search
menu

سفر ۱۳۷ هزار ایرانی در یک ماه به ترکیه

گردشگران ایرانی به عنوان چهارمین ملیت پرشمار در میان گردشگران ورودی به ترکیه، نقش پررنگی در درآمد ۲۴ میلیارد دلاری ترکیه از گردشگری دارند. به گونه‌ای که تنها در ماه نوامبر ۱۳۷ هزار ایرانی از ترکیه بازدید کرده‌اند.

ترکیه در ۹ ماه اخیر، به طور صعودی میزبان گردشگران خارجی بوده است و به ترتیب روس‌ها، بلغاری‌ها، آلمانی‌ها و ایرانی‌ها، پرشمارترین ملیت‌های سفرکننده به این کشور با خرید بلیط هواپیما یا به صورت زمینی هستند.

سفر ۱۳۷ هزار ایرانی در یک ماه به ترکیه
بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه تعداد خارجی‌هایی که از ترکیه بازدید کرده‌اند نسبت به نوامبر سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱۱.۵ درصد افزایش یافته است، اما همچنان ۱۹.۵ درصد نسبت به سطح قبل از همه‌گیری در ماه مشابه سال ۲۰۱۹ پایین تر است.

ماه گذشته، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه، استانبول، با ۵۷ درصد سهم و با جذب ۹۹۷۶۲۱ خارجی، بیشترین تعداد گردشگران خارجی را داشته است و پس از آن، شهر تفریحی مدیترانه ای آنتالیا و ادرنه در شمال غربی ترکیه، که هم مرز با بلغارستان و یونان است، قرار گرفتند. در ژانویه تا نوامبر، این کشور پذیرای ۲۲.۸ میلیون بازدیدکننده خارجی بود که ۸۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.