search
menu

ترکیه، از اول جولای، محدودیت‌های کرونایی‌اش را کاهش می‌دهد

پس از کاهش شمار مبتلایان روزانه به کرونا در ترکیه به ۵ هزار نفر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خبر از کاهش محدودیت‌های کرونایی داده است.
بر اساس گزارشی که رویترز منتشر کرده است، اردوغان پس از یکی از نشست‌های دولت، اعلام کرده است که محدودیت‌های روزهای یکشنبه (تعطیلات آخر هفته) از تاریخ ۱ جولای (برابر با ۱۰ تیر) برداشته خواهد شد. اردوغان همچنین در سخنانش گفت: محدودیت‌های حمل و نقل عمومی نیز حذف شده و موسسات عمومی نیز به ساعت‌های کاری خود بازمی‌گردند.
حذف و کاهش محدودیت‌های کرونایی در هفته‌های اخیر و بازگشایی رستوران‌ها به روی شمار محدودی از مهمانان، پس از اوج شمار مبتلایان در ماه آوریل رخ می‌دهد.
آنکارا امیدوار است که با کاهش شمار مبتلایان و افزایش شمار تزریق واکسن به ۱.۵ میلیون دوز در روز، صنعت گردشگری‌اش را احیا کند. شتاب گرفتن روند تزریق واکسن، موجب افزایش امید به رشد اقتصادی در نیمه دوم سال شده است و برآوردها می‌گوید رشد اقتصادی ترکیه به ۶.۸ درصد خواهد رسید.
ترکیه، از اول جولای، محدودیت‌های کرونایی‌اش را کاهش می‌دهد
اردوغان گفته است که رویدادهای مبتنی بر موسیقی مانند کنسرت‌ها، تنها تا نیمه شب اجازه فعالیت دارند. هر چند شبکه‌های اجتماعی این تصمیم را به عنوان دخالت دولت در سبک زندگی تفسیر کرده است.
خبر کاهش محدودیت‌های کرونایی در داخل ترکیه، می‌تواند از این جهت برای گردشگران ایرانی امیدوارکننده باشد که احتمالا این فرصت فراهم خواهد شد تا با محدودیت‌های کمتری با خرید بلیط هواپیما به ترکیه سفر کنند.