search
menu

۸ اسکله گردشگری دریایی در خرمشهر افتتاح شد

در ایام مبارک دهه فجر ۸ پست اسکله فلزی جهت نصب در ۴ نقطه رود کارون به همت و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ، طراحی، ساخت، حمل و نصب و افتتاح شد. در ادامه این مراسم، نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: در راستای توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصادی منطقه، این ۸ اسکله گردشگری در چارچوب ساز و کارهای قانونی، به شرکت‌ها و نهادهای صاحب صلاحیت فعال در بحث گردشگری برای بهره‌برداری در راستای منافع شهر واگذار می‌شود.

اسعدی تاکید کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر آمادگی کامل دارد که برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی منطقه تمام توان و ظرفیت خود را به کار گیرد.

سید محمد مهدی میر افضل مدیر این پروژه نیز با اشاره به جزئیات این اسکله ها گفت: ابعاد کلی هر اسکله شامل ۳۰ متر طول ، ۴ متر عرض ، 1 متر ارتفاع بوده که استحکام بارگذاری ۸۰ تن را دارا می باشد . جنس بنده پانتون های شناور از فولاد با گری دریایی GL بوده و تمامی مراحل طراحی بر اساس استاندارد کشتی سازی Lloyd's Register صورت گرفته و تائیدیه موسسات رده بندی داخلی را کسب نموده است .
۸ اسکله گردشگری دریایی در خرمشهر افتتاح شد

مدیر طراحی مهندسی مکین دریا قشم ادامه داد: هر کدام از اسکله های شناور قابلیت پهلوگیری ۳ فروند شناور گردشگری با طول ۱۵ متر ( ۱۰۰ تن ) و یا یک شناور بزرگ با طول ۳۰ متر ( ۲۰۰ تن ) داشته و به منظور دسترسی مطمئن و بدون خطر از ساحل به روی اسکله شناور یک مجموعه عرشه ثابت ، سایبان و پل دسترسی متحرک به طول کلی ۲۴ متر اجرا گردیده که زیبایی بصری فوق العاده ای در ساحل رودخانه کارون ایجاد کرده است .

مراسم باشکوه افتتاحیه اسکله های گردشگری فوق با حضور مهندس خانچی معاونت عمرانی استانداری خوزستان ، مهندس عمیدزاده معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر ، مهندس اسعدی مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر و مهندس پویان معاونت فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار گردید.