search
menu

جزئیات تعطیلی و محدودیت‌های تردد در پایان مرداد

ستاد ملی کرونا در نشست روز شنبه ۲۳ امردادماه، تصمیم‌هایی را برای کنترل تردد و رفت و آمد در کشور با هدف کنترل شیوع کرونا گرفت. این تصمیم ستاد شامل تعطیلی چند روزه در پایان هفته و ممنوعیت تردد بین استانی در همین بازه زمانی است.
بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، همه ادارات دولتی، بانک‌ها و مشاغل غیرضروری (به جز مشاغل گروه ۱ و نهادهایی مانند اورژانس، نیروی انتظامی و ...)، از ۲۵ امرداد تا پایان روز کاری شنبه ۳۰ امرداد تعطیل هستند.
همچنین از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ امردادماه تا ۵ شهریور، تردد بین استانی ممنوع است. تنها آمبولانس‌ها و خودروهای حمل غذا از این محدودیت مستثنی هستند. همچنین کلیه مجوزهای تردد قبلی باطل شده است.
از جمله قواعد سخت‌گیرانه‌ای که برای کنترل تردد در این بازه زمانی برقرار شده است، محدودیت زمانی برای پرداخت جریمه‌هایی است که در این فاصله انجام می‌شود و اگر رانندگان متخلف قبل از ۱ ماه، از پرداخت جریمه خودداری کنند، مبلغ آن دو برابر خواهد شد.
جزئیات تعطیلی و محدودیت‌های تردد در پایان مرداد
این محدودیت تردد به مانند دفعات قبل شامل روش‌های دیگر سفر با وسایل حمل و نقل عمومی مانند خرید بلیط هواپیما نیست و صرفا سفرهای جاده‌ای را هدف قرار داده است. البته شهرهای گردشگری پذیری مانند کیش و مشهد، پیشتر علاوه بر ممنوعیت ورود زمینی، پروازها به این مقاصد را نیز به نصف کاهش داده بودند.
روزهای پایانی ماه مرداد امسال، همزمان با روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی است و بر اساس آنچه علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است، عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است و حرکت دسته‌ها را نیز نخواهیم داشت.