search
menu

مازندران، تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی

مازندران یکی از استان‌های گردشگرپذیر ایران است که این روزها به شدت درگیر کرونا است و در وضعیت قرمز به سر می‌برد. اما سفرهای این روزها به استان مازندران، به سخت‌تر شدن شرایط هم برای مسافران و هم برای اهالی این استان دامن زده است. تعطیلی سراسری برقرار شده نیز گاه به جای آنکه مانع رفت و آمد و تجمع افراد شود، همراه با مسافرت بیشتر به سوی شهرهای شمالی می‌شود.
پلیس راهنمایی و رانندگی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قصد دارد مانع از افزایش شمار سفرها به استان مازندران شود. به گفته سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا وجود و تردد خودروها با پلاک غیربومی در استان ممنوع است و مالکان آنها هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. تمامی شهرهای مازندران و جاده‌های استان به صورت شبانه‌روزی با حدود ۴۰۰ دستگاه دوربین نظارت می‌شود. بر این اساس خودروهای متخلف در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ امردادماه، جریمه و به بیرون استان هدایت می‌شوند.
مازندران، تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی
سرهنگ عبادی سرپرست پلیس راه مازندران هم در گزارش دیگری به کاهش ۴۵ درصدی ورودی به استان در روز ۲۶ امرداد در مقایسه یک روز پیش، اشاره کرد. وی همچنین گفت که حدود ۴۵۰۰ خودرو غیربومی به مبدا سفرشان برگشت داده شده‌اند.
محدودیت‌های کرونایی تردد شامل سفرهای جاده‌ای می‌شود و روش‌های سفر با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله سفر با خرید بلیط هواپیما را در برنمی‌گیرد. اما به سبب شرایط کنونی، به طور تقریبی و بنا به گفته مدیرکل فرودگاه های استان مازندران، تعداد پروازها به فرودگاه‌های این استان تقریبا نصف شده است.