویی متفاوت هستند.

چطور می‌توان با اپلیکیشن بله وقت بانک گرفت و کارهای ارز مسافرتی را انجام داد؟


در ابتدا لازم است که این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنید. سپس وارد بخش «بانک ما» شوید. روی گزینه «ارز مسافرتی» کلیک کنید. مشخصات فردی خود را وارد کنید. تعهدنامه را تعیین کنید. تاریخ پرواز، نام فرودگاه، کشور مقصد، نوع ارز و تعداد ارز را مشخص کنید و در انتها پرداخت را انجام دهید و شناسایی فروش را دریافت کنید.
نکته: برای دریافت ارز مسافرتی به‌منظور سفر حج تمتع هنوز امکانی در پیام‌رسان بله وجود ندارد و بانک ملی اعلام کرده است که به‌زودی این امکان را برای زائران حج تمتع نیز ایجاد می‌کند.

قیمت ارز مسافرتی (نسبت به ارز بازار) چقدر است؟


یکی از مزیت‌های دریافت ارز مسافرتی قیمت پایین‌تر آن نسبت به ارزهای موجود در بازار آزاد است. به همین دلیل برای پوشش برخی از هزینه‌های سفر به خارج به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ دریافت این ارز بروید. ارز مسافرتی نیز همانند ارزهای رایج در بازار نوسان دارد و ممکن است بعد از گذشت چند روز تغییر کند.

آیا دریافت ارز مسافرتی باعث قطع یارانه می‌شود؟


اگر شما ارز مسافرتی یا دلار یارانه‌ای دریافت کنید، مشخصاتتان در سیستم ثبت می‌شود و این احتمال وجود دارد که دیگر جزو دهک‌هایی که یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد به‌حساب نیایید.

اگر اسکناس ارز مسافرتی را در فرودگاه نگیریم، پولی که به بانک داده‌ایم چه می‌شود؟


حداکثر تا ۱۰ روز پس از تاریخ پروازتان فرصت دارید تا برای ابطال فروش ارز و استرداد وجه ریالی اقدام کنید.

برای دریافت ارز مسافرتی از چه زمانی می‌توانیم درخواست دهیم؟


حداکثر تا ۷ روز کاری قبل از تاریخ پروازتان باید برای دریافت ارز مسافرتی درخواست دهید.

تاریخ بروزرسانی: شهریور ۱۴۰۳
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است