search
menu

کیش محدودیت‌های کرونایی گسترده‌ای را آغاز کرد

جزیره کیش وارد فاز تازه‌ای از محدودیت‌های کرونایی شده‌است. محدودیت‌هایی که قرار است دست کم تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ادامه یابد. همچنین بر اساس تصمیم کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا، این محدودیت‌ها تا ۲ هفته هم قابل تمدید است و این به معنای ادامه پیدا کردن آن تا هفته‌های آغازین شهریورماه است.
بر اساس تصمیم این کمیته، پروازهای ورودی به این جزیره به نصف کاهش پیدا کرده و شناورهای آبی نیز حق جا به جایی مسافر میان بنادر این جزیره و استان‌های همجوار را ندارند.
در درون جزیره نیز قواعدی برای کنترل رفت و آمد و شیوع بیماری در نظر گرفته شده است. بر این اساس، رستوران‌های جزیره کیش تنها حق دارند به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند. همچنین مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود. ادارات و سازمان‌ها هم تعطیل هستند به جز مراکز خدماتی.
کیش محدودیت‌های کرونایی گسترده‌ای را آغاز کرد
دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش هم در همین راستا، دستور به ممنوعیت ورود به سواحل و اماکن تفریحی این جزیره داده است. دادستان کیش در نامه‌ای به فرمانده انتظامی جزیره، خواستار تعطیلی مراکز تفریحی و سواحل جزیره کیش به مدت ۲ هفته شده است.
پیش از این هم شهر مشهد وارد محدودیت‌های شدید کرونایی شده بود. پیک پنجم کرونا شهرهای مختلف ایران را به شدت درگیر کرده است و همین موجب شده تا شهرهای گردشگرپذیر اقدام به اعمال ممنوعیت‌های سفر کنند. کیش و مشهد یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران هستند که مسافران زیادی با خرید بلیط هواپیما کیش و مشهد هر ساله به آن سفر می‌کنند.