search
menu

بهترین رستوران‌های کرمان

[ پنهان کردن ]
بهترین رستوران‌ های کرمان: از همیشه بهار تا اسپاخو
نکاتی برای رستوران‌گردی در سرزمین شگفتی‌های کرمان
گشتی در میان غذاهای خوشمزه کرمانی‌ها
رستوران اسپاخو
رستوران همیشه بهار
رستوران وکیل
رستوران سنتی مکث
رستوران آسیاب بادی کرمان
رستوران پالیز
باغ رستوران دشت بهشت کرمان
رستوران سنتی کیخسرو کرمان
سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب
رستوران سرکباب کرمان

بهترین رستوران‌ های کرمان: از همیشه بهار تا اسپاخو


بهترین رستوران‌های کرمان در فهرست بهترین مقصدهای شکم‌گردی در دیار تاریخی و دیدنی و زیبای کریمان ایران، قرار دارد. اگر مسافر کرمان شدید، بهترین غذاکده‌های مرکز استان کرمان را در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت فهرست کردیم تا همواره در جریان بهترین مراکز ارائه غذاهای سنتی و فرنگی با دوست‌داشتنی‌ترین لوکیشن و دکوراسیون قرار بگیرید.
اگر شما مخاطب گرامی، تجربه سفر به کرمان را در کارنامه ایران‌گردی خود داشتید یا قصد سفر به این استان باشکوه ایران دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. با خرید بلیط هواپیما کرمان از سفرمارکت، سفری ارزان و آسان را برای خود و خانواده به ارمغان آورید. با رستوران‌گردی مجله گردشگری سفرمارکت در دیار کریمان ایران، همراه ما باشید.
بهترین رستوران‌های کرمان

نکاتی برای رستوران‌گردی در سرزمین شگفتی‌های کرمان


کرمان، دیار شگفتی‌های پنهان در مناطق جنوبی کشور است. سرزمین کم‌نظیر تاریخ و طبیعت. جایی که جیرفتش، کالیفرنیای ایران است و ارگ بم آن، افتخار تاریخ و فرهنگ و معماری ایران‌زمین در جهان. سرزمین کریمان و شجاعان، دیار گنج‌های پنهان. مقصد دیدنی جاذبه‌های توریستی و عجایب طبیعی. اینجا مکانی است که ۱۱ درصد خاک ایران را در اختیار داشته و یکی از بزرگ‌ترین استان‌های ایران با تنوع اقلیمی عجیب و باورنکردنی است. اگر طبیعت‌گرد هستید، کرمان با داشتن مواهب طبیعی بی‌شماری نظیر هزار کوه، شما را برای ماجراجویی در طبیعت شگفت‌انگیز خود فرامی‌خواند.
• کباب و جوجه و خورشت‌های معمولی که در طول هفته میل می‌کنید، بهترین گزینه‌های سفارش غذا در بهترین رستوران‌های کرمان نیست. سعی کنید در بهترین رستوران‌های کرمان که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی شده است، غذاهای سنتی و محلی مناطق این استان را در نظر داشته و طعم و مزه آن‌ها را تجربه کنید.
• خرید صنایع‌دستی و سوغات کرمان، مأموریت هر گردشگر باهوش و مسئول است که هم کمکی به اقتصاد گردشگری استان کند و هم در راستای معرفی فرهنگ و هنر مردمان هنردوست این خطه در ایران، اهتمام ورزد.
• به منظور سفر هوایی به دیار کرمان، از خدمات خرید اینترنتی تور سفرمارکت به مقصد کرمان استفاده کنید که سفری ارزان و راحت را برای شما و خانواده گرامی به ارمغان خواهد آورد. دقت کنید که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، پاسخ‌گوی سؤالات و انتقادات شما درباره مراکز عرضه و تهیه صنایع دستی، غذا و نوشیدنی است.

گشتی در میان غذاهای خوشمزه کرمانی‌ها


کرمانی‌ها هم مثل یزدی‌ها و اردبیلی‌ها و تبریزی‌ها و کردها و لرها و گیلانی‌ها و دیگر اقوام پرافتخار ایرانی، خونگرم و مهمان‌نواز هستند. غذاهای خوشمزه‌ای دارند که حیف است، مسافر دیار کریمان باشید و از طعم و مزه و رنگ و لعاب این غذاهای مقوی وسوسه‌انگیز، بی‌نصیب بمانید.
انواع و اقسام خورشت، آش و آبگوشت محلی و غذای رژیمی دارند که در برخی از غذاکده‌های شهر کرمان یافت می‌شود. لذا اگر مسافر کرمان شدید، این فهرست را در نظر داشته باشید. کرمانی‌ها طرفدار پر و پا قرص کشک بوده و در غذاهای خود از آن استفاده می‌کنند که ارزش غذایی بالای برای همه گروه‌های سنی دارد.

• آبگوشت‌های کرمانی: اگر مسافر کرمان بودید، مثل همه ۳۰ استان کشور، آبگوشت‌های آنجا را در ذهن داشته باشید که با سبزیجات محلی و گوشت محلی، روایت خاطره‌انگیزی از یک شکم‌گردی خوشمزه و مقوی را برایتان تداعی می‌کند. آبگوشت در کرمان انواع گوناگونی داشته و از آن می‌توان به مواردی چون: آبگوشت لیمو، آبگوشت یخنی، آبگوشت متنجبه، آبگوشت حسینی، آبگوشت ترشاله، آبگوشت غوره، آبگوشت قاتقو اشاره داشت.
بهترین رستوران‌های کرمان

آبگوشت متنجبه: اسمی عجیب دارد اما به عنوان نذری اکثراً طبخ می‌شود. ترکیب حبوبات و گوشت گوسفند و جعفری و شنبلیله و سیب‌زمینی و برگه زردآلو و مغز گردو و نمک و زردچوبه است. به آبگوشت امام حسینی نیز معروف است.
آبگوشت بزقرمه: از دیگر غذاهای خوشمزه کرمانی‌ها بوده و ترکیبی از گوشت با استخوان، حبوبات، کشک، سیر، زعفران، فلفل و نمک و زردچوبه است. طبخ آن حدود ۳ ساعت زمان نیاز دارد. خورشتی هم به همین نام در برخی از رستوران‌های کرمان عرضه می‌شود.
آبگوشت ریزه: از غذاهای سنتی کرمانی‌ها بوده و ترکیبی از ادویه‌های خوش‌طعم و گوشت آبگوشتی و پیاز و سیر است. البته گوشت و پیاز را باید اول بدون روغن تفت داد. ۳ ساعت روی شعله کم قرار داده تا گوشت به خوبی بپزد. مرزه و ترخون نیز برای سرو غذا به آن اضافه می‌شود.
آبگوشت بادمجان و کشک: این آبگوشت از غذاهای اختصاصی خوشمزه دیار کریمان است؛ ترکیبی از کشک و گوشت چرب و لوبیا سفید و سیب‌زمینی و پیاز و چغندر و خیار و فلفل و زردچوبه. نخود و لوبیا را بهتر است چند ساعت خیس کنید. بایستی گوشت روی حرارت کم بپزد. برای مهار گرمی بادمجان از خیار استفاده می‌شود.

• آش‌های کرمان: مثل پالوده شیرازی‌ها که در هر کوی و برزن در شیراز عرضه می‌شود، آش‌های کرمان نیز هم مشتری زیادی دارد و هم مراکز عرضه گوناگونی. آش آماج یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین آش‌های کرمان محسوب می‌شود.
آش آماج: آش آماج با عاماج، همان شولی است. درمان سرماخوردگی و کم‌خونی و ضدعفونی معده. حبوبات و سبزی آش و نعناع داغ و آرد الک شده و نمک و فلفل در طبخ آن استفاده شده و برای مصرف مقداری خرده نان هم به آن اضافه می‌شود.
آش گندم شیر: آش گندم شیر، از دیگر آش‌های معروف این سرزمین شگفت‌انگیز ایران است؛ ترکیبی از نخود و گوشت با استخوان و فلفل و کشک و زردچوبه و گندم و رشته آش و سیر و پیاز داغ. گندم شیر، در این آش به کار می‌رود. این ترکیب مقوی بوده و در برخی از آش‌های کرمانی‌ها دیده می‌شود. گندم آسیاب شده باید الک گردد و آرد آن جدا شود و با شیر و زنجبیل و فلفل و زردچوبه پخته گردد. نعناع و سیرداغ در مرحله آخر به غذا اضافه خواهد شد.
آش رشته کرمانی‌ها: محبوب‌ترین نوع آش بین بسیاری از مردمان ۳۱ استان کشور بوده و مثل آش دوغ، طرفداران بسیار دارد. مخصوصاً وقتی با سیر و نعناع تازه و پیازداغ بسیار نیز همراه باشد. آش رشته کرمان، از غذاهای سنتی این خطه بوده و با کوفته ریزه، سرو می‌شود. این آش گاهی با سرکه یا شربت سکنجبین میل شده و گوشت چرخ کرده و آرد نیز به آن اضافه می‌شود. کوفته ریزه که ترکیبی از گوشت و آرد نخودچی و پیاز و دارچین و نمک و فلفل و دانه هل سبز است، در روغن سرخ می‌شود و سپس به آش اضافه می‌شود.
بهترین رستوران‌های کرمان

• خوراک‌های خوشمزه کرمانی‌ها: یکی از غذاهای خوشمزه کرمانی‌ها، آب گرمو است. این غذا همان اشکنه بوده و غذای محلی است. آب گرمو در سفره‌خانه‌ها یا غذاکده‌های شهرستان‌های استان یافت می‌شود؛ ترکیبی از پیاز و روغن و سیب‌زمینی و آرد گندم و زردچوبه و نمک و فلفل. این ترکیبات بایستی با حرارت کم پخته شود. معمولاً با روغن حیوانی سرو می‌شود.
کله جوش: کشک کله‌جوش نیز از دیگر غذاهای مقوی این دیار است. کشک ساییده شده با روغن و سبزی خشک و نعناع و سیرداغ تفت داده می‌شود و گاها با خرما و مغز گردو و نان، میل می‌شود.
عدسی چغندر: عدسی چغندر یکی از ساده‌ترین غذاهای محلی استان شجاعان و کریمان است.
برای صرف این غذاهای هیجان‌انگیز و مقوی کرمانی‌ها، با خرید آنلاین بلیط قطار سفرمارکت، سفری ارزان و ایمن را برای خود و دیگر اعضا خانواده جهت ایران‌گردی خاطره‌انگیز در دیار شگفتی‌های طبیعی و تاریخی کشور، رقم بزنید.

رستوران اسپاخو


یکی از بهترین رستوران‌های کرمان، رستوران اسپاخو در مرکز کرمان است. رستوران اسپاخو، دکوراسیون شیکی داشته و غذاهای باکیفیت و کارکنان ماهر و سرآشپز حرفه‌ای دارد. منوی متنوع اسپاخو، شما را به ضیافت غذاهای ایرانی و فرنگی و کباب‌ها و غذاهای دریایی می‌برد. بوفه اسپاخو نیز برای شیفتگان پیش‌غذاهای رنگارنگ، گزینه خوبی است.
صبحانه در رستوران اسپاخو برای افراد زیر ۱۲ سال به صورت نیم‌بها محاسبه شده و این فرصت خوبی برای خانواده‌ها برای صبحانه‌خوری در حوالی خیابان هزار و یک شب است. سالاد و غذاهای گرم و سرد در بوفه اسپاخو در دسترس است. شربت‌های خوش‌رنگ و خوش‌طعم اسپاخو نیز زبانزد خاص و عام است.
سینی کباب، خوراک کباب مخصوص، جوجه مراکشی و شیشلیک‌هایش، اگر چه یادآور محصولات حسین شیشلیکی مشهدی‌ها نیست، اما به‌هرحال، انتخاب خوبی در دیار کریمان به شمار می‌رود. صبحانه بوفه رستوران اسپاخو، حدود ۱۲۰ نوع غذای گرم و سرد را در معرض انتخاب شکم‌گردهای صبحانه‌باز در کرمان قرار داده است.
میگو سوخاری اسپاخو یک غذای دریایی مجلسی بوده که بسیار در اسپاخو پرطرفدار است و یک وعده کامل غذایی به حساب می‌آید و هم‌چنین یک پیش غذای عالی برای شکم‌گردی خانوادگی در اسپاخو نیز محسوب می‌شود. میگو دارای خواص زیادی است که برای تغذیه و رشد کودکان بسیار مفید است.
ساعت کاری رستوران اسپاخو کرمان از ساعت ۱۲ تا ۲۳ است. صبحانه نیز تا ساعت ۱۰:۳۰ سرو می‌شود.
• آدرس رستوران اسپاخو: کرمان، بلوار جمهوری، نرسیده به خیابان هزار و یک شب
• تلفن رستوران اسپاخو: ۳۴۳۲۴۴۴۱۵۵
بهترین رستوران‌های کرمان

رستوران همیشه بهار


رستوران همیشه بهار از رستوران‌های قدیمی کرمان است که خدماتی عالی و غذاهایی لذیذ با قیمتی منصفانه را به مشتریان خود ارائه می‌کند. منوی رستوران همیشه بهار کرمان، مملو از غذاهای سنتی است که توسط سرآشپز معروف این غذاکده، آماده می‌شود. همیشه بهار گویا فقط مقصد ناهارگردی در شهر کرمان است.
• آدرس رستوران همیشه بهار: کرمان، میدان مشتاق، نرسیده به چهار راه بهار
• تلفن رستوران همیشه بهار: ۳۴۳۳۳۵۲۴۸۹

رستوران وکیل


یکی از معروف‌ترین و بهترین‌ رستوران‌های کرمان، رستوران وکیل است. اگر به حمام قدیمی بازار وکیل بروید، این رستوران سنتی با دکوراسیون نوستالژیک به چشم شما خواهد خورد. این رستوران طراحی دکوراسیون نوآورانه‌ای داشته و حس و حال یک رستوران قدیمی دهه بیست و سی را تداعی می‌کند. دیزی، از جمله غذاهای محبوب در این رستوران است. رستوران وکیل کیفیت و ظاهری زیبا داشته و با برخورد مطلوب کارکنان نیز همراه شده که در نهایت، اوقات خوشی را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که این رستوران در بازار سنتی کرمان قرار گرفته است، صرف غذایی لذیذ در این رستوران، مجال بازدید از برخی جاهای دیدنی کرمان را نیز برای مسافران فراهم خواهد کرد.
رستوران و چای‌خانه وکیل برای افرادی که در بازار سنتی کرمان، قصد نهارخوری دارند، گزینه مطلوبی به نظر می‌رسد.
• آدرس رستوران وکیل: بازار سنتی کرمان
• تلفن رستوران وکیل کرمان: ۳۴۳۲۲۵۴۴۹۳
بهترین رستوران‌های کرمان

رستوران سنتی مکث


از بهترین رستوران‌های شهر کرمان بایستی به رستوران سنتی مکث اشاره کرد. مکث از رستوران‌های خوب شهر است که منویی شامل برخی از غذاهای سنتی دارد که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن اشاره کردیم. بزقرمه از جمله غذاهایی است که در رستوران سنتی مکث سرو می‌شود و می‌توان در کنار چلو مرغ و چلو گوشت و کشک بادمجان میل نمود. البته بزقزمه انتخاب مشکل‌پسندها نیز می‌تواند باشد و با ذائقه‌های مختلف، سازگاری دارد.
ساعت کار رستوران مکث، از ساعت ۱۰ تا ۲۲ روزهای شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۸ تا ۲۴ در روزهای جمعه و پنج‌شنبه هر هفته بوده و احتمالاً در تعطیلات رسمی، این ساعات تغییر کند.
• آدرس رستوران سنتی مکث کرمان: کرمان، بلوار جمهوری، چهار راه امام جمعه، جنب پاساژ گلستان
• تلفن رستوران سنتی مکث کرمان: ۳۴۳۲۴۵۸۰۰۴

رستوران آسیاب بادی کرمان


این رستوران به عنوان بزرگ‌ترین سازه آسیاب بادی در خاورمیانه فعالیت خود را در سال نود و چهار آغاز کرد. رستوران آسیاب بادی کاربری تشریفاتی داشته و در بیست کیلومتری محور توریستی هفت باغ علوی قرار دارد. این رستوران ارتفاع بیست و شش متر و قطر ۱۲ متر و ۲ طبقه سالن پذیرایی دارد که به یکی از مقصدهای شکم‌گردی کرمان‌گردهای عاشق محیط‌های منحصربه‌فرد و متفاوت تبدیل شده است.
پارکینگ رایگان و رزرو تلفنی و امکان برگزاری مراسم خصوصی و دورهمی خانوادگی از جمله امکانات و خدمات این رستوران محسوب می‌شود. ساعت کار رستوران آسیاب بادی کرمان به جز روز شنبه از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ است.
• آدرس رستوران آسیاب بادی: کرمان. کیلومتر ۲۰ محور توریستی هفت باغ علوی به سمت ماهان
• آدرس شعبه بیرون بر رستوران آسیاب بادی کرمان: بلوار نصر، خیابان حمزه شمالی بین کوی ۳۸ و ۴۰
• تلفن شعبه بیرون بر رستوران آسیاب بادی کرمان: ۳۴۳۲۴۴۳۰۵۰
بهترین رستوران‌های کرمان

رستوران پالیز


از دیگر رستوران‌های معروف و محبوب کرمان است که در جاده تهران واقع شده و محیطی چشم‌نواز و دل‌انگیز دارد. این غذاخوری از رستوران‌های بزرگ شهر بوده و تالار پذیرایی گوناگونی به نام‌های: نیلوفر آبی، یاس کبود، تشریفات و سفره‌خانه سنتی دارد. سرای عارف آن نیز می‌تواند محل برپایی دورهمی‌های خانوادگی و جشن‌های بزرگ باشد. پالیز شما را به ضیافتی رنگارنگ از بهترین طعم‌ها و مزه‌های غذاهای کرمانی و سنتی ایران می‌برد. در این رستوران صرفاً غذای غیر فرنگی سرو می‌شود.
رستوران پالیز کرمان را با رستوران پالیز رفسنجان اشتباه نگیرید. مجتمع تفریحی و پذیرایی و اقامتی پالیز، سالن همایش و کنفرانس هم دارد و جای خوبی برای اقامت نیز در کنار یک رستوران صحرایی محسوب می‌شود.
• آدرس رستوران پالیز کرمان: کرمان، جاده تهران، ابتدای بلوار راه آهن کوی سوم
• تلفن رستوران پالیز کرمان: ۳۴۲۱۲۱۰۷۲

باغ رستوران دشت بهشت کرمان


باغ رستوران دشت بهشت کرمان از جمله رستوران‌های محبوب شهر است که محیطی باغ‌گونه و بزرگ دارد و برای افرادی که خواهان صرف غذا در محیطی دل‌باز و بزرگ هستند، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. خوشمزه‌ترین کباب‌های رستوران‌های کرمان را می‌توان در دشت بهشت کرمان تجربه نمود.
برای ایجاد فضایی سنتی از تخت‌هایی چوبی در رستوران دشت بهشت استفاده شده است. فواره حوض فیروزه‌ای باغ رستوران دشت بهشت کرمان، محیط خوبی برای استوری‌های چند ثانیه‌ای اینستاگرامی است. البته در نیمه دوم سال که هوا سرد می‌شود، کنار هر تخت نیز بخاری در دسترس است. لذا کباب خوری در کنار برف و باران کرمان در پاییز و زمستان، حس و حال لاکچری را برای شما به ارمغان می‌آورد. از پیتزا تا کباب در باغ رستوران دشت بهشت کرمان در دسترس شما خواهد بود.
• آدرس باغ رستوران دشت بهشت کرمان: بلوار شهید صدوقی، کوی شماره بیست و سوم
• تلفن باغ رستوران دشت بهشت کرمان: ۳۴۳۲۱۲۴۵۴۰
بهترین رستوران‌های کرمان

رستوران سنتی کیخسرو کرمان


رستوران سنتی کیخسرو کرمان از جمله رستوران‌های معروف کرمان است. حیاط قدیمی آن، یکی از لوکیشن‌های دوست‌داشتنی برای لذت بردن از کباب‌های لذیذ و غذاهای سنتی دیار کریمان است و حوض آبی آن نیز مثل رستوران دشت بهشت، خودنمایی می‌کند.
از جمله غذاهای سنتی این رستوران می‌توان به: آبگوشت کرمانی، قاتق گوشت، آبگوشت کرمانی، بزقورمه، چغوک، بریزو اشاره کرد.
• آدرس رستوران کیسخرو کرمان: کرمان. میدان شهدا، خیابان زریسف، خیابان بروز آمیغی
• تلفن رستوران کیسخرو کرمان: ۳۴۳۳۱۲۷۲۴۶

سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب


سفره‌خانه هزار و یک شب کرمان واقع در میدان بسیج، از دیگر پاتوق‌های دیزی خورهای این شهر است. این رستوران غذاهای سنتی باکیفیتی سرو می‌کند و مشتریان زیادی دارد. اگر به دنبال غذای سنتی هستید در محیط سفره‌خانه‌ای، سفره‌خانه هزار و یک شب را در نظر داشته باشید و حتماً مجموعه قصه‌های هزار و یک شب را هم مطالعه کنید که شما را در ۱۰۰۱ شب همراهی می‌کند.
• آدرس رستوران هزار و یک شب: کرمان. میدان بسیج، خیابان کامیاب
• تلفن رستوران هزار و یک شب: ۳۴۳۲۲۳۰۰۴۰
بهترین رستوران‌های کرمان

رستوران سرکباب کرمان


رستوران سرکباب کرمان، طعم عالی کباب ایرانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این رستوران دکوراسیون ساده و شیک دارد و قیمت‌ غذاهای آن متوسط است.
• آدرس رستوران سرکباب کرمان: بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه امام جمعه و خیابان والفجر
• تلفن رستوران سرکباب کرمان: ۳۴۳۲۴۳۱۲۰۰

مخاطب گرامی
اگر مسافر دیار کریمان هستید، با خدمات رزرو آنلاین هتل و هتل آپارتمان سفرمارکت، بهترین مقصدهای اقامتی آسان و بهینه این شهر را رزرو کنید تا اقامتی آسان و خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. فهرستی که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت ارائه کردیم، صرفاً مشتی نمونه خروار بود. اگر شما هم سابقه سفر به این غذاکده‌ها را داشتید یا مواردی را می‌توانید پیشنهاد دهید، آنها را از بخش دیدگاه در انتهای گفتار معرفی کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است