search
menu
جیرفت keyboard_arrow_down close

جیرفت

hotel
هتل های جیرفت ۱

درباره جیرفت

جیرفت از شهرهای استان کرمان در نیمه شرقی ایران است که به سبب سرسبزی نسبی در میان منطقه کویری و گرمسیر ایران، به سبزواران و هند کوچک هم مشهور است. جیرفت یک منطقه آبرفتی و جلگه‌ای است و سرسبزی وحاصلخیزی آن، به سبب همین ویژگی زمین‌شناختی آن است.
جیرفت دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است و در بخش‌هایی که در نزدیکی ارتفاعات است بارندگی بیشتری دارد. از همین رو جیرفت یک منطقه گردشگری جذاب و خوش آب و هوا در منطقه گرمسیری کشور به شمار می‌رود.
جیرفت
تاریخچه جیرفت
جیرفت از نظر تاریخی دارای پیشینه کهنی است و تمدن جیرفت، یکی از کهن‌ترین تمدن‌های بشری پس از انقلاب کشاورزی در جهان به شمار می‌رود. در دوران‌های بعد هم جیرفت به عنوان شهری آباد و زیبا شناخته می‌شده است. همچنین اهمیتی راهبردی داشته است. زیرا هم در مسیر شمال به جنوب به سوی بندر عباس بوده است و هم در مسیر شرق به غرب به سوی هندوستان. جیرفت به سبب همین اهمیت، بارها توسط مهاجمان ویران شده و دوباره رو به آبادانی گذاشته است.
جاهای دیدنی جیرفت
شهر جیرفت هم دارای گذشته تاریخی پر رمز و راز است و هم از طبیعت دلنشینی بهره‌مند است. جنگل زیبای انار شیطان در ۲۰ کیلومتری شمال جیرفت و کوهستان‌های منطقه سربیژن از جمله این زیبایی‌های طبیعی هستند.
جیرفت
از دید تاریخی، جیرفت به سبب میزبانی از تمدن جیرفت و فرمانروایی‌های متعدد بعدی، موزه‌های و مکان‌های تاریخی متنوعی دارد. موزه باستان‌شناسی جیرفت اکنون میزبان اشیای یافت شده از این دوران مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد است. تپه‌های کنار صندل دیگر اثر باستانی مربوط به عصر برنز و شهر دقیانوس مربوط به دوران سلجوقیان، از دیگر مکان‌های تاریخی جیرفت کرمان هستند.
فرودگاه جیرفت
شهر جیرفت دارای یک فرودگاه داخلی است و پروازهای مختلفی از شهرهای گوناگون به آن انجام می‌شود.



دیدنی های جیرفت