search
menu
اراک keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های اراک ۱۰

درباره اراک

اراک مرکز استان مرکزی و یکی از شهرهای صنعتی ایران است. اما همین شهر صنعتی که در مرکز ایران جای گرفته، جاذبه های گردشگری خاص خودش را نیز دارد. اراک در دوره‌هایی با نام سلطان آباد نیز شناخته می‌شده است. شهر اراک امروزی، در دوره قاجاریه شکل گرفت و دارای یک دیوار دفاعی ضخیم با قطر ۷ متر بوده است. صنعت فرش دست باف از مهمترین مشاغل آن بوده است. در دوره پهلوی، اراک به عنوان یک قطب صنعتی برگزیده شد. اراک شهر نسبتا مرتفعی است و با کوهستان‌هایی از سه جهت احاطه شده است.
اراک

آب و هوای اراک


اراک شهری با آب و هوای کویری است و دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است. به همین دلیل، بهار و پاییز، زمان های بهتری برای رفتن به اراک است. همچنین محلات که از دیگر شهرهای استان مرکزی است، به سبب مزارع گل، در بهار بسیار دیدنی خواهد بود.

جاهای دیدنی اراک


اراک شهر نسبتا جوانی است که پیشینه آن به دوره قاجاریه برمی‌گردد. اما به جز خانه های تاریخی قاجاری و جاذبه های شهری معاصر، اراک به عنوان شهری که در کنار کوه و بیابان قرار گرفته، دارای جاذبه های طبیعی زیادی است.
از مکان های تاریخی اراک می‌توان به حمام و موزه مردمشناسی چهار فصل، بازار سنتی و تاریخی اراک، مدرسه سپهداری، کلیسای مسروپ مقدس، برج شیشه یا ارگ حکومتی اراک اشاره کرد.
از جاذبه های طبیعی و سنتی اراک هم می‌توان از تالاب میقان (مخصوصا در فصل مهاجرت پرندگان)، منطقه حفاظت شده هفتاد قله، روستای انجدان و روستای هزاوه یاد کرد.
اراک

فرودگاه اراک


فرودگاه بین المللی اراک یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه های ایران است که توسط بریتانیایی‌ها در طول جنگ جهانی در ایران ساخته شده است.


دیدنی های اراک