search
menu

اطلاعیه جدید هواپیمایی ایران ایرتور درباره شرایط سفر به ترکیه در شرایط کنونی

هواپیمایی ایران ایرتور اخیرا بخشنامه‌ای درباره شرایط سفر به ترکیه صادر کرده‌ است و مسافرانی که قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به ترکیه را دارند باید به بندهای آن که در پایین به آن‌ها اشاره شده است توجه داشته باشند.
۱. مسافران با ملیت ایرانی به مقصد کشور ترکیه از مبدا ایران از تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ در صورت واکسینه شدن و گذشت ۱۴ روز از تزریق تزریق دوز دوم واکسن‌های مورد قبول سازمان بهداشت جهانی اعم از فایزر، مدرنا، آسترازنکا، اسپاتنیک، سینوفارم، سینوواک و یا گذشت ۱۴ روز از تک دوز واکسن جانسون، بدون نیاز به انجام تست PCR اجازه ورود خواهند داشت.
۲. همراه داشتن کارت واکسن انگلیسی دیجیتال یا فیزیکی به همراه QR کد الزامی است.
اطلاعیه جدید هواپیمایی ایران ایرتور درباره شرایط سفر به ترکیه در شرایط کنونی

۳. مسافرانی که واکسینه نشده‌اند و یا کارت واکسن معتبر همراه نداشته باشند، مانند قبل نیازمند انجام تست پی سی آر، ۷۲
ساعت قبل از پرواز هستند؛ کلیه اطلاعات روی تست باید به زبان انگلیسی باشند و نمونه‌گیری تست نیز باید توسط آزمایشگا‌های مورد تایید وزارت بهداشت برای پروازهای بین‌المللی باشد.
۴. پر کردن فرم آنلاین ورود به کشور ترکیه، در وب‌سایت وزارت بهداشت کشور ترکیه به آدرس https://register.health.gov.tr و همراه داشتن کپی و یا عکس فرم پرشده بر روی گوشی موبایل مسافر الزامی است.
در ادامه این اطلاعیه نیز آمده است که برای مسافرین در مسیرهای ورودی به ایران، ارائه گواهی عدم ابتلا به کرونا (انجام تست PCR حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز) به زبان انگلیسی برای افراد بالای ۱۲ سال الزامی است.