search
menu
گوا keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های گوا ۴۲

درباره گوا

گوا (Goa) یک ساحل و شهر ساحلی در جنوب غربی کشور هند است و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار، در نیمه دوم سال، در میان ایرانیان مشهور شده است. گوا در کنار دریای عرب در شمال اقیانوس هند جای گرفته است. گوا اکنون یکی از ایالت‌های کوچک، اما با شاخص‌های رفاه و توسعه بالا در کشور هند به شمار می‌رود.
گوا

تاریخچه گوا


تا قبل از حضور پرتغالی‌ها، گوا تحت تسلط فرمانروایی‌های هندی گوناگون بود. پرتغالی‌ها نخستین اروپایی‌هایی بودند که در سده شانزدهم به گوا و هنوز می‌توان رد پای تاثیر فرهنگی آن را بر نام شهرهای گوا مانند واس کودوگاما و مارگائو دید. هند با مجموعه‌ای از تلاش‌ها و اقدمات نظامی در سال ۱۹۶۱ گوا را دوباره در اختیار گرفت. گوا اکنون یکی از ثروتمندترین و کم جمعیت‌ترین شهرهای هند است و بخش بزرگی از گردشگران را در مقایسه با مساحتش، وارد شده به هند را میزبانی می‌کند.

جاهای دیدنی گوا


گوا یک شهر توریستی است که از جهات مختلفی برای گردشگرانی جذاب است و هر ساله گردشگران زیادی برای تجربه ماسه‌های سفید ساحلی، مکان‌های تاریخی و باستانی و تفریحات شبانه به گوا سفر می‌کنند. علاوه بر دریا، گوا به سبب همسایگی با کوهستان، دارای آبشارها و رودخانه‌های زیبایی هم هست.
دژ آگوادا، کلیسای جامع مسیح، کلیسای جامع سی، قلعه چاپورا و دژ کابوراما از مکان‌های دیدنی تاریخی گوا هستند. از ساحل‌ها و مناطق طبیعی زیبای گوا هم می‌توان به ساحل کالانگوت، ساحل کلوا، ساحل واگاتر و ساحل کاندولیم اشاره کرد.
گوا

زمان مناسب برای سفر به گوا


گوا به سبب همسایگی با دریای عربی، دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و بارش‌های زیادی را در طول سال تجربه می‌کند. به همین سبب زمان مناسب برای سفر به گوا، زمستان است که میزان بارش‌ها کمتر می‌شود.

فرودگاه گوا


مهمترین فرودگاه گوا، فرودگاه بین المللی گوا است که به نام فرودگاه دابولیم هم شناخته می‌شود.


دیدنی های گوا