search
menu

روش‌های سفر آهسته به ترند بعدی سفر تبدیل خواهد شد

با افزایش تقاضا برای تجربه سفرهای با ارتباط بالا با محیط پیرامون و عدم تمایل به پایبندی به زمان‌بندی دقیق، موجب می‌شود «سفر آهسته» به ترند آینده صنعت گردشگری تبدیل شود. با توجه به گردشگرانی که می‌توانند از راه دور به کار بپردازند و در نتیجه مدت بیشتری در سفر باشند، تا چند سال دیگر، سفر آهسته به یک الگوی جدید مسافرت تبدیل خواهد شد. این موضوع را موسسه گلوبال دیتا، به عنوان یکی از بزرگترین موسسات تحلیل کلان داده در جهان، مطرح کرده است.
منظور از سفر آهسته، اینست که گردشگران ترجیح می‌دهند روش کندتری را برای سفر انتخاب کنند. برای نمونه به جای سفر با خرید بلیط هواپیما به سفر با قطار، دوچرخه و روش‌های زمینی دیگر روی بیاورند. اما این مفهوم سویه‌های گسترده‌تری دارد. مثلا گردشگران زمان بیشتری را در مقصد خود باقی می‌مانند و تلاش می‌کنند با اهالی بومی و فرهنگ آنها ارتباط بیشتری برقرار کرده و فرهنگ محلی را لمس کنند. این به معنای پایداری بیشتر برای محیط زیست و جوامع بومی هم هست.
روش‌های سفر آهسته به ترند بعدی سفر تبدیل خواهد شد
جوانا بونهیل اسمیت، مسئول پردازش بخش سفر و گردشگری موسسه گلوبال دیتا می‌گوید: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، سفرهای آهسته با بیش از ۱۰ روز طول، در دوران پساکرونا جهش بزرگی خواهد داشت.
گسترش فرهنگ کاری دورکاری در بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها موجب شده است که شمار زیادی از کارکنان سازمان‌ها، بتوانند به سفر بروند و در حین سفر همچنان در حال کار باشند و درآمد داشته باشند! یعنی سفری که نیاز به مرخصی گرفتن ندارد و شما همزمان در حال کسب درآمد همیشگیتان هم هستید.
رشد این گونه از سفر موجب می‌شود سفرهای تجربه‌گرا رشد پیدا کرده و شکل کلاسیک و کلیشه‌ای از گردشگری صنعتی که گردشگران را صرفا در پی دیدن خورشید، دریا و ماسه‌های ساحلی (sun,sand,sea) می‌داند تغییر دهد.