search
menu

راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی

[ پنهان کردن ]
معرفی شهر دهلی
دانستنی های کاربردی
شماره های ضروری
عبارات ضروری
راه های دسترسی به دهلی
راه های دسترسی از فرودگاه دهلی به مرکز شهر
دیدنی های معروف دهلی
حمل و نقل عمومی دهلی
سیمکارت های هند
غذاهای معروف هندی
جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های دهلی
وضعیت امنیت در دهلی
راهنمای سفر به دهلی
راهنمای سفر به دهلی به شما کمک می‌کند تا سفری خاطره انگیز را در این شهر شلوغ و پرطرفدار رقم بزنید. در این راهنما تمام اطلاعات ضروری مانند شماره‌های اضطراری، انواع دیدنی‌ها، نحوه دسترسی به پایتخت هند و ... را به دست می‌آورید.

معرفی شهر دهلی


دهلی شهر بسیار بزرگی است که پایتخت کشور هند یعنی دهلی نو را هم در خودش جای داده است. گرچه این شهر و پایتخت کمتر از یک قرن است بنا شده، اما دیدنی‌ها و امکانات بسیاری دارد و هر کسی پا به کشور هند می‌گذارد، قطعا چند روزی را هم برای گردش در این شهر کنار گذاشته است. دهلی مملو از جاذبه‌های تاریخی است که قدمتشان به چند صد سال پیش برمی‌گردد و با انواع فستیوال‌های رنگارنگ و جذابش، به جلوه‌های توریستی خود می‌افزاید.
وسعت شهر دهلی را برابر با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع می‌دانند و همچنین جمعیت ساکن در این شهر را در حدود ۳۰ میلیون نفر تخمین می‌زنند.
راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی

دانستنی های کاربردی


• ویزا: می‌خواهد
• واحد پول: روپیه هند (INR)
• زمان محلی: GMT+5:30
• زبان رسمی: هندی، انگلیسی
• دین اغلب مردم: هندوئیسم
• بهترین فصل سفر: شش ماه دوم سال
• سبک دیدنی‌ها و تفریحات: تاریخی، بازارگردی، شهرگردی
• نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت / ۵۰ هرتز
• سوغاتی‌ها: ادویه، ساری هندی، چای هندی، شال پشمی، ترشی هندی، زیورآلات دست ساز و ...
• بهترین جا برای اقامت: مناطق کانات پلس (Connaught Place)، چاندونی چوک (Chandni Chowk)، کارول باغ (Karol Bagh)، پاهارگنج (Paharganj)

شماره های ضروری


• کد تلفن هند: ۹۱+
• کد تلفن دهلی: ۰۱۱
• شماره پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس: ۱۱۲

عبارات ضروری


راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی

راه های دسترسی به دهلی


بهترین راه برای سفر به دهلی، خرید بلیط هواپیما تهران دهلی است. برای این کار کافیست به بخش بلیط هواپیما سفرمارکت بروید و تا در عرض چند دقیقه آینده بلیط خود را در دست بگیرید.

راه های دسترسی از فرودگاه دهلی به مرکز شهر


فرودگاه بین المللی گاندی مهم‌ترین پایانه هوایی دهلی و کشور هند محسوب می‌شود. این فرودگاه در فاصله ۱۶ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و وسعتی در حدود ۲۰۰۰ هکتار دارد.
مترو: با خط نارنجی متروی دهلی، می‌توانید خودتان را به مرکز شهر برسانید. با مترو حدود 20 دقیقه در راه خواهید بود و کرایه آن حدود ۱۷ تا ۶۰ روپیه خواهد شد. متروهای این مسیر از ۴:۴۵ تا ۲۳:۱۵ فعالیت دارند و هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.
اتوبوس: اتوبوس‌های فرودگاه ارزان‌ترین روش برای دسترسی به مرکز شهر دهلی هستند. این اتوبوس‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند و کرایه آن‌ها بسته به تعداد ایستگاهی که پشت سر می‌گذارید محاسبه می‌شود. این اتوبوس‌ها هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.
تاکسی: با تاکسی‌های فرودگاه حدود ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود و بسته به مسافت نهایی و محل اقامتگاه‌تان، کرایه‌ در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ روپیه خواهد شد.
راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی

دیدنی های معروف دهلی


دهلی بیش از هر چیز مملو از دیدنی‌های تاریخی و جذاب است که می‌توانند اغلب وقت شما را به خودشان اختصاص دهند. البته در کنار انواع بازارها، چند مرکز خرید مجلل نیز برای وقت‌گذرانی پیشنهاد می‌شوند. در اینجا با تعدادی از بهترین‌های دهلی آشنا می‌شوید.
قطب منار: قطب منار یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های هند، در واقع یک منار آجری بلند بالاست که ارتفاعش به ۷۳ متر می‌رسد و قدمتش به ۸۰۰ سال پیش برمی‌گردد. البته قطب منار یک مجموعه تاریخی است و به هنگام بازدید از این مجموعه می‌توانید از بخش‌های دیگری مانند دروازه، مسجد، مقبره و ... دیدن کنید.
راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی
آکشاردام: آکشاردام یکی از بناهای جدید و تازه ساز در دهلی است که مجموعه‌ای از شگفتی هاست. در این مجموعه وسیع، چندین معبد هندو، چند باغ وسیع و زیبا و البته چندین نمایشگاه وجود دارد. برای تفریح و سرگرمی در آکشاردام می‌توانید روی رقص آب شگفت انگیز مجموعه، رقص نور و لیزر و فودکورت بزرگ آکشارادام حساب باز کنید.
باغ لودی: لودی باغی سرسبز، تاریخی و جذاب در مرکز شهر است که بسیار مورد توجه عشاق و زوج‌های جوان قرار دارد. بسیاری حتا برای عکاسی روز عروسی خود، این باغ زیبا را انتخاب می‌کنند.
مقبره همایون: این مقبره قدمتی ۵۰۰ سال دارد که در امپراتوری گورکانیان و برای یکی از شاهان این دوره بنا شده است. معماری این مقبره به سبک ایرانی و اسلامی است و ارزش بازدید یک دو ساعته را دارد.
بازار چاندانی چوک: یکی از بازارهای شلوغ و پر سر و صدا و البته محبوب هند، همین چاندانی چوک است. در این بازار می‌توان انواع سوغات هند را با قیمت مناسبی تهیه کرد. همچنین خوب است بدانید خوشمزه‌گردی در این بازار بسیار مورد توجه است.
قلعه سرخ: قلعه سرخ به مدت ۲۰۰ سال اقامتگاه پادشاهان گورکانی بود و همان طور که از نام آن می‌توان حدس زد، ساخت این قلعه به طور کامل با استفاده از آجرهای سرخ رنگ انجام شده است. علاوه بر رنگ خاص، این قلعه به سبب معماری فوق العاده‌اش شهرت دارد.
دروازه هند: دروازه‌ای است که برای یادبود کشته شدگان جنگی هندی ساخته شده‌است و در مرکز شهر قرار دارد. اطراف این دروازه مکان مناسبی برای وقت گذارنی و استراحت است.
راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی

حمل و نقل عمومی دهلی


برای گشت و گذار در دهلی وسایل حمل و نقل عمومی موثری در اختیار شماست. مترو، اتوبوس، ریکشا و تاکسی از آن جمله هستند.
مترو: مترو آسان‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین وسیله برای گردش در پایتخت هند است که بزرگترین سیستم مترو در کل کشور هند نیز محسوب می‌شود. در حال حاضر متروی دهلی ۹ خط دارد که اطلاعت تمام ایستگاه‌ها به هر دو زبان هندی و انگلیسی درج شده اند. متروی دهلی هر روز بین ساعت ۶ تا ۲۳ فعالیت دارد و کرایه برای هر سواری بین ۱۰ تا ۶۰ روپیه خواهد شد.
اتوبوس: اتوبوس‌های دهلی گزینه چندان مناسبی برای توریست‌ها محسوب نمی‌شود چرا که بسیار شلوغ اند و مسیریابی آن‌ها بدون تسلط به زبان هندی کار دشواریست. کرایه اتوبوس‌ها حدود ۱۰ روپیه است.
ریکشا: ریکشا یا سه چرخه، از وسایل حمل و نقل خاص هندی است که انواع مختلفی دارد که عبارت اند از ریکشای برقی، ریکشای اتومات و ریکشای مکانیکی. ریکشاهای برقی و اتومات را می‌توانید داخل شهر و ریمشای مکانیکی را اطراف شهر پیدا کنید. کرایه ریکشاها بسته به مسیر و مسافت متفاوت است و از ۳۰ روپیه آغاز می‌شود.
تاکسی: هزینه ورودی تاکسی‌های دهلی ۵۰ روپیه است که به ازای هر یک کیلومتر ۱۸ روپیه به کرایه شما اضافه می‌شود.
تاکسی‌های آنلاین: اپلیکیشن‌های متفاوتی در هند هستند که به عنوان تاکسی آنلاین خدمات ارائه می‌دهند؛ از جمله بهترین‌ها می‌توان به اوبر، مرو کبز (Meru Cabs) و اولا کبز (Ola Cabs) اشاره کرد.
راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی

سیمکارت های هند


در هند چندین اپراتور تلفن همراه وجود دارد که بهترین‌ها را می‌توان اپراتورهای وودافون-آیدیا و ایرتل دانست. قبلا وودافون و آیدیا دو اپراتور مجزا بودند که به تازگی با هم ترکیب شده اند. با این حال شما می‌توانید هر دو را تهیه کنید. هزینه خرید و شارژ در هر دو اپراتور بسیار رقابتی و مشابه است ولی از نظر آنتن‌دهی می‌توان گفت ایرتل بهترین گزینه است.

غذاهای معروف هندی


یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به هند، گشت و گذار غذایی است جرا که تنوع خوشمزه‌های این دیار بسیار بالاست. همان‌طور که احتمالا می‌دانید از مولفه‌های شاخص غذاهای هندی وجود ادویه متنوع و فلفل زیاد است. در مجموع از محبوب‌ترین غذاها و خوشمزه‌های هند می‌توان به این موارد اشاره کرد: مرغ کره‌ای، سمبوسه، مرغ تندوری، روغن جوش (خورشت بره)، خورشت سیب زمینی و نخود، چای ماسالا و ...

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های دهلی


دهلی نو به عنوان پایتخت هند هر ساله میزبان تعدادی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فستیوال‌های این کشور است که هر یک به تنهایی طرفداران خاص خودش را دارد. به طوری که بسیاری از توریست‌ها در تمام طول سال برنامه‌ریزی می‌کنند تا در آن‌ها شرکت کنند. تعدادی از فستیوال‌های مشهور هند عبارت اند از: فستیوال هولی (جشن رنگ)، دیوالی (فستیوال نور)، لوری (برگزاری جشن با آتش بازی، آوازخوانی و رقص)، فستیوال غذای خیابانی NASVI، فستیوال بین المللی جاز، جشنواره گل دهلی و ....
راهنمای سفر به دهلی | صفر تا صد سفر به دهلی

وضعیت امنیت در دهلی


خیابان‌های بسیار شلوغ دهلی اوضاع مناسبی را برای جیب‌برها فراهم می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند چه زمانی از روز در خیابان‌ها پیاده‌روی می‌کنید، باید حسابی مواظب وسایل ارزشمند و پول‌های نقد خود باشید. پول نقد خود را در جیب‌های داخلی، پنهان و پشت کمربند نگهداری کنید. همچنین برای درآوردن پول نقد خود به مکان آرام و دور از شلوغی بروید تا در معرض خطر دزدی قرار نگیرید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است