search
menu

امکان ثبت درخواست ویزای توریستی شنگن اسپانیا فراهم شد

سفارت اسپانیا در آگاهی‌نامه‌ای از امکان ثبت درخواست ویزای شنگن اسپانیا خبر داده و شرایط آن را اعلام کرده است. تزریق کامل واکسن کرونا، یکی از شرایط امکان ثبت درخواست ویزای شنگن اسپانیا است. بر اساس این اطلاعیه، شرایط درخواست ویزای شنگن به مقصد اسپانیا به شرح زیر است:
مسافرانی که از تزریق دوز دوم واکسن آنها ۱۴ روز گذشته باشد، مجاز به ورود به اسپانیا هستند. ارائه کارت واکسن رسمی شامل یکی از واکسن‌های برای متقاضیان بالای ۱۲ سال الزامی است: جانسون و جانسون، آسترازنکا، مدرنا، فایزر بیونتک، سینواک، سینوفارم.
همه مسافرانی که از مرز هوایی یا دریایی وارد اسپانیا می‌شوند، از جمله مسافران ترانزیت و کودکان زیر ۶ سال، باید قبل از سفر، با استفاده از سایت www.spth.gob.es یا برنامه بهداشت سفر اسپانیا، فرم کنترل بهداشت را تکمیل کنند. با پر کردن فرم، کد QR تولید می‌شود که مسافر باید آن را پیش از سوار شدن به هواپیما یا کنترل‌های بهداشتی در محل ورود به اسپانیا نشان دهد.
همچنین بیمه مسافرتی مسافران باید covid-19 را هم پوشش دهد.
امکان ثبت درخواست ویزای توریستی شنگن اسپانیا فراهم شد
سفارت اسپانیا همچنین تاکید کرده که این شرایط مربوط به ثبت درخواست ویزای شنگن است و محدودیت‌ها و قواعد شرکت‌های هواپیمایی و اداره مهاجرت کشورها، جدا از این موضوع است و افراد باید در زمان خرید بلیط هواپیما و برنامه‌ریزی، آنها را جداگانه بررسی کنند.
برای سفر به کشورهای محدوده شنگن که مجموعه‌ای از کشورها در اروپا است، نیاز به ویزایی یکپارچه به نام شنگن است. اما درخواست ویزای توریستی شنگن باید به سفارت کشوری ارائه شود که مسافر، ابتدا به آن وارد می‌شود و یا بخش عمده سفرش را در آن سپری می‌کند.