search
menu

الزام گردشگران خارجی گیلان به ارائه کارت واکسن و PCR منفی

معاون گردشگری گیلان، با اشاره به راهکارهای حفظ سلامت عمومی جامعه، گفت: تمامی مسافرین ورودی به استان گیلان ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کووید۱۹ و همچنین تست منفی PCR در مرز ورودی هستند.
حمیدرضا آذرپور در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی در استان گیلان که با خرید بلیط هوایپما سفر کردند، اظهار کرد: این جلسه به منظور بررسی شرایط زیرساخت‌های میزبانی از گردشگران خارجی در استان گیلان برگزار شد.
وی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر اجازه ورود گردشگران خارجی با دارا بودن مدارک واکسیناسیون کووید۱۹، افزود: وجود مرز مشترک با کشورهای همسایه در استان گیلان موجب می شود برسی زوایای مختلف حضور گردشگران خارجی اهمیت داشته باشد.
الزام گردشگران خارجی گیلان به ارائه کارت واکسن و PCR منفی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به راهکارهای حفظ سلامت عمومی جامعه، گفت: تمامی مسافرین ورودی به استان گیلان ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کووید۱۹ و همچنین تست منفی PCR در مرز ورودی بوده و در صورت عدم ارائه مدارک لازم در اقامتگاه‌های از پیش تعیین شده برای اعلام نتیجه منفی تست کرونا اسکان داده خواهند شد.
آذرپور اضافه کرد: مقرر شده گردشگرانی که علیرغم دارا بودن کارت واکسیناسیون در هنگام ورود علائم ظاهری بیماری مشخص باشد، با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی به خاک کشور مبدا بازگردانده شوند و همچنین تعهدنامه‌های ضروری اخذ شده از گردشگران به منظور هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی در سامانه امید بارگذاری خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی گسترده با موضوع شرایط حضور گردشگران خارجی در استان گیلان، یادآور شد: مقرر شد این موارد به زبان‌های انگلیسی و آذری در مبادی ورودی استان نصب شود.
معاون گردشگری گیلان اضافه کرد: نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بر اماکن اقامتی در سراسر استان همچون گذشته ادامه خواهد یافت و با مدیران واحدهای متخلف و همچنین فاقد مجوزات رسمی بدون اغماض برخورد و پرونده متخلفین با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.