search
menu

جاده‌های خراسان رضوی بسته و پروازها به مشهد نصف شد

استاندار خراسان رضوی، از بسته شدن جاده‌های ورودی به خراسان رضوی و نصف شدن شمار پروازها به مشهد از امروز (۱۸ مرداد ۱۴۰۰) به مدت ۱۰ روز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدصادق معتمدیان در گفتگویی که در برنامه تلویزیونی «اشاره» داشته، با ارائه گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در استان خراسان رضوی، محدودیت‌های جدید وضع‌شده برای سفر به این استان و شهر مشهد را آگاهی‌‌رسانی کرده است.
معتمدیان با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا و موج پنجم آن به شدت در این استان وخیم و صعودی است، کاهش مسافران ورودی به این استان و شهر مشهد را راه حل مناسب‌تری برای کنترل بیماری کرونا دانست.
بر همین اساس، کلیه جاده‌های ورودی به استان خراسان رضوی در نقاط کلیدی توسط تیم‌های نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی بسته شده و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود و این خودروها باید به مبدا سفر خود بازگردند.
جاده‌های خراسان رضوی بسته و پروازها به مشهد نصف شد
نقاط ورودی به شهرهای اصلی مانند مشهد و سبزوار با تیم‌های عملیاتی پلیس و باقی نقاط ورودی شهرها، توسط دوربین‌های پایشگر، کنترل می‌شود. نیروی انتظامی در چهار محور اصلی گناباد، قوچان، سبزوار و فیض‌آباد مستقر شده و از ورود خودروهای پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود. در حال حاضر از ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی، ۲۵ شهرستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.
همچنین شمار بلیط هواپیما مشهد از ایرلاین‌های مختلف در بازه زمانی تعیین‌شده، به نصف کاهش می‌یابد. به موازات این موضوع، شمار میهمانانی که در هتل‌های مشهد اقامت گزیده‌اند، روند نزولی پیدا کرده است.