search
menu

چه وسایلی را بهتر است برای سفر برداریم؟ | چک لیست سفر

[ پنهان کردن ]
۱. پوشیدنی‌ها
۲. وسایل الکترونیکی
۳. وسایل شخصی و بهداشتی
۴. جعبه کمک‌های اولیه
۵. خوراکی‎ها
۶. لوازم جانبی سفر
همه‌ی ما در هنگام تصمیم‌گیری برای سفر کردن چه برای اولین بار و حتی چندمین بار، به این فکر می‌کنیم که نیاز است چه وسایلی را همراه با خودمان داشته باشیم. اما بسته به اینکه به چه شیوه‌ای و به کجا سفر می‌کنید، چمدان و کوله‌ی شما حاوی چیزهای متفاوتی خواهد بود. مثلا اگر شما با بلیط هواپیما قصد سفر کردن دارید یا که می‎خواهید با دوستان خود و یا تنهایی سفر کمپینگ را تجربه کنید نیاز به وسایل متفاوتی خواهید داشت. بنابراین سعی کنید برای انواع سفرهایی که می‌خواهید تجربه کنید، چک لیست متفاوتی تهیه کنید تا موقع سفر همیشه آماده باشید و به راحتی بتوانید در مورد اینکه چه وسایلی را بردارید تصمیم بگیرید.
در این مطلب ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم که حداقل بتوانید وسایل ضروری سفر را بشناسید و مواردی را که برای شخص شما مهم است را در چک لیست شخصی سفر خود استفاده کنید. اما همچنان ممکن است به برخی از این وسایل در این مقاله اشاره نشده باشد، که شما میتوانید با توجه به نیاز و اولویت خود این موارد را هم به لیست خودتان اضافه کنید.

۱. پوشیدنی‌ها


لباس یکی از مهم‎ترین وسایل سفر است و با توجه به فصلی که در آن سفر می‌کنید بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از انتخاب لباس‎های مناسب حتما به سایت accuweather.com سر بزنید تا بتوانید بفهمید بهتر است بارانی بردارید، یا کاپشن و یا حتی لباس شنا!
توجه داشته باشید که با توجه به سبک سفرتان حتما لباس به اندازه بردارید، معمولا لباس‎ها فضای زیادی از چمدان و یا کوله‌ی شما را اشغال می‎کنند. بنابراین اگر آگاهانه نسبت به برداشت و انتخاب لباس اقدام نکنید، فضای لازم برای بقیه وسایل ضروری را از دست می‎دهید. برای انتخاب کفش، حتما به مکانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید توجه داشته باشید. معمولا یک جفت کفش پیاده‌روی و یک صندل، می‎تواند پاسخ‎گوی نیاز شما در سفرتان باشد. لازم به یادآوری است که لباس‌های جانبی مثل: لباس زیر، کلاه،‌ جوراب و ... فراموش نشود!
چه وسایلی را بهتر است برای سفر برداریم؟ | چک لیست سفر

۲. وسایل الکترونیکی


بی شک از هر شخصی بپرسید، گوشی موبایل را یکی از ضروری‎ترین وسیله‏‎ها برای سفر می‌داند. این به این دلیل است که معمولا از گوشی استفاده‌های زیادی چون مسیریابی، گوش کردن به موسیقی، خواندن کتاب، عکس برداری و ... می‎شود. بنابراین همیشه شما به پاوربانک برای شارژ مجدد این وسیله ضروری نیاز خواهید داشت. اگر شما یک فرد علاقه‌مند به عکاسی حرفه‎ای هستید همیشه می‌توانید دوربین، لنز و سه‎پایه دوربین خودتان را همراه داشته باشید. سایر وسایل الکترونیکی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید شامل: هندزفری، هدلامپ و چراغ قوه، شارژر موبایل و ... است.

۳. وسایل شخصی و بهداشتی


یکی دیگر از نکات ضروری در سفر، برداشتن وسایل بهداشتی که ممکن است در سفرتان بسیار پرکاربرد باشد. این وسایل با توجه به نوع و سبک سفر شما حتما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: زمانی که به عنوان کوله‌گرد قصد سفر دارید، نمی‌توانید توقع به همراه داشتن کیف لوازم آرایش داشته باشید و یا حمل سشوار و اتو مو به خاطر حجم محدود کوله امکان‎پذیر نیست در صورتی‎که ممکن است بتوانید حجم بیشتر و سنگین‌تری را در چمدان خود، به هنگامی که با هواپیما سفر می‎کنید حمل کنید. کیف لوازم بهداشتی شما می‎تواند شامل: مسواک و خمیر دندان، حوله کوچک، شامپو، ضدعفونی کننده دست، رول ضد تعریق و ... باشد.
کیف مدارک یکی از مواردی است که در همه‎ی سبک‎های سفر باید همراه شما باشد تا در سفر دچار توقف‎های بیهوده نشوید.

۴. جعبه کمک‌های اولیه


همیشه با کمی جست‌وجو می‌توانید تشخیص دهید که چه لوازمی در جعبه کمک‎های اولیه خودتان نیاز دارید و حتی می‎توانید در کیفی کوچک این لوازم را به همراه خود داشته باشید. از جمله لوازمی که می‎توان در جعبه‌ی کمک‌های اولیه به آن‎ها نیاز داشته باشید: گاز استریل، بتادین، پماد ضد گزش،‌ پماد سوختگی، قرص سرماخوردگی، قرص تهوع، چسب زخم و ...

۵. خوراکی‎ها


بهتر است بدانید که بهترین نوع غذا برای سفر، غذاهایی هستند که فاسد نمی‌شوند. مثل کنسروها که حتی آماده کردن این مواد غذایی بسیار راحت و فقط نیازمند جوشیدن یا کنار آتش قرار دادن آن است. از جمله مواد غذایی دیگر می‌توان به نودل، آجیل و میوه‌های خشک و ... اشاره کرد. همچنین مواد اولیه مثل سیب‎زمینی، گوجه‌فرنگی، پیاز و ... همیشه می‌توانند برای درست کردن غذاهای ساده و راحت به کمک شما بیایند.
بقیه مواد خوراکی مثل قمقمه آب، چای کیسه‌‎ای، قهوه،‌ قند و شکر، نمک، شکلات و ... هم می‌توانند در چمدان و کوله شما جای بگیرند.

۶. لوازم جانبی سفر


اگر شما کوله‌گرد و علاقه‌مند به کمپ هستید، بهتر است حتما وسایل مورد نیاز این نوع سفر را تهیه کنید، تا در سفرها همراه خود داشته باشید. وسایل ضروری و مورد نیاز کمپ شامل این موارد می‎شود:
۱. چادر ۲. کیسه خواب ۳. کوله مناسب ۴. زیرانداز و مت برای چادر و کیسه خواب ۵. پانچو و بارانی ۶. کاور ضدآب کوله ۷. وسایل و ظروف آشپزی ۸. کپسول گاز و سرشعله
توجه داشته باشید که برای سفرهای جاده‎ای با ماشین علاوه بر تمامی وسایل مورد نیاز ذکر شده، حتما باید لوازم یدکی و ضروری تعمیر ماشین را به همراه داشته باشید تا به هنگام خرابی ماشین در جاده منتظر کمک و ماشین‎های امدادی نمانید.
چه وسایلی را بهتر است برای سفر برداریم؟ | چک لیست سفر
در انتها حتما خیلی از شما که این مطلب را مطالعه کردید، می‌گویید مواردی هم هست که در این این لیست به آن‌ها اشاره نشده، اما باید بدانید که شما باید این لیست را به سبک خودتان بنویسید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
این مطلب صرفاً بهترین راهنمای سفر برای انتخاب لوازم سفر نیست. قطعاً بهترین کسی که می‌داند چه چیزهایی لازم دارد خودتان هستید. این لیست نوشته شده تا گفته شود چه چیزی‌هایی به سفر برده می‌شود و چرا برده می‌شود. افراد بسیاری می‌پرسند «برای سفر باید چه چیزی بردارم؟» این یک راهنمایی به آن‌هاست که سبک زندگی همراه سفر را انتخاب کردند. نکته اصلی این است که می‌خواهیم با تأکید به شما بگویم، برای سفر کردن واقعاً به چیز‌های زیادی احتیاج ندارید. همیشه به یاد داشته باشید اکثر وسایل سفر آن‌قدر که فکر می‌کنید به کارتان نمی‌آیند و فقط حجم اضافی از کوله و چمدان شما می‌گیرند.
لازم است یاد‌آوری شود که چیزی به اسم «لیست تجهیزات بی‌نقص» وجود ندارد چرا که هر کسی نیاز‌های متفاوتی دارد. این لیست نیاز‌ها را به راحتی برطرف می‌کند اما ممکن است با سلیقه شخصی شما خیلی متفاوت باشد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است