search
menu

چند خبر گردشگری از شهر و استان یزد

استان و شهر یزد، به عنوان یکی از مراکز گردشگرپذیر در مرکز ایران جای گرفته. در این روزها، چند خبر در حوزه گردشگری این منطقه منتشر شده که نگاهی به آنها می‌اندازیم:
با افتتاح راه آهن یزد - اقلید، مثلث گردشگری ریلی در مرکز کشور ایجاد می‌شود. این مسیر ریلی علاوه بر جنبه‌های صنعتی انتقال محصولات معادن یزد و دسترسی سریعتر جنوب غرب کشور به شمال شرق کشور، یک مثلث گردشگری ریلی بین یزد، اصفهان و فارس پدید خواهد آورد. این خط آهن به زودی افتتاح خواهد شد.
جشنواره تابستانه بافق، وارد تقویم گردشگری کشور شده است. جشنواره تابستانی بافق هر ساله از ۶ تا ۱۲ شهریورماه برگزار می‌شود. اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی با مشارکت گروه‌های فعال، سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های شنی، مسابقات ورزشی خانوادگی، مسابقات هنری، غذا‌های سنتی و محصولات بومی و همچنین ماهی گیری در کویر، از مهمترین برنامه‌های این جشنواره هستند.
چند خبر گردشگری از شهر و استان یزد
از سوی دیگر، نهادهای بهداشتی نظارتی، در حال پایش مراکز اقامتی و گردشگری استان و شهر یزد هستند. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از پلمپ ۳۵ واحد گردشگری در استان یزد از ابتدای تیرماه امسال خبر داد. این واحدها بر اساس گزارش‌هایی که مراجعه‌کنندگان آنها از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده بودند، مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.
یزد یکی از مقاصد گردشگری است که در بهار و پاییز، گردشگران زیادی را با خرید بلیط هواپیما یزد به سوی خود می‌کشاند.