search
menu

نرخ بلیط موزه‌های شهرداری تهران تصویب شد

پس از اعتراض‌ها به مصوبه قیمت‌گذاری بلیط موزه‌های تحت مالکیت شهرداری پایتخت، اعضای شورای اسلامی شهر تهران بهای بلیط موزه‌های شهرداری تهران را تعیین کردند.
چهل‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بررسی نامه فرمانداری مبنی بر اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه قیمت‌گذاری بهایی بلیط و سیاست‌گذاری مدیریت موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران اختصاص داشت که در این میان، آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در قالب گزارشی درباره این اعتراض هیئت تطبیق به وجود سه مورد ایراد در این مصوبه اشاره کرد که نخست، عدم شفافیت افراد مشمول تخفیف بهای بلیط بازدید موزه‌ها بوده است. وی در این رابطه اظهار کرد:

در تبصره یکم این موضوع را اصلاح کردیم که شهرداری مجاز است به تشخیص شورا بهای بلیط در جدول ارائه شده برای بازدیدکنندگان گروهی مدارس، دانشگاه‌ها و انجمن‌های رسمی ثبت شده را با یک سوم بها دریافت کنند و برای جانبازان، خانواده آن‌ها و خبرنگاران، معلولان و کارکنان شهرداری تهران با ارائه مدرک شناسایی معتبر و همچنین دارندگان کارت منزلت رایگان تا نیم‌بها به تناسب امکانات دریافت کند که این مورد توسط هیئت تطبیق مورد مخالفت قرار گرفته است.

آخوندی ایراد دوم را عدم اعلام مبلغ بلیط بازدید از موزه‌ها برای گردشگران خارجی دانست و بر اصلاح آن با افزودن کلمه بازدید‌کنندگان خارجی تاکید کرد. وی در خصوص ایراد سوم نیز گفت:
نرخ بلیط موزه‌های شهرداری تهران تصویب شد

ایراد سوم هیئت تطبیق افزایش غیر متعارف قیمت بلیط بازدید موزه ها نسبت به سنوات گذشته بوده است که نظر ما این بود با توجه به اینکه قبلا افزایشی در بهای این بلیط‌ها نداشته‌ایم، قیمت تعیین شده برای سال آینده را مورد تاکید قرار دهیم. اما از سوی دیگر برای اینکه این موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع نشود می‌توانیم در صحن شورا پیشنهاداتی را ارائه کنیم و نرخ بهای بلیط‌ها را تغییر دهیم.
معدنی‌پور در ادامه این جلسه گفت: برای سال آینده به این شکل قیمت‌گذاری تعیین شده است. اما نظر آن‌ها این بود که باید قیمت بلیط برای بازدیدکنندگان داخلی کمتر از بازدیدکنندگان خارجی باشد لذا با دو بخش کردن جدول قیمت‌ها می‌توان این مشکل را حل کرد.
همچنین ناصر امانی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، قیمت‌گذاری برای اماکن شهرداری را جزو اختیارات قانونی و غیرفابل‌واگذاری شورا دانست و اذعان داشت که واگذاری این کار به شورای راهبردی موزه ها امکان‌پذیر نیست. وی افزود:

بر همین اساس پیشنهاد می‌دهم در مصوبه عنوان شود که شهرداری بهای بازدید برخی از موزه‌ها را در زمان مشخص برای اقشار خاص می‌تواند رایگان کند و ضمنا اسامی موزه‌هایی که قرار است به‌صورت رایگان باشد اعلام شود. همچنین بهای موزه‌ها ۲۰,۰۰۰ تومان، باغ موزه ها ۱۵,۰۰۰ تومان و خانه موزه‌ها ۵۰,۰۰ تومان تعیین شود