search
menu

مالزی مرزهایش را به روی گردشگران بین‌المللی باز می‌کند

از زمان شیوع ویروس کرونا کشورهای بسیاری مرزهای خود را به روی گردشگران بستند و در این میان گردشگران زیادی از بازدید کشور توریستی مورد علاقه‌اشان بازماندند. هم‌اکنون با گذشت زمان و روند سریع واکسیناسیون، کشورها به آرامی مشغول به باز کردن مرزهای خود به روی گردشگران هستند تا گردشگران بتوانند با خرید بلیط هواپیما به آن‌ها سفر کنند.
مالزی مرزهایش را به روی گردشگران بین‌المللی باز می‌کند

به گزارش CNN شورای مشورتی دولت مالزی اعلام کرده با توجه به خساراتی که صنعت گردشگری این کشور متحمّل شده، مرزهای مالزی حداکثر تا اول ژانویه ۲۰۲۲ به روی گردشگران بین المللی باز خواهد شد. این تصمیم در حالی گرفته شده که از جمعیت ۳۲ میلیونی مالزی، سه چهارم واکسینه شده‌اند و به نظر می‌رسد شرایط برای باز شدن مرز مالزی فراهم است.
البته این به این معنا نیست که کنترل بیماری در این کشور کاهش می‌یابد، بلکه قرار است مسافران کاملا کنترل شوند و تدابیر لازم برای ورود مسافران بین المللی فراهم شود که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.
البته قرار است پیش از بازگشایی مرز مالزی به صورت عمومی، آخر همین هفته به صورت آزمایشی گروهی از مسافران بین المللی وارد مالزی شوند و از جزیره لنکاوی بازدید کنند. این مسافران باید پس از گذشت ۷۲ ساعت از سفرشان، نتیجه تست منفی PCR خود را ارائه کنند و حداقل ۳ روز در این جزیره بمانند؛ امّا شرایط قرنطینه در این جزیره برایشان اعمال نمی‌شود.