search
menu

گردشگری دریایی در صنعت توریسم ایران چه جایگاهی دارد

در نشستی که عزت‌الله ضرغامی با نمایندگانی از فعالان گردشگری استان‌های گلستان، گیلان و مازندران داشته است، درباره ضعف گردشگری دریایی در ایران بحث شده است. به عقیده وزیر جدید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ ۴۰۰ کیلومتر ساحل در شمال و ۱۱۰۰ کیلومتر در جنوب داریم که با جزایر آن به ۲۴۰۰ کیلومتر می‌رسد، با وجود این ظرفیت‌ها گردشگری دریایی ما صفر است.
ضرغامی همچنین برای ساحل‌سازی، ساخت اسکله‌ها و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و همچنین خرید کشتی‌های گردشگری از کشورهای منطقه و بهره‌برداری از ظرفیت تفریحی آن‌ها ابراز تمایل کرده است.
در نشست دیگری، جعفر پورکبگانی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از تلاش ویژه برای تقویت گردشگری دریایی گفته و ابراز داشته که احداث پلاژ بانوان و ایجاد مارینا در بندر بوشهر را پیگیری کند.
گردشگری دریایی در صنعت توریسم ایران چه جایگاهی دارد
حال باید دید با همه این اظهار نظرها و قول های مساعد، گردشگری دریایی در شمال، جنوب و جزایر ایرانی خلیج فارس، چه اندازه در سال‌های پیش رو توسعه خواهد یافت. هم اکنون هم هر سال صدها هزار گردشگر ایرانی با خرید بلیط هواپیما به کیش، قشم، بندرعباس، بوشهر، اهواز و چابهار در نوار جنوبی و شهرهای شمالی در ساحل دریای مازندران، سفر می‌کنند.
جای خالی بهبود زیرساخت‌های رفاهی استاندارد و مناسب مخصوصا در سواحل جنوبی ایران به موازات حفظ محیط زیست دریایی این منطقه به شدت احساس می‌شود.