search
menu

امارات مرزهایش را به روی همه مسافران واکسینه شده می‌گشاید

بر اساس گزارشی که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده است، امارات متحده عربی قصد دارد با هدف باز زنده‌گردانی بخش گردشگری خود، امکان سفر همه کسانی که دارای کارت واکسیناسیون معتبر با واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هستند را فراهم بیاورد. این اقدام کشور امارات در راستای راهبرد تحریک صنعت گردشگری خود برای بازگشتن به روزهای اوج است.
امارات متحده یکی از سریعترین پروژه‌های واکسیناسیون در جهان را در پیش گرفت و نرخ مبتلایان به کرونا در این کشور به شدت رو به کاهش است.
امارات مرزهایش را به روی همه مسافران واکسینه شده می‌گشاید
امارات در راهبرد کنونی خود قصد دارد به گردشگران این امکان را بدهد تا در صورت داشتن کارت واکسیناسیون یکی از واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت (WHO) بتوانند درخواست ویزا داده و به این کشور سفر کنند. این واکسن‌ها عبارتند از آسترازنکا، فایزر، جانسون، مدرنا، سینوفارم و سینو واک.
در طرح پیش رو که از ۳۰ آگوست ۲۰۲۱ اجرایی می‌شود، مسافران دارای کارت واکسیناسیون رسمی، گواهی خود را در سامانه دولتی وزارت بهداشت امارات ثبت کنند و پس از رسیدن، در فرودگاه تست سریع کرونا بدهند.
دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی و از محبوب‌ترین شهرهای توریستی و اقتصادی برای ایرانیانی است که هر سال با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر مهم غرب آسیا سفر می‌کنند.