search
menu

به‌روزرسانی سطح علمی صنعت هتلداری خراسان رضوی توسط استادان اتریشی

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در جریان حضور سفیر اتریش در مشهد از او خواستیم جهت به‌روزرسانی سطح علمی مدیران هتل‌ها زمینه حضور اساتید صاحب‌ نظر اتریشی در ایران فراهم شود که با استقبال سفیر اتریش نیز همراه شد.
مسعود رحمانی با اشاره به حضور سفیران کشورهای اتریش و پاکستان در مشهد اظهار کرد: در جریان بازدید سفیر اتریش موضوعات مختلفی مطرح شد تا از ظرفیت کشور اتریش برای توسعه صنعت گردشگری استفاده شده و زمینه سفر راحت گردشگران اتریشی و بازدید از جاذبه‌های ایران و استان خراسان فراهم شود.

وی افزود: حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران اتریشی در ایران و خراسان با استقبال سفیر اتریش همراه بود که ارتباطات گردشگری میان ۲ کشور از خراسان رضوی آغاز شود. مقرر شده تا زمینه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران اتریشی در حوزه گردشگری در ایران فراهم شود تا از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی بهره‌مند شوند.

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اتریش در حوزه صنعت گردشگری و استانداردسازی صاحب‌ نظر است، خاطرنشان کرد: از سفیر اتریش تقاضا کردیم تا برای حوزه آموزش و استانداردسازی صنعت هتلداری و واحدهای اقامتی، اساتیدی که در این حوزه صاحب‌ نظر هستند، طی یک تفاهم در ایران حضور پیدا کنند تا بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی آنان در جهت به‌روزرسانی سطح علمی مدیران هتل‌ها و واحدهای اقامتی استفاده کرده و وضعیت خدمات‌رسانی واحدهای اقامتی را بهبود بخشیده و آن را توسعه دهیم.

رحمانی عنوان کرد: همچنین به دنبال حضور مدیران دفاتر خدمات مسافرتی اتریش در ایران هستیم تا علاوه بر فراهم کردن زمینه تفاهم بخش خصوصی گردشگری خراسان رضوی و اتریش، گردشگران اتریشی برای حضور در ایران را علاقه‌مند کنیم. البته هدف ما ورود گردشگر به خراسان رضوی است که سعی کردیم از ظرفیت حضور سفیر اتریش نهایت بهره را ببریم.
به‌روزرسانی سطح علمی صنعت هتلداری خراسان رضوی توسط استادان اتریشی

استفاده از ظرفیت‌های کشور برای حضور گردشگران پاکستانی

وی بیان کرد: این مباحث در همین زمینه با سفیر پاکستان نیز تکرار و در توسعه صادرات صنایع‌ دستی ایران با سفیر پاکستان نیز بحث‌هایی مطرح شد. به دلیل جمعیت شیعه قابل توجه در کشور پاکستان سعی داریم از ظرفیت این کشور برای حضور زائران و گردشگران شیعه پاکستانی در مشهد استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: همچنین سفیر پاکستان ابراز امیدواری کرد تا اصحاب گردشگری دو کشور مذاکرتی در جلسات b۲b داشته باشند و زمینه حضور گردشگران پاکستانی در مشهد و ایران را فراهم کنند. با توجه به ظرفیت بالای بخش درمانی در مشهد موضوع گردشگری سلامت نیز مورد بحث قرار گرفت تا مردم پاکستان جهت استفاده از ظرفیت بخش درمانی در ایران حضور پیدا کنند.

رحمانی تصریح کرد: احتمالا سال ۱۴۰۱ زمینه حضور بخش خصوصی دو کشور اتریش و پاکستان در مشهد فراهم خواهد شد تا پس از بازدید از بسته‌ها و ظرفیتی که توسط بخش خصوصی ایران تهیه می‌شود، تفاهم‌نامه‌ای جهت حضور گردشگران اتریشی و پاکستانی در حوزه‌های مختلف گردشگری ایران منعقد شود.