search
menu

بلیط هواپیما گران نمی‌شود

[ پنهان کردن ]
مراقبت های بهداشتی ادامه دارد
سفرمارکت چگونه می‌تواند به ارزانی بیشتر بلیط هواپیما کمک کند؟
بلیط هواپیما گران نمی‌شود
«با وجود آزاد بودن قیمت گذاری بلیط هواپیما، بلیط هواپیما در چند ماه پیش رو گران نمی‌شود.» رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان این خبر افزود: شرکت های هواپیمایی تا کنون تمایلی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما نشان نداده اند و به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده، شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما نباشیم.

مراقبت های بهداشتی ادامه دارد


جعفرزاده همچنین درباره رویدادهای دیگری که در شرایط کرونایی در صنعت هواپیمایی کشور روی داده است گفت: پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا همچنان برقرار است و رعایت آنها ادامه پیدا خواهد کرد. بر همین اساس کلیه دست اندرکاران و مجریان عملیاتی و اداری فرایندهای پروازی موظف هستند تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. همچنین همه مسافرانی که سوار هواپیما می‌شوند باید در طول پرواز ماسک به همراه داشته باشند.
بلیط هواپیما گران نمی‌شود
رضا جعفرزاده همچنین درباره نحوه توزیع غذا در مسیرهای پروازی گفت: برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در مسیرهای کوتاه، توزیع غذا حذف شده است. در مسیرهای طولانی تر پروازی هم، غذاها در بسته‌های خشک و بهداشتی آماده سازی و عرضه می‌شود.

سفرمارکت چگونه می‌تواند به ارزانی بیشتر بلیط هواپیما کمک کند؟


با وجود این ابراز تمایل برای افزایش پیدا نکردن موقت قیمت بلیط هواپیما، اما همچنان آژانس های مسافرتی و سایت های مختلف عرضه بلیط هواپیما قیمت های متفاوتی را عرضه می‌کنند. همچنین به هر حال، احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند ماه آتی وجود دارد و این ثبات قیمت دائمی نخواهد بود.
در این میان سفرمارکت به سبب ایجاد یک فضای رقابتی پویا و سالم که بخشی از ماهیت «بازار مجازی» (marketplace) بودن آن است، می تواند نقش مهمی در کنترل قیمت‌ها داشته باشد. زیرا آژانس ها و سایت های عرضه بلیط هواپیما که در سفرمارکت حضور دارند، برای جلب رضایت بیشتر مشتریان، می‌کوشند با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری خود، قیمت‌های مناسبت‌تر و کمتری را به بازار عرضه کنند.