search
menu

معابد بالی

[ پنهان کردن ]
درباره معابد بالی
معبد بساکیه
معبد لمپویونگ لوهور
معبد گوا لاوا
معبد اولو واتا
معابد بالی از مهمترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بالی اندونزی به شمار می‌رود. جزیره بالی که شهر بالی را در خود جای داده است که یکی از بالغ بر ۱۷ هزار جزیره کشور اندونزی است. جزیره بالی که دومین شهر بزرگ اندونزی را هم در خود جای داده است، یک منطقه ویژه است. زیرا از دید اجتماعی و جمعیت‌شناسی، جزیره بالی دارای اکثریت هندو است و معابد هندوئیسم بالی هم برخاسته از همین ویژگی فرهنگی این جزیره است.

درباره معابد بالی


معابد بالی که به نام پورا هم شناخته می‌شود، مکان‌های مقدس دین بودائی منطقه بالی هستند. معماری این معابد منحصر به فرد و مخصوص جزیره بالی است و زمانی که اهالی به شهرهای دیگر اندونزی هم سفر کرده‌اند، در آن مناطق نیز این معابد را می‌ساختند.
معابد بالی
در اینجا با برخی از مشهورترین معابد بالی ، جزیره هزار معبد آشنا می‌شویم:

معبد بساکیه


معبد بساکیه بالی (Besakih Temple) بزرگترین و مقدس‌ترین معبد هندو در بالی اندونزی است. معبد بساکیه در شرق بالی و در دامنه کوه آتشفشانی آگونگ قرار دارد. این معبد در اصل یک مجموعه مذهبی است که از ۲۳ معبد جداگانه ولی مرتبط با یکدیگر تشکیل شده است.

معبد لمپویونگ لوهور


معبد لمپویونگ لوهور (Pura Lempuyang Luhur) یکی از قدیمی‌ترین معابد هندوی بالی است. معبد لمپویونگ هم یکی از مجموعه معابد بالی است که یک معبد اصلی دارد که در مرتفع‌ترین نقطه مجموعه یعنی در ارتفاع ۱۱۷۵ متری از سطح دریا ساخته شده است.
معابد بالی

معبد گوا لاوا


معبد گوا لاوا (Pura Goa Lawah) که به معبد غار خفاش هم مشهور است، یکی از معابد ۶ محرابه در مذهب هندوئیسم بالی است که اشاره به ۶ مکان مقدس جهان دارد. این معبد در کنار غاری ساخته شده که محل زندگی خفاش‌ها است و نام محلی آن هم به همین دلیل آمده است.

معبد اولو واتا


معبد اولو واتا (Uluwatu Temple) یکی دیگر از معابد بالی است که بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۷۰ متر مشرف به اقیانوس ساخته شده است. ساختمان کنونی معبد در سده یازدهم میلادی بنا شده است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است