search
menu

برای سفر به ترکیه همچنان به تست PCR نیاز هست

با گسترش سویه دلتا بیماری کرونا، کشور ترکیه مقررات سخت‌گیرانه‌تری را برای ورود گردشگران و اتباع خودش در نظر گرفته است. بر اساس این مقررات، کسانی که از انگلستان، ایران، مصر و سنگاپور وارد ترکیه می‌شوند باید نتیجه منفی تست پی‌سی‌آر خود را که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود انجام شده باشد ارائه دهند.
بر اساس این مقررات جدید که به «اقدامات ورود به کشور پس از اول جولای ۲۰۲۱» معروف است، پروازهای بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال و سریلانکا لغو و امکان تردد از این کشورها به ترکیه وجود ندارد.
کسانی که از باقی کشورها به ترکیه می‌آیند اما در ۱۴ روز گذشته در بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال و سریلانکا بوده‌اند، باید گزارش تست PCR را با نتیجه منفی ارائه دهند. این افراد پس از ورود ۱۴ روز در مکان‌هایی که تعیین شده قرنطینه می‌شوند. اگر نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر در پایان روز چهاردهم قرنطینه منفی باشد، قرنطینه مسافر به پایان می‌رسد. کسانی که نتیجه تست PCR آن‌ها در پایان ۱۴ روز قرنطینه مثبت شود از تاریخ مثبت بودن نتیجه آزمایش وارد اتاق ایزوله شده و دوباره بعد از ۱۴ روز اگر جواب تست پی‌سی‌آر منفی شود در پایان روز چهاردهم ایزولاسیون پایان می‌یابد.
برای سفر به ترکیه همچنان به تست PCR نیاز هست
همچنین شهروندان کشورهای دیگر که دست‌کم ۱۴ روز قبل از ورود به ترکیه، واکسینه شده و یا در شش ماه گذشته به کرونا مبتلا شده و یا ۲۸ روز از ابتلای‌شان به بیماری کووید ۱۹ گذشته باشد، نیازی به ارائه آزمایش پی‌سی‌آر و یا آزمایش آنتی‌ژن سریع با نتیجه منفی نخواهند داشت و اقدامات قرنطینه‌ای برای این افراد اعمال نمی‌شود. در صورت ارائه نکردن گواهی واکسیناسیون یا اسناد اثبات ابتلا به بیماری در هنگام ورود به ترکیه، گزارش تست‌ پی‌سی‌آر با نتیجه منفی حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود یا ارسال آنتی‌ژن سریع منفی حداکثر ۴۸ ساعت از زمان ورود این دسته از مسافران کافی است.
لزوم ارائه پاسخ منفی آزمایش PCR توسط شهروندان ایرانی که با بلیط هواپیما یا هر روش دیگری به ترکیه سفر می‌کنند، پس از این هم برقرار بود و از همین رو، شاید این بخش‌نامه جدید، مانع جدید برای سفرهای ایرانیان به ترکیه تلقی نشود.