search
menu

بیش از ۷۷ هزار نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان غربی بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۷۷ هزار و ۱۲۹ نفر با خرید بلیط هواپیما و روش‌های دیگر به آذربایجان غربی سفر کرده و از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.
جلیل جباری بیان کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است که در آن سال ۷۳ هزار و ۵۷۱ نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی و موزه‌های استان بازدید داشته‌اند.
بیش از ۷۷ هزار نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان غربی بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۹۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر از مراکز تفریحی و گردشگری استان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این آمار ۲۹.۵ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال ۶۸ هزار و ۵۳۸ نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۵۸ هزار و ۹۹۸ نفر بود و مقایسه این دو آمار نشان از رشد ۱۶.۱ درصدی اقامت در سال جاری است.
جباری گفت: اقامت ثبت شده مربوط به هتل‌، هتل‌آپارتمان‌، مهمان‌پذیر و واحدهای بوم‌گردی استان بوده و به دلیل شیوع کرونا هیچگونه اقامتی در کمپ‌ها، مهمان‌سراهای دولتی و ... به ثبت نرسیده است.