search
menu

جاهای دیدنی مسیر جاده چالوس

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی جاده چالوس
روستا و آبشار سنج
آبشار هفت چشمه
مرداب هسل
مکان مقدس پیر پیران

جاهای دیدنی جاده چالوس


یکی از زیباترین جاده‌های دسترسی مردم تهران و کرج به شمال ایران، جاده چالوس (Chalus Road) با نام رسمی جاده ۵۹ است. این جاده سرسبز و زیبا از میان شهر کرج واقع در استان البرز عبور می‌کند و به شهر چالوس در استان مازندران می‌رسد. مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری در محور چالوس - کرج وجود دارند و این مسیر یکی از پرطرفدارترین مسیرهای منتهی به شمال ایران به حساب می‌آید. به دلیل این که اکثر گردشگران و مسافران مسیر جاده چالوس را برای لذت بردن از مناظر زیبای آن ترجیح می‌دهند، در اکثر مواقع به خصوص تعطیلات ترافیک سنگینی بر این محور حاکم است. در طول مسیر جاده چالوس جاذبه‌های طبیعی فوق العاده زیبایی وجود دارند که می‌توانید در سفر به چالوس در بین راه از آن ها هم بازدید کنید. بسیاری از گردشگرانی که حتی با تهیه بلیط هواپیما به شهرهای شمالی ایران سفر می‌کنند علاقه‌مندند که از جاده چالوس نیز بازدید کنند. در ادامه مقاله جاذبه‌های طبیعی که در این مسیر می‌توانید از آن ها بازدید کنید، معرف حضورتان می شوند. می توانید با آشنایی با تک تک آن ها این بار در سفر به چالوس، به بازدید از آن ها هم بروید و از مناظر جذابشان لذت ببرید.
جاهای دیدنی مسیر جاده چالوس

روستا و آبشار سنج


روستای سنج یکی از روستاهای زیبا و سرسبز شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است که میان کرج و هشتگرد و غرب کوه‌های البرز واقع شده است. این روستا باغ‌های سرسبز و پرمیوه شامل گردو، آلبالو، گیلاس و گوجه سبز دارد و با برخورداری از بافت نیمه جنگلی در حد فاصل حریم رودخانه قرار گرفته است. یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های این روستا، آبشار سنج است که باعث رواج گردشگری در روستای سنج شده است. آبشار سنج ۱۵ متر ارتفاع دارد و از زیباترین آبشارهای دائمی استان البرز به حساب می‌آید. گردشگران به دلیل آب و هوای عالی و موقعیت مکانی خوب آبشار به روستای سنج سفر می‌کنند تا ساعاتی را در دل طبیعت و کنار آبشار سپری کنند. برای رفتن به روستا و آبشار سنج از بزرگراه کرج- قزوین، به سمت خروجی کردان، روستای کردان، روستای برغان و سپس روستای سنج حرکت کنید.

آبشار هفت چشمه


آبشار هفت چشمه در مسیر جاده چالوس و استان البرز واقع شده است. این آبشار در کیلومتر ۱۷ جاده کرج- چالوس و نزدیکی روستای ارنگه واقع شده است. این آبشار از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های منطقه به حساب می‌آید و در بالادست آن رودخانه‌ای خروشان به نام ارنگه قرار دارد. مسیری که به آبشار هفت چشمه منتهی می‌شود، از کنار رودخانه عبور می‌کند و در برخی جاها تنگ و باریک می‌شود که بایستی از بین صخره‌ها و شکاف سنگ‌ها عبور کنید. از این رو بازدید از آبشار هفت چشمه در فصل بارندگی پیشنهاد نمی‌شود. ارتفاع آبشار هفت چشمه حدودا ۷ متر است و در مسیر نیز آبشارهای کوچک با ارتفاع ۵ متری وجود دارند که به هفت چشمه معروف هستند. مسیری که به آبشار هفت چشمه می‌رسد بسیار باصفا و دیدنی است و درختان بید منطقه را پوشش داده‌اند. در حاشیه رودخانه نیز درخت‌ها و بوته‌های زیادی وجود دارند که به زیبایی محیط افزوده‌اند. پس از آبشار هفت چشمه مسیر دره تنگ می‌شود و به یک مسیر صخره‌ای تبدیل می‌شود.

مرداب هسل


مرداب هسل در ۱۰ کیلومتری جنوب غرب چالوس و ۱۵ کیلومتری شمال غرب مرزن آباد واقع شده و در دل جنگل سرسبز و زیبا قرار گرفته است. مرداب هسل در هر فصل رنگ و روی جدیدی به خود می‌گیرد و در همه حالات همه را متحیر و مجذوب خود می‌کند. علاوه بر خود مرداب هسل، مسیر دسترسی به آن نیز بسیار جذاب و تماشایی است. جلبک‌هایی که در مرداب هسل وجود دارند، در فصل بهار و تابستان با رنگ سبزشان مرداب را چون زمردی درخشان نمایش می‌دهند. پس از پایان یافتن فصل زمستان، مرداب کم کم رنگ نارنجی و قرمز به خود می‌گرد و با رنگ آتشین خود فرارسیدن پاییز را به ارمغان می‌آورد. هسل در کلمه به معنای "آب راکد" است. این مرداب در مجاورت روستای طلاجو در شهرستان چالوس واقع شده و جانورانی چون لاک پشت و وزغ در آن زندگی می‌کنند. بازدید از مرداب هسل واقعا تجربه بسیار جذابی خواهد بود که بهتر است از دستش ندهید. همچنین اگر می‌خواهید با این مرداب بیشتر آشنا شوید بهتر است مطلب مرداب هسل را در همین سایت مطالعه کنید.
جاهای دیدنی مسیر جاده چالوس

مکان مقدس پیر پیران


آرامگاه پیر پیران در روستای آتشگاه و دهستان کمال‌آباد واقع شده است. باغ کوچکی میان درختان میوه و کنار راه مالرو میانه روستا وجود دارد که یک درخت کهنسال با قدمت دوهزارسال را در خود جای داده است. مردم روستا این درخت را بسیار باور دارند و در کنار آن نماز خوانده و به دعا مشغول می‌شوند. از این رو این باغ امامزاده پیرپیران نام‌گذاری شده و جز این درخت کهنسال هیچ اثر تاریخی دیگری در باغ وجود ندارد. این درخت 2هزار ساله یکی از مسن‌ترین درختان استان البرز است و جدیدا کمیته ثبت و تعیین میراث فرهنگی البرز در اقدامی درختان کهنسال را به عنوان میراث فرهنگی ثبت کرده‌است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است