search
menu

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا

[ پنهان کردن ]
بلندترین برج‌های جهان به ترتیب
از ابتدا انسان علاقه خاصی به آسمان داشته و همیشه به دنبال راهی برای نزدیک‌تر شدن و پیدا کردن راهی به اوج آن بوده است. همیشه سعی داشته در بلندترین ارتفاعات، بلندترین کاخ‌ها و قصرها را بسازد. در دهه‌های اخیر، بشر با پیشرفت روزافزون علم خود، در زمینه‌های ساختمان سازی نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته و با ساخت برج‌های مرتفع به آسمان نزدیک‌تر شده و آسمان را خراشیده است. در سراسر دنیا رقابتی برای ساخت بلندترین آسمان خراش‌ها وجود دارد و به همین دلیل در گوشه گوشه زمین ساختمان‌هایی با ارتفاعی بسیار زیاد را می‌توان دید. با خرید آنلاین بلیط هواپیما از سفرمارکت می توانید به کشور های مختلف سفر کنید و از ۱۰ برج بلند جهان دیدن کیند. در ادامه این مقاله ۱۰ تا از بلندترین برج‌های دنیا را به ترتیب ارتفاع معرفی می‌کنیم و به توضیح جامع مختصری از آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید‍!

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا

بلندترین برج‌های جهان به ترتیب




برج خلیفه| Burj Khalifa



برج خلیفه، نگین انگشتر امارات متحده عربی که درخشش آن هر توریست و گردشگری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر با ۱۶۳ طبقه به عنوان بلندترین برج دنیا شناخته می‌شود. این برج در سال ۲۰۱۰ با هزینه‌ای حدودا ۴ میلیارد دلار در دبی، امارات متحده عربی افتتاح شد. بلندترین ساختمان جهان از بالا به شکل (Y) دیده می‌شود و با افزایش ارتفاع، سطح مقطع آن به تدریج کاهش می‌یابد. برج خلیفه با این طراحی خاص، بیشتر به عنوان هتل و اقامتگاهی برای توریست‌ها به کار می‌رود.
از مزیت‌های دیگر این طرح می‌توان به کاهش نیروی باد و افزایش مقاومت این سازه اشاره کرد. به عبارت دیگر، طراحی پلکانی این سازه باعث شده باد در هر طبقه به شکل‌های گوناگون برخورد کرده و به این صورت از شکل‌گیری گردبادها جلوگیری کند.
این برج از بخش‌های مختلف و متنوعی تشکیل می‌شود. بخش‌هایی مانند: هتل، رستوران، سکوی تماشا، بخش اداری و مسکونی در این برج جا گرفته‌اند. در این آسمان خراش به جز رستوران اتمسفر در هتل آرمانی رستوران‌های متعددی وجود دارند که با غذاهای بسیار متنوع و دلپذیری از مهمانان پذیرایی می‌کنند. لانژ برج خلیفه در طبقات ۱۵۲، ۱۵۳ و ۱۵۴ قرار گرفته است و عنوان مرتفع‌ترین لانژ جهان را کسب کرده که مکانی عالی برای صرف صبحانه، چای و نوشیدنی‌های دلچسب همراه با منظره و چشم‌اندازهایی بی‌مانند که در هیچ جای دنیا، قابل مشاهده نیست.
در برج خلیفه مرتفع‌ترین سکوی تماشای جهان قرار دارد به نام سکوی (At the top) که در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ واقع شده است. ترازی روباز در ارتفاع ۴۵۲ متری که حدودا در وسط برج در سکوی تماشا قرار دارد. سکوی تماشای بعدی این برج در سال ۲۰۱۴ برای حضور گردشگران با نام (at the top sky) در طبقه ۱۴۸ و در ارتفاع ۵۵۵ متری افتتاح شد. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این برج را در برنامه سفر به دبی خود قرار دهید.

نشانی:
امارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد یک، مجاور دبی مال، برج خلیفه

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


برج شانگهای| Shanghai Tower



چین، کشوری باستانی با معماری‌های خاص و ساختمان‌های قدیمی که توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند. اما این روزها با پیشرفتی چشمگیر در گوشه گوشه این کشور شاهد معماری‌های جدید و مدرن در طراحی ساختمان‌هایی که سر به فلک کشیده‌اند هستیم.
دومین برج بلند جهان در قلب چین، در شهر شانگهای که حتی از فاصله بسیار دور هم چشم‌ها را به خود خیره می‌کند قرار دارد. این برج نمای جذاب دیگری را به منطقه تجاری چین بخشیده است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری چین، برج شانگهای که درآمد بسیاری را به ارمغان آورده و باعث رشد اقتصاد این شهر شده است. بر شانگهای در سال ۲۰۱۵ کامل شد و در سال ۲۰۱۶ برای رشد اقتصادی و آینده چین افتتاح شد.
این برج از ۹ بنای استوانه‌ای شکل گرفته که بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. به طور کلی ۱۲۸ طبقه برج از لایه‌ای با نمای شیشه‌ای محصور شده است که بین این دو لایه بیرونی و درونی، ۹ قسمت سرپوشیده وجود دارد. هر بخش فضایی عمومی برای بازدیدکنندگان، باغ‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های خاص دارد و منظره‌ای پانورما از شهر را به نمایش می‌گذارد. در مجموع، این برج از فروشگاه‌ها، ۳۲۰ اتاق هتل، کافه، رستوران و باغ تشکیل می‌شود. امکانات زندگی، تفریح و کار برای حدودا ۱۶ هزار نفر در این برج فراهم شده است.
سبزترین آسمان خراش جهان، رکوردهای بسیاری را برای خود ثبت کرده است. هدف اصلی ساخت این برج ایجاد ساختمانی پایدار بود. به همین منظور، ۲۰۰ توربین بادی در بالای برج نصب شده است که حدود ۱۰ درصد برق را تولید و تامین می‌کنند و یکی از ویژگی‌های سبز این برج به حساب می‌آید. در این برج آب باران جمع‌آوری شده و همچنین آب فاضلاب تصفیه شده و دوباره استفاده می‌شود. این سازه دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی به صورت ترکیبی است و ۴۰ راه دیگر برای صرفه جویی و حفظ لقب سبزترین برج جهان به کار می‌رود.
همچنین این برج دارای دو رکورد دیگر، عنوان بلندترین رستوران جهان و مرتفع‌ترین استخر جهان را کسب کرده. این استخر در طبقه ۸۴ و در ارتفاعی ۳۹۳ متر بالاتر از سطح زمین و در بخشی از هتل فورسیزن قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با برج شانگهای، مقاله آن را در سایت سفرمارکت مطالعه نمایید.
نشانی:
چین، شانگهای، منطقه مسکونی Lujiazui، جاده ۵۰۱ Middle Yincheng، برج شانگهای

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


برج سلطنتی ساعت مکه| The Abraj Al-Bait Towers



نام عربستان سعودی و مکه که در میان باشد، اولین مکانی که از ذهن هر شخص خطور می‌کند کعبه و خانه خدا است که هر ساله مسلمانان بسیاری قصد زیارت و سفر به آن را دارند. اما به راستی در مکه با چنین جمعیت انبوهی از زائرین و توریست‌ها، چه مکان جذاب دیگری وجود دارد که آن‌ها را به این شهر جذب می‌کند؟ سومین برج بلند جهان، برج سلطنتی ساعت مکه که با نام (برج‌های ابراج البیت) شناخته می‌شود در کنار مسجدالحرام، بزرگترین مسجد جهان، یکی از مکان‌های دیدنی و حیرت‌انگیز در دل این شهر است. ساختمانی دولتی که ارزش بسیار بالایی برای فرهنگ و جامعه عربستان دارد. هتل برج شامل ساختمانی با ۱۲۰ طبقه است که بلندترین هتل و همچنین بلندترین برج ساعت جهان را به نام خود ثبت کرده است.
این برج برای بخشی از برنامه نوسازی در شهر جهت ارائه خدمات به زائرین ساخته شد. ساخت این برج از سال ۲۰۰۴ شروع و در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. این برج شامل آپارتمان‌های مسکونی برای ساکنان این شهر، هتل پنج ستاره برای زائران، نمارخانه‌ای با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار تن، مرکز کنفرانس، فضای پارکینگ برای بیش از ۱۰۰۰ وسیله نقلیه، مرکز خرید پنج طبقه، موزه و مرکز تماشای ماه در ماه‌های مقدس است. بزرگترین ساعت جهان که در این برج قرار گرفته است از صفحه بزرگی به ابعاد ۴۳ در ۴۳ متر توسط معماری آلمانی طراحی و ساخته شده است. این ساعت حدودا با دو ملیون چراغ ال ای دی روشن می‌شود.
این مجموعه شامل هفت ساختمان است که برج اصلی و بلندتر با ارتفاع ۶۰۱ متر در وسط قرار گرفته. در اطراف برج اصلی ۶ برج به نام مروه، مقام، هاجر، قبله و زمزم قرار گرفته‌اند. تعداد طبقات در این ساختمان‌ها بین ۴۲ تا ۴۸ طبقه متغیر و ارتفاع آن‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر است.

نشانی:
عربستان سعودی، مکه، مجتور مسجدالحرام، برج سلطنتی مکه

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


مرکز تجاری جهانی پینگ ان|Ping'an International Financial Center



چهارمین برج بلند، در منطقه ویژه اقتصادی شنزن چین در سال ۲۰۰۹ آغاز به ساخت و ساز کرد. در نهایت ساخت برج پینگ ان، مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷ با ۱۱۵ طبقه به ارتفاع ۵۹۹ متر خاتمه یافت. در ابتدا قرار بود ساخت این ساختمان با ارتفاع ۶۶۰ متر شروع شود اما به خاطر محدودیت‌های مربوط به فرودگاه شنزن در کنار این برج، ارتفاع آن کمتر شد. ساخت این برج در ۲۰۰۹ شروع شد اما به دلیل احتمال استفاده از مصالح ساختمانی کم کیفیت آن را متوقف کردند. اما مدتی بعد بعد از بررسی کردن و آزمایش اجزای هسته بتنی و تایید کیفیت مصالح، به ساخت و ساز ادامه دادند.
در ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۴، ارتفاع این مرکز به ۴۴۳ متر رسید و توانست به بلندترین برج در شنزن تبدیل شود. هسته بتنی برج در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۴ به ارتفاع ۵۵۵ متر رسید اما در ابتدای ۲۰۱۵، دکل ۶۰ متری بالای برج به دلیل نگرانی برای امنیت مسیرهای پرواز فرودگاه از طرح حذف گردید. در آوریل ۲۰۱۵ گزارشی مبنی بر رسیدن ارتفاع برج پینگ ان به بالاترین حد خود از رسانه‌های چینی پخش شد. ساخت و ساز برج در اوت ۲۰۱۵ تکمیل و به ارتفاع ۵۹۹ متر رسید. در نهایت به صورت رسمی ساخت این برج در ۲۸ مارس ۲۰۱۷ پس از مدتی طولانی به پایان رسید. حدودا این پروژه ۱ و نیم میلیارد دلار هزینه را در برداشت.
برج پینگ ان از فضایی اداری، مرکز خرید و کنفرانس تشکیل شده. این ساختمان به املاک تجاری و مسکونی مجاور و حمل و نقل عمومی وصل می‌شود. در زیر سکوی تماشا ۲۰ طبقه مختص هتل است. در طبقه ۱۱۶ سکوی تماشای (free sky) در ارتفاع ۵۴۱ متری قرار گرفته است که در ۱۰ فوریه ۲۰۱۸ افتتاح و بازگشایی شد.

نشانی:
چین، شنزن، منطقه Futian، مرکز تجارت جهانی پینگ ان

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


برج لوته| Busan Lotte Town Tower



کره جنوبی، کشوری مدرن و کاملا پیشرفته که توانسته پنجمین برج بلند جهان را در خود جای دهد. برج لوته بلندترین ساختمان در کره جنوبی با ارتفاع ۵۵۵ متر نمادی از توانایی مدرن و بی‌نظیر ساخت و سازهای عظیم در این کشور است. برجی با ۱۲۳ طبقه و مجتمعی چند منظوره که شامل فضای مسکونی، هتل بسیار لوکس، مغازه‌های خرده فروشی، بخش‌های اداری، سکوی تماشا و طبقاتی در بالای برج برای عموم است. این برج در نزدیکی رودخانه هان در محله سینچئون دانگ ساخته شده است.
برنامه‌ریزی این ساختمان و آماده‌سازی آن ۱۳ سال طول کشید. این برج جهانی در انتهای سال ۲۰۱۵ به پایان رسید و ساخت و سازهای خارجی آن تا مارس ۲۰۱۶ ادامه داشت و در نهایت در ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۷ افتتاح و بازگشایی شد. شکل این سازه برجسته و مخروطی شکل است که از شکل صخره‌ای و کوهستانی شهر متمایز است. این برج اولین ساختمان ۱۰۰ طبقه کره جنوبی است که در نمای آن از شیشه استفاده کرده‌اند. برج لوته به دلیل شکل مخروطی و متفاوت خود هر طبقه آن طراحی خاصی دارد که یک سوم دیواره‌های هسته بتنی در قسمت میانی برج به صورت شیب دار هستند.
بازار جهانی بزرگ لوته که شامل مراکز خرید، رستوران‌ها، سینماها و پارکینگ است در مجاور برج لوته قرار گرفته. برای طراحی این برج از استراتژی‌های پایدار به کار رفته است که در آن از توربین‌های بادی، سیستم‌های برداشت آب، پنل‌های فتوولتائیک و دستگاه‌های ایجاد سایه استفاده شده است.

نشانی:
کره جنوبی، سئول، مجاور مرکز تجارت جهانی لوته، برج جهانی لوته

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


مرکز تجارت جهانی آمریکا| One World Trade Center



ششمین برج بلند جهان متعلق به کشور آمریکا در نیویورک است. نمادی شاخص در نیویورک با ارتفاع ۵۴۱ متر که به عنوان ساختمان اصلی مرکز تجارت جهانی ساخته شد. برج جهانی یک با ۱۰۴ طبقه در ۳۰ آوریل ۲۰۱۲ عنوان بلندترین ساختمان در نیویورک را که پیش از آن ساختمان امپایر استیت آن را کسب کرده بود، از آن خود کرد. آخرین بخش از این سازه در ۱۰ مه ۲۰۱۳ نصب و در نهایت در اکتبر ۲۰۱۴ افتتاح شد.
ورودی‌هایی در چهار طرف ساختمان وجود دارد تا از شلوغی افراد در بخش‌های مختلف جلوگیری شود. پایه‌های مکعبی که مشابه برج‌های دوقلو است از طبقه ۶۹ شروع شده که به هشت مثلث متساوی الساقین تقسیم می‌شود، به صورتی که یک هشت ضلعی کامل در مرکز آن قرار می‌گیرد. در ادامه، این ساختمان با دیواری از جنس شیشه و به شکل مربع در تاج خود به پایان و به اوج آسمان می‌رسد. شکل کریستالی برج یک باعث شکست نور و ایجاد جلوه‌ای بسیار جذاب و بی‌مانند که در طول روز تغییر می‌کند می‌شود.
تاج این برج به شکل مارپیچ است که ارتفاع آن ۱۲۴ متر و شامل یک دکل و یک حلقه سکوی ارتباطی و چراغی در بالای آن که شب‌ها از کیلومترها فاصله قابل دیدن است. در سال ۲۰۱۵ سکوی تماشا افتتاح شد. این سکوی سرپوشیده در ارتفاع ۳۸۱ متری قرار دارد.

نشانی:
ایالات متحده آمریکا، نیویورک، خیابان Fulton، مرکز تجارت جهانی یک

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


مرکز مالی سی تی اف گوانگژو| Chow Tai Fook Centre



یکی دیگر از برج‌های بلند چین، در ۱۰ برج بلند جهان جای دارد. مرکز مالی سی تی اف، دومین برج از برج‌های دوقلو گوانگژو که مشرف به رودخانه پرل است. یکی از این دو برج دوقلو با ارتفاع ۴۳۹ متر در سال ۲۰۱۰ تکمیل شد و مرکز مالی سی تی اف که برج شرقی گوانگژو به حساب می‌آید، در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. این ساختمان با ارتفاع ۵۳۰ متری، سومین برج بلند چین، بلندترین برج گوانگژو و هفتمین برج بلند جهان شناخته شده است. برجی با ۱۱۱ طبقه که شامل بخش اداری، مرکز خرید، سکوی تماشا،‌مرکز کنفرانس، سوئیت‌های مسکونی و یک هتل در ۱۶ طبقه آخر است. از سری ویژگی‌های خاص این آسمان خراش ارتباط‌های زیرزمینی به حمل و نقل عمومی و همچنین پل‌های دوطبقه برای اتصال به ساختمان‌های مجاور است.
یکی دیگر از مزیت‌های این برج استفاده کردن از مصالحی است که مزایای زیست محیطی دارند؛ به صورتی که سرامیک‌های استفاده شده در نمای آن در برابر خوردگی مقاوم و نیازی به تمیز کردن آن نیست، به آسانی تولید و حمل می‌شوند. ستون‌های سرامیکی نمای برج باعث حفظ چشم‌انداز آن از کف تا سقف و همچنین باعث ایجاد سایه شده، به همین دلیل تهویه‌ای طبیعی در آب و هوای گرمسیری گوانگژو را به وجود می‌آورد. ویژگی دیگر زیست محیطی این برج، وسایل سرمایشی با راندمان بالا و بازیابی گرما است.

نشانی:
چین، گوانگژو، خیابان Huacheng، مرکز تجاری سی تی اف

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


برج سیتیک| Citic Tower



سیتیک نام آسمان خراشی دیگر در کشور چین که هشتمین برج بلند جهان شناخته شده است. این برج با نام چاینا زون نیز شناخته شده. ارتفاع ۵۲۸ متری این برج عنوان بلندترین برج پکن را از آن خود کرده است. طراحی برج سیتیک توسط دفتر معماری (Kohn Pedersen Fox) به صورت خلاقانه‌ای انجام گرفته است. هدف مدیر طراحی این برج ایجاد مرکزی برای منطقه تجاری جدید شهر بوده که به علاوه بر نمایش معماری معاصر، تاریخ پایتخت را با آن هماهنگ می‌داند. طراحی این برج در سال ۲۰۱۱ به اتمام رسید و کار ساخت این برج از سال ۲۰۱۲ آغاز شد. سیتیک در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۸ سرانجام تکمیل و تبدیل به نمادی برای شهر پکن شد.
ایده این برج را با الهام از گلدان زون (Zun) که متعلق به عصر برنز در چین است طراحی کرده‌اند. بر این اساس، از شکل کلی برج تا کرتین وال (نمای ساختمان متشکل از لامل و شیشه)، راهروی ورودی و جزییات فضای داخلی برگرفته از گلدان Zun است؛ پهنای آن در پایین ۷۸ متر و در وسط برج ۵۴ متر است و در بالای برج تا ۶۹ متر می‌رسید. به این صورت، بالا و پایین برج پهن و در قسمت میانی باریک‌تر می‌شود. در این برج دفتر مرکزی گروه سیتیک و بانک سیتیک قرار دارد. همچنین فضاهای اداری و مرکز تجاری چند منظوره در این برج در نظر گرفته شده است.

نشانی:
چین، پکن، منطقه چائویانگ، منطقه سنترال بیزینس، برج سیتیک

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


تایپه ۱۰۱| Taipei ۱۰۱



برجی مدرن که نمادی از فناوری روز دنیا و پیشرفت در تایوان است. فناوری که با سنت‌های آسیایی ترکیب و مقاوم شده در برابر طوفان و زلزله است. در تایوان سرعت بعضی از طوفان‌ها به بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و تعداد زلزله‌ها حتی به ۲۰۰ بار در سال می‌رسد. طراحی این برج از سال ۱۹۹۷ شروع شد و در این طرح قرار بود بر ساخت ساختمانی با ۶۶ طبقه که دو ساختمان کوچک ۲۰ طبقه در مجاور آن ساخته شود. اما به هنگام فروش مستاجران زیادی درخواست اقامت در ساختمان اصلی را داشتند. برای رفع این مشکل، طرح ساختمان اصلی از ۶۶ طبقه به ۱۰۱ طبقه تغییر یافت. در حالی که دو سال از زمان آغاز ساخت و ساز این این برج می‌گذشت اما با بررسی طرح جدید در سال ۲۰۰۱ موافقت شد.
دیواره‌های شیشه‌ای سبز آبی این برج جلوه‌ی جذاب دیگری را به این برج بخشیده است. شاید یکی از دلایل متمایز بودن این برج این است که از بسیاری از عناصر در طراحی آن مانند نمادگرایی سنتی آسیایی و فلسفه فنگ‌شویی استفاده شده است. برای مثال در این طراحی‌ها، ۱۰۱ طبقه آن نمادی از نو شدن زمان و ورود به قرن جدید در آن سال بود و رنگ زردی که در بالای آن استفاده شده به عنوان مشعل خوشامدگویی و در معنای دیگر، نماد آزادی تلقی می‌شود. از طرف دیگر، جالب است بدانید که این ساختمان به هشت بخش با هشت طبقه تقسیم شده است که در دنیای چینی این عدد، عددی خوش یمن است.
اما در نهایت در سال ۲۰۰۴ ساخت و ساز این برج خاتمه یافت و تا زمانی که برج خلیفه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شود به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد. این برج نه تنها عنوان بلندترین برج جهان را کسب کرده، بلکه عنوان بلندترین برج سبز، ساعت شب سال نو و داشتن سریع‌ترین آسانسور جهان و غیره را از آن خود کرده بود.
علاوه بر فضای اداری و رستوران، سکوی تماشا در طبقات ۸۸ و ۸۹ این آسمان خراش قرار گرفته است. همچنین در طبقه ۹۱ سکوی روباز ساخته شده که برای برخی از مناسبت‌ها برای عموم باز است.

نشانی:
تایوان، تایپه، منطقه Xinyi، جاده Xinyi، بخش پنج، تایپه ۱۰۱

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا


مرکز مالی جهانی شانگهای|Shanghai World Financial Center



مرکز مالی جهانی شانگهای، دهمین برج بلند جهان که در منطقه پودانگ شانگهای واقع شده است، آسمان خراشی ساخته شده به دست شرکت معماری آمریکایی به نام (Kohn Pedersen Fox) که در سپتامبر ۲۰۰۷ افتتاح شد. اما در حقیقت این برج تصمیمی از سوی مقامات در سال ۱۹۹۳ برای ساخت سه آسمان خراش در مجاور یکدیگر و تبدیل شدن به نمادی برای شهر بود. قرار بر ساخت سه برج که یکی از پس از دیگری ساخته شوند. آماده سازی اولین و کوتاه‌ترین برج در سال ۱۹۹۴ آغاز شد. در همین هنگام مینورو موری، سرمایه‌دار ژاپنی که مدت‌ها در آرزوی ساخت بلندترین ساختمان جهان بود با معاون شهر ملاقات کرده و درخواست ساخت دومین برج را می‌کند. پس از قبول این درخواست ساخت برج دوم با سرمایه گذاری او شروع شد که به تدریج تبدیل به مرکز مالی جهانی شانگهای شد. در نهایت سه برج ساخته شده به مکانی برای تجارت و گردشگری تبدیل شدند.
ویژگی قابل توجه این مرکز، دهانه‌ای به شکل ذوزنقه در قسمت بالایی برج است که جهت جلوگیری از فشار باد ساخته شده است. گردشگران جذب این شکل عجیب برج که شباهتی به دربازکن بطری است می‌شوند و آنها می‌تواند از فروشگاه هدیه در سکوی تماشا، در بازکن مدل برج را خریداری کنند.
برج شانگهای با ارتفاع ۴۹۲ متر، دومین برج بلند شانگهای و پنجمین برج بلند چین به حساب می‌آید. بالاترین طبقه برای مردم که به آن دسترسی دارند، طبقه صدم برج است که در ارتفاع ۴۷۴ متری قرار دارد. این برج چند منظوره است که در آن فروشگاه‌ها در طبقه ۱ و ۲، اتاق جلسات طبقات سه تا پنج، دفاتر اداری از طبقه ۷ تا طبقه ۷۷، هتل از طبقه ۷۹ تا ۹۳ و در آخر سکوی تماشا قرار گرفته‌اند. سه طبقه زیرین این برج برای پارکینگ استفاده می‌شوند که حدود ۱۱۰۰ جای پارک وجود دارد. زمانی سکوی تماشای این برج، بلندترین سکو در جهان شناخته می‌شد تا زمان ساخت برج کانتون گوی که این عنوان را به نام خود ثبت کرد.

نشانی:
چین، شانگهای، منطقه Lujiazui، خیابان سنچری ۱۰۰، مرکز مالی شانگهای

معرفی ۱۰ برج بلند دنیا
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است