search
menu

آبشار وروار جیرفت

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آبشار وروار پیشنهاد می‌شود؟
طبیعت و چشم انداز آبشار وروار
آنچه که در بازدید از آبشار وروار باید با خود همراه داشته باشیم
چگونه به آبشار وروار برویم؟
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از آبشار وروار
آبشار وروار از دیدنی‌های طبیعی استان کرمان است که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشورمان است. کرمان یکی از استان‌هایی است که تقریبا در بخش مرکزی ایران قرار گرفته است و از نظر بارش از جمله استانهایی است که بارش زیادی ندارد. این استان در زمینه داشتن جاذبه‌های تاریخی از جمله استانهای پر بازدید کشور است و علاوه بر این به داشتن سوغاتی‌های خوش عطر و بو همچون ادویه‌ها و شیرینی‌های خوش طعم و خوش عطر نیز معروف است. با اینکه به دلیل بارش‌های نسبتا کم از جمله مناطق سرسبز ایران نیست ولی در امر کشاورزی بخصوص تولید پسته جز اولین‌ها حتی در سطح جهانی است.
آبشار وروار از جمله آبشارهای معروف و بنام است که شاید بتوان گفت مرتفع‌ترین آبشار خاورمیانه نیز محسوب می‌شود. در ایران آبشارهای موقتی و دایمی فراوانی وجود دارند که تعداد آن‌ها شاید به بیش از ۳۰۰ عدد برسد. آبشار وروار در منطقه‌ای نزدیک به عنبر آباد قرار دارد که در این منطقه سنگ‌های سخت و صخره‌ای وجود دارند که از دلشان آب‌های روان و زلال با صبوری و مقاومتی مثال زدنی به آبشاری بلند و جذاب تبدیل شده‌اند. آبشار وروار با داشتن طبیعتی منحصربفرد سبب جذب گردشگران و مسافران شده است و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی جیرفت به شمار می رود. گردشگران و مسافرانیکه قصد سفر به استان کرمان را دارند می‌توانند از طریق خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان و یا بلیط چارتری به این استان سفر کنند و از جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی کرمان دیدن کنند.
آبشار وروار جیرفت

چرا بازدید از آبشار وروار پیشنهاد می‌شود؟


• آبشار وروار از جمله آبشارهای بلند ایران و حتی خاورمیانه است که از دل صخره‌ها طبیعتی بی مثال را بوجود آورده است.
• این آبشار برای گردشگران و ساکنان مناطق نزدیک مکانی دنج و مناسب برای گذراندن تعطیلات است.
• آبشار وروار با داشتن آبی خنک برای طبیعت گردان بهترین جا هم برای کوه پیمایی و هم برای طبیعت گردی محسوب می‌شود.
• از آنجاییکه استان کرمان استانی پر آب نیست بودن در کنار این آبشار مرتفع و جذاب می‌تواند بسیار دلشنین باشد.
• در اطراف آبشار وروار شاهد این هستیم که گیاهان دارویی و درختان بسیاری روییده است که برای علاقه‌مندان به طب سنتی می‌تواند یک مکان بسیار جذاب باشد.

طبیعت و چشم انداز آبشار وروار


باید توجه داشت که آبشار وروار در دل کوهها واقع شده است و رفتن به این منطقه برای افراد عادی احتمال دارد که با سختی‌هایی همراه باشد. ولی با این وجود زیبایی و بکر بودن منطقه برای هر فردی وسوسه برانگیز است و هر طبیعت گردی آرزوی دیدن این منطقه را دارد. از جمله شرایط خاص این منطقه می‌توان به این نکته اشاره کرد که آبشار وروار را مرتفع‌ترین آبشار خاورمیانه می‌نامند. آبشار وروار در قسمت جنوبی استان کرمان واقع شده است. این منطقه جایی است که کوههای بارز در آن واقع شده است و آبشار وروار در دامنه قله علم شاه قرار دارد که کوههایی استوار و بلند قامت و از نشانه‌های چشم گیر این منطقه از کرمان محسوب می‌شوند. به دلیل وجود این کوههای استوار همواره مقصد بسیاری از کوهنوردان نیز محسوب می‌شود.
برخلاف آب و هوای کلی منطقه که بیشتر افراد این ناحیه را گرم و خشک می‌شناسند، در این مکان شاهد چندین رود هستیم که از کوهها سرچشمه می‌گیرند. حتی باغ‌های مرکبات و گلها و گیاهان دارویی نیز در این منطقه وجود دارند. گفته می‌شود آبشار وروار بلندترین آبشار در منطقه خاورمیانه است. ارتفاع این آبشار به حدود ۱۷۰ متر می‌رسد. درست است که چند ساعت پیاده روی ممکن است شما را خسته کند ولی وقتی به این آبشار با عظمت برسید و آب زلال و پر قدرتش را که از دل سنگ‌های سخت چنین طبیعت زیبایی را پدید آورده است را ببینید، تمام خستگی شما به در خواهد شد. دیدن این همه زیبایی در این منطقه نسبتا بکر برای گردشگران بسیار جذاب است و به گردشگران و مسافرانیکه با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به استان کرمان سفر می‌کنند پیشنهاد می‌شود بازدید از این منطقه را از دست ندهند.

آنچه که در بازدید از آبشار وروار باید با خود همراه داشته باشیم


طبق آنچه که گفته شد این منطقه کمی صعب العبور است به همین دلیل بهتر است کفش مناسب بپوشید و به اندازه کافی غذا و آب معدنی با خود به همراه داشته باشید.
آبشار وروار جیرفت

چگونه به آبشار وروار برویم؟


همانطور که گفته شد آبشار وروار در نزدیکی شهرستان عنبرآباد قرار دارد و برای رفتن به این مکان بهتر است مسیر جیرفت-کهنوج را انتخاب کنید. همانطور که در این جاده به پیش می‌روید یک دو راهی به نام دوراهی جهادآباد وجود دارد که آن را رد کرده و حدود چند کیلومتر جلوتر در مسیر روستای فرق این روستا را نیز گذرانده و بعد از ۱۰ کیلومتر به این آبشار خواهید رسید. در مسیر رفتن به این آبشار از باغات مرکبات و گیاهان دارویی همچون بابونه و پونه نیز می‌توانید دیدن کنید.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از آبشار وروار


زمان پیشنهادی برای بازدید از این آبشار زیبا شاید نصف روز و یا بیشتر هم باشد زیرا مسیر این آبشار نیاز به کمی پیاده روی دارد و بعد از رسیدن به آبشار وروار و کمی استراحت و گشت و گذار به راحتی نصف روز می‌گذرد. بازدید از این آبشار هزینه و ورودیه ندارد.
سایر محل‌های دیدنی نزدیک به آبشار وروار
رود فرق: ۱.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است