search
menu

تسهیلات تازه برای توسعه گردشگری

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز احداث هتل با هر درجه و ستاره در تبریز را از هرگونه عوارض معاف کرده است. محمد حسین زاده اظهار کرد: این اقدام به منظور افزایش ظرفیت اقامتگاهی کلانشهر تبریز و جذب منابع سرمایه‌گذاری و همچنین ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به تبریز سفر می‌کنند، اتخاذ شده است.
همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده واحدهای گردشگری، اقامتگاه ها و هتل های تا سه ستاره خبر داد.
وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری کشور نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: با توجه به سرعت واکسیناسیون تقریبا می‌توانیم تا دو یا سه ماه آینده، کشور را در سطح ایمنی قرار دهیم و اگر این مهم رخ دهد، از اواخر امسال بخش گردشگری به حالت قبل از کرونا برمی‌گردد.
تسهیلات تازه برای توسعه گردشگری

پورابراهیمی با انتقاد از ناچیز بودن سهم صنعت گردشگری در اقتصاد کشور عنوان کرد: در استان کرمان این سهم بسیار کم‌تر است زیرا توجه استان به فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های دیگر بوده است و در ادامه وی با بیان اینکه باید ساختارها و زیرساخت‌های گلزار بین المللی شهدای کرمان تکمیل شود، در ادامه از اعمال معافیت مالیاتی ارزش افزوده واحدهای گردشگری، اقامتگاه‌ها و هتل‌های تا سه ستاره خبر داد.