search
menu

جزئیات تازه از محدودیت‌های سفر در تعطیلات پیش رو

[ پنهان کردن ]
رامسر
گیلان
قشم
خراسان جنوبی
پاوه
سمیرم
تالش
با توجه به تعطیلات پایان هفته و تعطیلی ۶ روزه استان‌های تهران و البرز، احتمال افزایش سفرهای جاده‌ای افزایش پیدا کرده است. با وجودی که مسئولان خبر از جریمه و بازگرداندن خودروهای متخلفی که محدودیت تردد بین استان‌های قرمز و نارنجی را نقض کنند دادند، اما مسئولان برخی از مناطق گردشگری هم محدودیت‌های جداگانه‌ای را اعمال کرده‌اند.
در این گزارش آخرین جزئیات از محدودیت‌های منطقه‌ای سفر که اطلاع‌رسانی شده است را خواهید خواند. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد سفر با خرید بلیط هواپیما و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی را دارید، پیش از سفر درباره شرایط مقصد سفر خود بررسی کنید.

رامسر


فرماندار رامسر با اشاره به قرمز بودن وضعیت این شهرستان، از عدم پذیرش خودروهای غیربومی به رامسر خبر داد. همچنین رستوران‌های این شهرستان تنها به صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کنند و رستوران‌های بین راهی منطقه دالخانی و جواهرده حق ارائه خدمات ندارند.

گیلان


دیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اعلام کرده است که خودروهای گردشگران اجازه ورود به استان گیلان را ندارند و علاوه بر آن با جریمه ۱ میلیون تومانی رو به رو می‌شوند. وی افزود: تمامی تفرجگاه‌ها، طرح‌های گردشگری، سواحل و نقاطی که به ساحل راه دارد در این تعطیلات، تعطیل هستند.

قشم


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خبر دیگری، اعلام کرد که بنادر جزیره قشم اجازه ورود گردشگران به این جزیره در تعطیلات پیش رو را ندارند. وی تاکید کرده است که از سر گیری فعالیت در بنادرگردشگری استان منوط به اعلام ستاد ملی کرونا و استانداری هرمزگان است. محمدی‌کرجی‌ران، با بیان اینکه در بنادر شهید حقانی و شهید ذاکری (دو بندر اصلی مرتبط با جزیره قشم) ارائه خدمات با محدودیت و صرفا برای امور ضروری و اضطراری (درمانی و پزشکی) برای ساکنان این منطقه است افزود: در بنادر مذکور خدمات با محدودیت و در موارد یاد شده انجام خواهد گرفت و هیچگونه خدماتی به گردشگران و شهروندان انجام نخواهد شد.

خراسان جنوبی


حسن رمضانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری و تاریخی استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
جزئیات تازه از محدودیت‌های سفر در تعطیلات پیش رو

پاوه


جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه گفت: از گردشگران می‌خواهیم برای تعطیلات آخر هفته، پاوه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند. وی افزود: از ساعت ۱۲ ظهر امروز (۲۹ تیر) تا ساعت ۸ صبح روز شنبه (دوم مرداد) این محدودیت ها اعمال خواهد شد.

سمیرم


محمدرضا عسگریان فرماندار سمیرم گفت: جهت پیشگیری از انتشار ویروس جهش یافته کرونا از استان‌های جنوبی، ورود هرگونه خودرو پلاک غیر بومی به شهرستان ممنوع است. از سه شنبه ۲۹ تیر، اماکن گردشگری و ورودی تفرجگاه‌ها مسدود است و پلیس راهور در ورودی‌های شهرستان جهت اعمال جریمه‌های ستاد کرونا برای متخلفان و کنترل عبور و مرور حضور دارند.

تالش


حامد قلی پور گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و به دلیل قرار گرفتن شهرستان تالش در وضعیت نارنجی کرونا، طرح ساحلی و پارک جنگلی این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است.