search
menu

تازه‌ترین مقررات ورود به فرانسه

هواپیمایی ملی ایران (هما) در آگاهی‌نامه تازه‌ای که به مدیران شعب هما و دفاتر خدمات مسافرت هوایی فرستاده است، جدیدترین مقررات و رویه‌های ورود مسافر به کشور فرانسه را به روزرسانی و آگاهی‌رسانی کرده است. این اطلاعیه مربوط به ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ است.
بر اساس این آگاهی‌نامه و بر پایه مقررات اعلام‌شده از سوی نهادهای بهداشتی و مسافرتی فرانسه، افرادی با داشتن مجوزهای زیر اجازه ورود به این کشور اروپای غربی را خواهند داشت:
۱. گذرنامه اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس، انگلستان
۲. اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس، انگلستان
۳. برگه Laissez-passer
۴. ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار
۵. ویزای تایپ C فرانسه، ویزای شنگن، پاسپورت آمریکا و کانادا مشروط به آنکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون جانسون، فایزر، آسترازنکا و مدرنا باشد و از واکسن جانسون ۲۸ روز و از دومین نوبت واکسن فایزر، مدرنا یا آسترازنکا، ۱۴ روز گذشته باشد.
۶. مسافران به صورت ترانزیت بین‌ا‌لمللی هوایی
تازه‌ترین مقررات ورود به فرانسه
کلیه مسافران بالای ۱۱ سال، در پروازهای ورودی به فرانسه، می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران کنند و گواهی پاسخ منفی آزمایش به زبان انگلیسی را به همراه داشته باشند. همچنین پس از ورود به فرانسه، مسافران می‌بایست ۷ روز را در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی کنند.
مسافران دارای کارت واکسیناسیون کرونا نیز باید اقدام به انجام آزمایش PCR کنند، ولی از قرنطینه خانگی در بدو ورود به کشور فرانسه، معاف هستند.
به نظر می‌رسد فرانسه یک رویکرد محافظه‌کارانه را در پیش گرفته و دست کم فعلا، تنها آزمایش کرونا را معیار اصلی برای عدم ابتلا به این بیماری می‌داند. این مقررات به صورت دوره‌ای به روزرسانی می‌شوند و لازم است گردشگرانی که قصد دارند با خرید بلیط هواپیما راهی فرانسه شوند، پیش از سفر، آخرین مقررات و قواعد را کنترل کنند تا در سفرشان به مشکل برنخورند.