search
menu

ترکیه و اسپانیا از بهبود گردشگری‌شان می‌گویند

کشورهای مختلف جهان با گسترش واکسیناسیون و محافظت در برابر کرونا، به تدریج در حال بازگرداندن شرایط به حالت اولیه هستند و همین موجب باز شدن تدریجی مرزها و رشد گردشگری شده است. هر چند سویه‌های جدید گاه موجب بازگرداندن برخی محدودیت‌ها شده است. در این میان برخی از کشورها توانسته‌اند شاهد رشد گردشگری نسبت به یک سال گذشته باشند.
ترکیه با وجود مشکلات فراوانی که علاوه بر کرونا پیش رویش است، همچنان اعلام کرده که به هدف ۲۵ میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال پایبند است و قصد ندارد آن را تغییر دهد. وزیر گردشگری ترکیه همچنین هدف مالی این کشور را رسیدن به ۲۰ میلیارد دلار تا پایان امسال عنوان کرده است.
ترکیه در سال ۲۰۱۹ و پیش از شیوع کرونا نهمین مقصد محبوب گردشگری بود و ۵۲ میلیون گردشگر خارجی از جمله ۷ میلیون شهروند ترکیه‌ای ساکن کشورهای دیگر را میزبانی کرد.
آتش‌سوزی‌های گسترده در منطقه آنتالیا و خارج نشدن ترکیه از لیست قرمز ممنوعیت سفر کشور انگلیس، رویدادهایی هستند که روی رسیدن ترکیه به اهدافش سایه افکنده است.
ترکیه و اسپانیا از بهبود گردشگری‌شان می‌گویند
در سوی دیگر اروپا، کشور اسپانیا اعلام کرده که صنعت گردشگری‌اش نسبت به سال قبل ۷۸ درصد رشد داشته است. اسپانیا این رشد را مدیون مسافران و گردشگرانی از آلمان، فرانسه و انگلیس است که عمدتا با بلیط هواپیما به این کشور سفر کرده‌اند.
مرکز آمار اسپانیا شرایط صنعت گردشگری اسپانیا را در بعضی زمینه‌ها و در بازه زمانی تابستان، حتی بهتر از دوران پیشاکرونا عنوان کرده است. برای نمونه در ماه جولای ۱۴.۹ میلیون رزرو تخت هتل در اسپانیا رخ داده که ۱۰۰ هزار مورد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است. اما در مقابل گردشگران پول کمتری در مقایسه با دوران پیشاکرونا هزینه می‌کنند. همچنین در مجموع بازه سالیانه، همچنان شمار مسافران ورودی به اسپانیا کمتر از سال ۲۰۱۹ است.