search
menu

گردشگاه های طبیعی بجنورد

[ پنهان کردن ]
گردشگاه های طبیعی بجنورد
گردشگاه بابا امان
غار سوله قواق
روستای اسفیدان
آبشار بیار
دریاچه سد شیرین دره
باغ دره

گردشگاه های طبیعی بجنورد


بجنورد در مرکز استان خراسان شمالی واقع است. بد نیست بدانید که بجنورد در شمال شرق ایران و در کوهپایه‌ های رشته‌کوه آلاداغ ساخته شده ‌است. با توجه به اینکه شهر بجنورد چندان وسعت ندارد و برای رفتن به بجنورد نیاز به خرید بلیط هواپیما آنلاین نیست ولی جاذبه های بسیار دیدنی و گردشگاه های و طبیعی زیادی را در خود جای داده است. بجنورد ازجمله شهر های بزرگ خراسان است و از این‌جهت، چهل و چهارمین شهر کشور محسوب می شود. بهتر است بدانید که بجنورد با شهر های شیروان، اسفراین، آشخانه همسایه است.
گردشگاه های طبیعی بجنورد

گردشگاه بابا امان


اگر از سمت شمالی وارد استان های خراسان می شوید، حتما درگذر از این شهر سری به این تفرجگاه زیبا بزنید. بابا امان یکی از قدیمی ترین گردشگاه های طبیعی بجنورد است. بهتر است بدانید که در گردشگاه بابا امان بیش از۴۰۰ هزار درختان مختلف از جمله اقاقیا ، زردآلو ، چنار ، زالزالک ، بوته های تمشک وحشی و زبان گنجشک وجود دارند که زیبایی بی نظیری به این منطقه بخشیده اند. جالب است بدانید که چشمه ها بسیاری جریان دارند و سن برخی از درختان به ۴۰۰ سال می رسد. به غیر از از مناظر زیبا و دیدنی گردشگاه بابا امان ؛ حیات وحش پردیسان به مساحت ۲۵۰ هکتار در غرب گردشگاه تفریحی قرار دارد که از تنوع گیاهی و جانوری زیادی برخوردار است.

غار سوله قواق


غار سوله قواق از گردشگاه های طبیعی بجنورد است که در حوالی روستای اسپاخو بجنورد قرار دارد. جالب است بدانید که از ورودی دهانه این غار آب جوشانی به بیرون می ریزد که باعث سرسبزی ناحیه اطراف این غار شده است. خارج شدن آب از دهانه غار سوله قواق دلیلی بر بشتر شدن زیبایی های طبیعی این منطقه از جنورد شده است.
گردشگاه های طبیعی بجنورد

روستای اسفیدان


روستای پلکانی اسفیدان یکی دیگر از گردشگاه های طبیعی بجنورد است. روستا شگفت انگیز اسفیدان جزو بهترین و خوش آب و هوا ترین مناطق بجنورد است. جالب است بدانید که روستا اسفیدان در بین دره ای سرسبز واقع شده است و از هر طرف توسط کوه ها احاطه شده است. خانه ها در روستا اسفیدان بر دوش همدیگر و به صورت پلکانی ساخته شده اند و همسایه های بالایی از پشت بام همسایه های پایینی به عنوان حیاط استفاده می کنند. بد نیست بدانید که در ضلع شمالی روستا دره عمیقی به نام هینورد وجود دارد که چشمه ای زلال از میان صخره های آن جاری شده است.
گردشگاه های طبیعی بجنورد

آبشار بیار


آبشار خروشان بیار در ۴۳ کیلومتری جاده بجنورد به گرگان شهر آشخانه واقع است. بهتر است بدانید که ارتفاع آبشار بیار تقریباً ۱۵ متر بوده و سرچشمه آن از ارتفاعات جنوب روستای بیار است. مراتع سرسبز و جنگل های زیادی حوالی این آبشار را در بر گرفته است و منظره ای شگفت انگیز در بین ارتفاعات کوهستانی خراسان شمالی را خلق کرده است. دلپذیر و خنک بودن آب این آبشار به قدری زیبا و دل انگیز است که آرامش خاصی را برای هرکسی به ارمغان می آورد.
گردشگاه های طبیعی بجنورد

دریاچه سد شیرین دره


دریاچه سد شیرین دره، در محدوده شهرستان سملقان و مانه و در ۶۵ کیلومتری شمال غربی بجنورد واقع شده است. بهتر است بدانید که دریاچه سد شیرین دره یکی از بزرگترین سد های خراسان شمالی است که برای کنترل و مهار سیلاب ها و تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز بر روی رودخانه شیرین دره ساخته شده است. پروژه ساخت این سد سال ۱۳۷۵ خورشیدی آغاز و در تاریخ فروردین سال ۱۳۸۴ به اتمام رسید. همچنین آب مورد نیاز صنایع و آب لازم برای توسعه کشاورزی و بهبود زمین های پایین دست وظیفه این دریاچه است. جالب اینکه قایقرانی، شنا و ماهیگیری در دریاچه این سد از جمله فعالیت های بسیار جذاب و هیجان انگیز است.
گردشگاه های طبیعی بجنورد

باغ دره


یکی از مناطق بکر و گردشگاه های طبیعی بجنورد منطقه راز و جرگلان است، که در فاصله ۱۰ کیلومتری جاده بین المللی بجنورد-آشخانه در سمت چپ جاده راه فرعی واقع است. بوته های خاری که نیم کره ای از گل های صورتی بنفش را روی زمین ساخته اند یا قارچ های سمی و گاهی اوقات خوراکی طبیعت بسیار زیبا و دست نخورده ای خلق کرده اند که انگار شعاع این نیم دایره ها با پرگار اندازه گیری شده است. بهتر است بدانید که در قسمت های مختلف باغ دره گیاه های دارویی همچون قله چای آویشن ، کاکوتی ، بادرنجبویه و پونه به چشم می خورد که از خواص دارویی بالایی برخوردار است. چینش فوق العاده از لایه های برش خورده و صخره های بسیار بلند و بوته های تمشک و ترشک بخشی از زیبایی های بی مثال باغ دره است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است