search
menu

گردشگری تایلند همچنان زیر سایه کرونا

دست اندرکاران صنعت گردشگری تایلند می‌گویند هنوز رونق گردشگری در این کشور، با اهداف تعیین‌شده و شرایط پیش از کرونا فاصله زیادی دارد.
پوکت یکی از گردشگرپذیرترین نقاط تایلند است و تا پیش از شیوع کرونا، سالانه صدها هزار نفر با بلیط هواپیما پوکت به این جزیره توریستی تایلند سفر می‌کردند. اما اکنون شمار گردشگران ورودی به این منطقه، با وجود اجرای طرح «Phuket Sandbox» هنوز به ۱ درصد دوران پیشاکرونا رسیده است. در طرح سندباکس، همه گردشگران به طور کامل واکسینه می‌شدند و به این ترتیب از قرنطینه ۲ هفته‌ای بی‌نیاز می‌شدند.
اقتصاد محلی پوکت تا ۹۰ درصد به گردشگری وابسته است و این بازگشت کند به حالت عادی، برای اقتصاد نه چندان نیرومند تایلند یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود. در دوران پیشا کرونا، پوکت میزبان ۴۳ هزار پرواز ورودی از سرتاسر جهان بود. اما امروزه این تعداد به ۴۵۰ پرواز در روز رسیده است.
گردشگری تایلند همچنان زیر سایه کرونا
ضربه ناشی از کاهش رونق گردشگری به اقتصاد تایلند به اندازه‌ای بوده است که ارزش پول ملی این کشور (بات تایلند) ۹ درصد از ارزش خود را در برابر دلار طی یک سال گذشته از دست داده است. این در حالیست که بات تایلند تا پیش از شیوع کرونا، از جمله ارزهای با ثبات و ارزشمند جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رفت. گردشگری ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی یا GDP این کشور را تشکیل می‌دهد و آسیب این بخش از اقتصاد تایلند در اثر شیوع کرونا، کل اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داد.
علاوه بر این مشکلات اقتصادی پیش آمده، به تدریج در حال تبدیل شدن به خشم اجتماعی ناشی از بیکاری و فقری است که زندگی میلیون‌ها نفر از اهالی تایلند را تهدید می‌کند.