search
menu

آبشار خور

[ پنهان کردن ]
آبشار خور
چرا آبشار خور تهران را پیشنهاد می‌کنیم؟
آبشار نوردی و فرود از آبشار
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری آبشار خور
چگونه به آبشار خور کرج برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار خور
هتل‌ها و اقامتگاه‌های کرج

آبشار خور


تهران شهری کوهپایه‌ای است که بخش زیادی از آن در سایه‌ی کوه‌های البرز واقع شده و وجود همین کوه‌ها باعث شده است که اطراف تهران مملو از طبیعتی بکر و زیبا باشد. تنها کافی ست چندین کیلومتر از مرکز شهر تهران دور شوید تا به مناظری شگفت‌انگیز در دل طبیعت برسید. یکی از این مناطق ییلاقی در استان البرز روستایی ست به نام خور که در نزدیکی شهر کرج قرار دارد و آبشار خور یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین آبشارهای ایران را در دل خود پنهان کرده است. گردشگران می توانند برای بازدید از این آبشار با خرید بلیط هواپیما به شهر کرج سفر کنند و سپس از آنجا به دیدن این جاذبه بروند.
آبشار خور

چرا آبشار خور تهران را پیشنهاد می‌کنیم؟


آبشار خور آبشاری بلند و زیبا ست که در دل کوه‌های خور در محوطه‌ای سرسبز و با صفا قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های این آبشار این است که چندان از شهر دور نیست و دسترسی به آن آسان است، به همین دلیل برای یک تفریح یک رزوه انتخابی عالی به حساب می‌آید. آبشار خور یکی از معدود آبشارهای ایران است که برای آبشارنوردی و فرود از آبشار نیز بسیار مناسب است. این آبشار هر ساله علاوه بر گردشگران و طبیعت‌گردان، ورزشکاران زیادی را نیز برای تجربه‌ی یک فرود دلپذیر به سمت خود می‌کشاند.

آبشار نوردی و فرود از آبشار


آبشارنوردی و فرود از آبشار دو رشته‌ی ورزشی هستند که نیاز به تخصص و ابزار و تجهیزات حرفه‌ای دارند. آبشارنوردی همان طور که از اسم آن پیدا ست به معنای صعود و بالارفتن از آبشار است و فرود از آبشار به معنای پائین آمدن از آبشار. آبشارنوردان اغلب فصل زمستان را برای آبشارنوردی انتخاب می‌کنند و به کمک تجهیزات یخ‌نوری آبشار یخ‌زده را بالا می‌روند. این ورزش نیاز به تخصص و ابزار ویژه دارد و کار هر کسی نیست. اما فرود از آبشار یکی از شاخه‌های ورزش دره‌نوری به حساب می‌آید که برای انجام آن ورزشکاران به کمک تجهیزات صخره‌نوردی از آبشار پائین می‌آیند و البته برای انجام این کار سرتا پایشان خیس می‌شود. اگر آبشار خور کرج را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنید، امکان اینکه با مربیان یا ورزشکاران در حال صعود یا فرود برخورد کنید زیاد است چرا که سالانه تورهای ورزشی زیادی، به این منطقه سفر می‌کنند. اگر اهل هیچ کدام از این دو ورزش هم نیستید نگران نباشید، شما می‌توانید از تفریح دلچسب آب‌بازی در پای آبشار لذت ببرید. کافی ست برای تکمیل تفریح خود وسایل پیک‌نیک و لباس اضافه همراه داشته باشید.

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری آبشار خور


ارتفاع این آبشار ۵۰ متر است و یکی از بلندترین آبشارهای طبیعی به حساب می‌آید. مسیر رسیدن به آبشار از دل باغ‌های روستا می‌گذرد و یکی از زیباترین مسیرهای گردشگری در اطراف تهران به حساب می‌آید. شما انواع درختان سیب و آلو و... را در میان این باغ‌ها می‌توانید ببینید و اگر فصل بهار را برای سفرتان انتخاب کنید، گذشتن از میان درختان پرشکوفه‌ی این باغ‌ها تجربه‌ای منحصر به فرد برایتان خواهد بود.
از آنجا که این آبشار در ارتفاعی برابر ۲۸۰۰ متر از سطح زمین قرار گرفته، آب و هوایی خنک دارد و همین موضوع باعث شده که مکان مناسبی برای یک سفر ییلاقی در دل گرمای تابستان باشد. حتی اگر تابستان را برای رفتن به آبشار خور انتخاب می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که هیچ گرمای سوزانی را تجربه نخواهید کرد. این آبشار در تمام فصول سال دیدنی ست. طبیعت پر دار و درخت و سرسبز بهار و تابستان بخشی از زیبایی‌های این آبشار را نشان می‌دهد و تصویر آبشار یخ زده در زمستان بخشی دیگر از زیبایی آن را.
آبشار خور

چگونه به آبشار خور کرج برویم؟


آبشار خور در نزدیکی شهر کرج قرار دارد. به همین منظور لازم است ابتدا خود را به تهران یا کرج برسانید. می‌توانید از طریق جستجو و رزرو اینترنتی ارزان‌ترین‌ بلیط هواپیما را پیدا کنید. بعد از ورود به تهران یا کرج به سمت جاده کرج-چالوس حرکت کنید و بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۱۷ کیلومتر از جاده‌ی اصلی خارج شده و در جاده‌ی فرعی به سمت روستای خوزنکلا مسیر خود را ادامه دهید. بعد از طی کردن مسافتی به دو راهی خواهید رسید که یک راه آن به سمت روستای خوزنکلا و راه دیگر آن به روستای خور می‌رسد. مسیر خود را به سمت روستای خور ادامه دهید تا به جایی برسید که جاده ماشین‌رو به انتها می‌رسد. از این جا به بعد را باید پیاده بروید. اما نگران نباشید. درست است که باید در حدود ۴۰- ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کنید، اما مسیر پیاده‌روی نه تنها مسیر دشواری نیست و برای همه قابل عبور است، بلکه زیبایی باغستان‌هایی که از دل آن‌ها می‌گذرید به حدی ست که باعث می‌شود گذر زمان را از یاد ببرید و زودتر از آنچه که انتظارش را دارید به آبشار زیبای خور برسید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار خور


اگر قصد دارید وقت بیشتری را در این منطقه بگذرانید و دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه را نیز ببینید، تعدادی از نزدیک‌ترین مناطق گردشگری به آبشار خور را در ادامه برایتان لیست کردیم:
• آبشار هفت چشمه: در نزدیکی روستای ارنگه در فاصله تقریبی ۸ کیلومتری آبشار خور قرار دارد.
• آبشار آدران (ارنگه): بعد از گذر از آبشار هفت چشمه به آبشار آدران می‌رسید که در فاصله تقریبی ۸ کیلومتری آبشار خور قرار دارد.
• پیست اسکی خور: در فاصله تقریبی ۲ کیلومتری آبشار خور
• روستای خور: در فصله تقریبی ۲ کیلومتری آبشار خور
• روستای سنگان سولقان: در فاصله تقریبی ۷ کیلومتری آبشار خور
• روستای وردیج و واریش: در فاصله تقریبی ۸ کیلومتری آبشار خور

هتل‌ها و اقامتگاه‌های کرج


اگر قصد بازدید از آبشار خور را دارید و می‌خواهید شب را در همان حوالی بمانید، می‌توانید کرج را به عنوان مقصد شب‌مانی خود انتخاب کنید. هتل امیرکبیر کرج، هتل مرمر، هتل سامان کرج و هتل پردیس کرج از بهترین مکان‌های اقامتی در کرج هستند. اگر هم مقصد بعدی سفر شما به سمت چالوس یا شهرهای شمالی کشور است، هتل‌های موجود در گچسر نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است