search
menu

چشمه های آب گرم جیرفت

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از چشمه های آبگرم جیرفت پیشنهاد می شود؟
درباره جیرفت
آبگرم گَوِر جیرفت
چشمه آبگرم گرج
چشمه آبگرم مغو
چشمه آبگرم انجیر سیاه
چشمه آبگرم گویکان
چشمه آبگرم محمد آباد مسکون
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از چشمه های آبگرم جیرفت چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از چشمه های آبگرم جیرفت چه زمانی است؟
از چه جاهای دیدنی دیگری در جیرفت می توان بازدید کرد؟
یکی از جلوه های طبیعی استان کرمان و شهرهایی مثل جیرفت وجود چشمه های طبیعی آب گرم در این منطقه کویری است؛ چشمه هایی که از ریشه های زمین می جوشند و با خواص درمانی خود، گردشگرانی از سراسر کشور را به سمت خود جذب می کنند. این چشمه ها به خاطر داشتن گازهای طبیعی و درصد بالای مواد معدنی حل شده، تاثیر درمانی دارند و کسانی که به دنبال طبیعت درمانی و گردشگری سلامت باشند می توانند با خیال راحت بلیط هواپیما ارزان بخرند و ماجراجویی بزرگی را برای یافتن پزشکِ طبیعت در شهرستان جیرفت کرمان شروع کنند.

چرا بازدید از چشمه های آبگرم جیرفت پیشنهاد می شود؟


این چشمه ها برای امراض پوستی و مفصلی خاصیت درمانی دارند.
در راه بازدید از چشمه های آبگرم با روستاهای متفاوتی از این شهر آشنا می شوید.
مناطقی که چشمه ها در آن واقع شده اند، از آب و هوای دلپذیری برخوردارند.
افزایش بازدید گردشگران از چنین جاذبه های ارزشمندی نگاه مسئولین را به وضعیت نابسامان برخی از چشمه ها جلب می کند.
چشمه های آب گرم جیرفت

درباره جیرفت


شهر جیرفت از قدیمی ترین شهرهای ایران به حساب می آید و با تمدن ۵ هزار ساله اش، آن را گهواره تمدن خاورمیانه می دانند. برای همین جیرفت به بهشت باستان شناسان معروف شده است. این شهر تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و جاذبه های تاریخی متعددی دارد ولی جذابیت طبیعی‌اش هم دست کمی از تاریخ آن ندارد و جاهای دیدنی جیرفت که ارزش دیدن دارند نیز کم نیستند و هر کسی را برای خرید بلیط هواپیما جیرفت وسوسه می کند. از طرفی قرار گرفتن در دنباله رشته کوه زاگراس آب و هوای آن را متغیر ساخته است. ضمنا این شهر تابستان های گرم و زمستان هایی معتدل دارد.

آبگرم گَوِر جیرفت


یکی از آبگرم های معروف جیرفت در بخش ساردوئیه و روستای گور قرار دارد، این چشمه که با نام آب باد گِور مشهور شده از نوع چشمه های گسلی است و بخشی از راه دسترسی به آن در مسیر رودخانه واقع شده است. این چشمه آبگرم خواص درمانی منحصر به فردی دارد و گردشگران زیادی همه ساله از آن بازدید می کنند.

چشمه آبگرم گرج


یکی دیگر از چشمه های گسلی شهرستان جیرفت، آبگرم گُرج است که در ۲۰ کیلومتری شرق شهر جیرفت و در دامنه های جبالبارز قرار گرفته است. وقتی به سمت این چشمه به راه بیافتید و به دهنه میجان برسید با آب و هوایی چهارفصل روبرو می شوید. دمای آب این چشمه ۳۴ درجه سانتی گراد است و هر ثانیه ۲ لیتر آب دهی دارد.

چشمه آبگرم مغو


اگر از بیماری پوستی و درد استخوان و مفصل رنج می برید، یکی از بهترین چشمه های آبگرمی که می توانید در حوالی جیرفت پیدا کنید، چشمه آبگرم مغو است که در ۴۵ کیلومتری غرب این شهرستان و در نزدیکی روستای حسین آباد اسفندقه قرار دارد. راه رسیدن به این چشمه آبگرم هم از تنگ سر گز می گذرد. دمای آب چشمه مغو ۳۶ درجه سانتیگراد است.

چشمه آبگرم انجیر سیاه


در منطقه جبالبارز جیرفت، چشمه آبگرم دیگری وجود دارد که ۳۵ کیلومتر از شمال شهر فاصله دارد و در روستایی به نام سیاه انجیر واقع شده است. این چشمه در هر ثانیه ۲۵ لیتر آبدهی دارد و از دل دامنه های کوه می جوشد. آب چشمه آبگرم انجیر سیاه ۵۸ درجه دما دارد و از نوع سولفاته است.

چشمه آبگرم گویکان


در منطقه کوهستانی شهرستان جیرفت، آبگرمی با دمای ۷۳ درجه سانتیگراد قرار دارد که حوضچه هایی طبیعی در دل سنگ های آتشفشانی ساخته و داغ ترین آبگرم کرمان به حساب می آید. این آبگرم حدود ۱۰۰ کیلومتر از شمال شرقی جیرفت فاصله دارد و در ارتفاع ۱۵۳۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. آبدهی این چشمه ۱۰ لیتر در هر ثانیه بوده و در پایین دست ها رودخانه کوچکی به جریان انداخته است.

چشمه آبگرم محمد آباد مسکون


اگر به دنبال چشمه ای با آب قلیایی هستید بهتر است به چشمه دیگری از منطقه جبالبارز سر بزنید، چشمه ای به نام آبگرم محمدآباد مسکون که حدود ۵۰ کیلومتر با شمال جیرفت فاصله دارد و از مرتفع ترین آبگرم های استان محسوب می شود. این چشمه به صورت زهکشی از دامنه های آتشفشانی منطقه خارج می شود و در هر ثانیه ۱۵ لیتر آبدهی دارد. دمای آب چشمه محمد آباد مسکون ۳۵ درجه سانتیگراد است و علاوه بر بهره برداری درمانی، در بخش کشاورزی منطقه هم استفاده می شود.
چشمه های آب گرم جیرفت

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از چشمه های آبگرم جیرفت چه قدر است؟


بازدید از چشمه های آبگرم جیرفت رایگان است ولی چون هر کدام از آن ها در قسمتی از شهرستان پراکنده شده اند، باید وقت زیادی را برای بازدید از تمامی آن ها اختصاص دهید و یا حداقل بعد از انتخاب ۱ یا ۲ موردشان به روستای مورد نظر بروید. مدت بازدید از این چشمه های آبگرم تقریبا بین ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد ولی می توانید شبی را در اقامتگاه های بومگردی روستا سپری کنید تا خاطراتتان ماندگارتر شوند.

فصل مناسب برای بازدید از چشمه های آبگرم جیرفت چه زمانی است؟


این چشمه ها در مناطق مرتفعی از طبیعت قرار گرفته اند و طبیعتا از آب و هوای سردی برخوردارند، به همین خاطر بهتر است بازدید از این چشمه ها را به روزهای بهاری یا اوایل شهریور تا نیمه اول مهر ماه اختصاص دهید و با خرید بلیط هواپیما کرمان از جاذبه های مشهور دیگر این شهر هم بازدید کنید.

از چه جاهای دیدنی دیگری در جیرفت می توان بازدید کرد؟


موزه جیرفت
غار شعیب
کارونسرای گنجعلی خان
محوطه باستان شناسی روستای کنار صندل
مسجد قدیم شهر جیرفت
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است