search
menu
اندونزی keyboard_arrow_down close

اندونزی

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۵۶

درباره اندونزی

اندونزی که به طور رسمی جمهوری اندونزی نامیده می‌شود، کشوری در جنوب شرق آسیا است که در میان هند و اقیانوس آرام قرار گرفته است. اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر جهان به شمار می‌رود و بیش از ۱۷ هزار جزیره دارد.

تاریخچه اندونزی


اسم اندونزی به معنای «جزایر هندی» است و به سده هجدهم میلادی و استقلال این کشور بازمی‌گردد. نخستین فرمانروایی‌های شناخته شده در منطقه اندونزی، پادشاهی‌های بودایی و هندو بوده است. اما برای نخستین باری که اروپاییان با مردم اندونزی برخورد کردند، سال ۱۵۱۲ میلادی بود. در این سال بازرگانان پرتغالی که در تجارت ادویه بودند به جزایر اندونزی رسیدند و این آغاز مجموعه‌ای از دوران استعمار برای این کشور بود. در زمان جنگ جهانی دوم، این کشور توسط ژاپن تصرف شد و در سال ۱۹۴۵ استقلال خود را به دست آورد.
اندونزی

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای اندونزی


اندونزی در مجموع جزیره‌هایش، بالغ بر ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و در این مساحت، جمعیتی ۲۶۱ میلیون نفری را جای داده است. اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان است.
کشور اندونزی دارای آب و هوای ویژه جنوب شرق آسیا است و دو فصل تر و خشک دارد و هیچگاه تابستان و زمستان خیلی سخت ندارد و معمولا معتدل است.

واحد پول، زبان و دین اندونزی


بیشتر جمعیت اندونزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند و این کشور پرجمعیت‌ترین شمار مسلمانان جهان را در خود جای داده است. زبان رسمی اندونزی، اندونزیایی است. اما بیش از ۷۰۰ زبان محلی در این کشور استفاده می‌شود! واحد پول کشور اندونزی، روپیه اندونزیایی است.
اندونزی

جاهای دیدنی اندونزی


اندونزی دارای دو گروه عمده از جاهای دیدنی است. نخست طبیعت شگرف و سواحل جذاب آن و دوم معابد بودایی عظیم و شگفت‌آوری است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

غذاهای اندونزی


اندونزی به عنوان کشوری جزیره‌ای غذاهای ویژه اقلیم خود در اقیانوس آرام دارد. برخی از معروف‌ترین غذاهای اندونزی ساتای، سوتو، تمپه، گادو گادو، پمپک، سیومای، رندانگ گوشت، برنج سرخ شده و باکسو هستند.

دیدنی های اندونزی