search
menu

اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

[ پنهان کردن ]
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان
معرفی شرکت هواپیمایی آسمان
ناوگان هوایی آسمان
مقرارت حمل بار
جریمه اضافه بار
کالاهای ممنوعه
کلاس‌های پروازی ایرلاین آسمان

اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان


آیا تا به حال هنگام تحویل بار خود درفرودگاه زمان زیادی معطل شده اید؟ آیا مجبور شده‌اید در بخش بازرسی و تحویل بار وسایلی را دور بریزید که جز وسایل ممنوعه به داخل هواپیما محسوب می‌شود اما شما از آن بی اطلاع بوده اید؟ آیا شده مبالغ زیادی را به عنوان جریمه‌ی بار اضافی در فرودگاه پرداخت کنید؟
همه این موارد به تنهایی برای بر هم زدن آرامش شما قبل از سفر کفایت می‌کند! پس برای یک تجربه شیرین از سفر خود نیاز است اطلاعات کافی از ایرلاینی که با آن پرواز می‌کنید داشته باشید در این مقاله به تمام اطلاعاتی که نیاز است درباره شرکت هواپیمایی آسمان بدانید پرداخته ایم.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

معرفی شرکت هواپیمایی آسمان


این شرکت هواپمیایی از ادغام ۴ ایرلاین دیگر با نام‌های ایرتاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان سرانجام با نام آسمان در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال فعالیت درصنعت هوایی یکی از قدیمی ترین ایرلاین‌های ایران بعد از شرکت هواپیمایی ایران ایر می‌باشد. امروزه هواپیمایی آسمان یکی از ۲۶ خط هوایی داخلی است که مسافرانش از آن به نیکی یاد می‌کنند.
نماد پرنده درنا بر روی بدنه هواپیماهای این ایرلاین نقش بسته است که نوید بخش سفری امن و آسوده است.
از اهداف ایرلاین آسمان وسعت بخشیدن به شبکه پروازی داخلی است اما با تاکید بیشتر پرواز به مناطق محروم‌تر کشور. این شرکت برای محقق کردن هدف و پوشش هرچه بیشتر در شبکه پروازی خود در سه شهر تهران، شیراز و مشهد مراکزی را ایجاد کرده است، که این امر باعث رشد صعودی جابه جایی مسافران و تعدد مقاصد داخلی و خارجی در این ایرلاین شد. در جدول زیر می‌توانید مقاصد داخلی و خارجی هواپیمای آسمان را مشاهده کنید:
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

ناوگان هوایی آسمان


پس از واگذار شدن شرکت هواپیمایی آسمان به سازمان بازنشستگی کشور در سال ۱۳۸۱ شاهد رشد و توسعه چمشگیرتری در قسمت در ناوگان هوایی این ایرلاین هستیم به نحوی که در سال ۱۳۹۶ رتبه اول در پروازهای داخلی را کسب کرد. همچنین توانست عضویت در مجامع معتبرهوایی جهان مانند یاتا و گواهینامه های بین المللی از سازمان های معتبر هوایی را به دست بیاورد. در زیر به تفکیک ناوگان هوایی این ایرلاین می‌پردازیم:
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

مقرارت حمل بار


به طور کلی ایرلاین‌ها برای میزان حمل بار مجاز به دو صورت عمل می‌کنند:
۱- بر اساس تعداد بسته‌ها
۲- بر اساس محاسبه وزن
در شرکت هواپیمایی آسمان علاوه بر وزن بار تعداد بسته نیز لحاظ می‌شود.
میزان حمل بار مجاز هر مسافر و همچنین میزان بار داخل کابین بستگی به نوع بلیط خریداری شده در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است که در جدول زیر به تفکیک آمده است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان
•لازم به ذکر است کیف قابل حمل به داخل کابین هواپیما به عنوان بار قابل حمل علاوه بر وزن باید دارای ابعاد مشخصی باشد(۵۶*۴۵*۲۵ یا به طور کلی از ۱۱۵ سانتی متر تجاوز نکند) تا در محفظه بالای صندلی قابل حمل باشد. علاوه بر این، هر مسافر مجاز است تنها یک بسته با خودش به داخل کابین هواپیما ببرد.
•همچنین شایان ذکر است که اگر مسافر تمایل به حمل بار بیشتر ازحد مجاز به داخل کابین هواپیما دارد می‌تواند صندلی اضافه ای را در قبال پرداخت هزینه خریداری کند. همچنین ابعاد کیف نباید بزرگتر از پشتی صندلی باشد و وزن آن نیز حداکثر ۷۵ کیلوگرم است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان
•همچنین اگر ایرلاین انتخابی شما آسمان است و قصد سفر با حیوان خانگی خود را دارید باید بدانید حمل هیچگونه حیوان خانگی به داخل کابین هواپیما مجاز نمی‌باشد. اما می‌توانید با به همراه داشتن گواهی سلامت و قفسی مناسب بر اساس اندازه حیوان خانگی خود با هماهنگی قبلی به قسمت ترمینال حل بار مراجعه کنید. البته به یاد داشته باشید برای حمل حیوان نیز هزینه‌ای را باید پرداخت کنید.

جریمه اضافه بار


هنگام خرید و دریافت بلیط خود میزان بار قابل حمل در هر پرواز بر روی آن درج شده از این رو اگر میزان بار شما هنگام وزن کشی در فرودگاه مبدا از میزان مشخص شده و مجاز بیشتر باشد باید مبلغی را به عنوان جریمه اضافه بار خود به ازای هر ۱ کیلوگرم اضافه پرداخت کنید. البته میزان اضافه بار غیر مجاز هم نباید از ۷۵ کیلوگرم تجاوز کند. جریمه اضافه بار شما با توجه به ایرلاین انتخابی و مسافت پروازی شما متفاوت می‌باشد اما به طور کلی نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم، برابر با یک درصد قیمت کل بلیط در همان مسیر محاسبه می‌شود.
پیشنهاد می‌کنیم اگر گمان می‌کنید بار قابل حمل شما از میزان تعیین شده بیشتر است علاوه بر مدت زمانی که برای تحویل گرفتن کارت پرواز نیاز است زمانی را برای انجام عملیات بارکشی در نظر بگیرید و زودتر در فرودگاه حاظر شوید. بنابراین بهتر است در پروازهای داخلی ۲ ساعت و در پروازهای خارجی ۳ ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید.
اضافه بار هواپیمایی ایران ایر
هزینه اضافه بار پگاسوس ایرلاین

کالاهای ممنوعه


اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان
به کلیه کالاهایی که حمل آن تهدیدی برای سلامت و ایمنی مسافران و خدمه و همچنین بدنه هواپیما می‌باشد. حمل اینگونه اقلام در گرو توجه به دستورالعملهای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری(ICAO) وانجمن شرکت های هواپیمایی (IATA) می‌باشد.
لازم به ذکر است حمل کالاهای خطرناک چه در چمدان و چه به صورت بار دستی اکیدا ممنوع است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

کلاس‌های پروازی ایرلاین آسمان


شرکت هواپیمایی آسمان تنها کلاس‌های پروازی اکونومی را به مسافران خود ارائه می‌کند همچنین وعده غذایی گرم و رایگان با تجه به میزان مسافت پروازی در نظر گرفته شده است.
اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است